
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μόλις 5% είναι η επιβάρυνση των λιμενικών τελών στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου
Σε ποσοστό 5% ανέρχεται το κόστος του λιμενικού τέλους επί της τιμής του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου και δεδομένου ότι η κυβέρνηση κατέθεσε τροπολογία που προβλέπει μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κόστος για ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο οικονομικής θέσης που ανέρχεται σε 55 ευρώ για το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Πειραιά μετά την εφαρμογή της τροπολογίας θα κοστίζει κάτι περισσότερο από 53 ευρώ, δηλαδή μια έκπτωση λιγότερο από 1,5 ευρώ, που θα δει ο επιβάτης στην τιμή του εισιτηρίου(!)..
Η τροπολογία αυτή επικοινωνήθηκε με «τυμπανοκρουσίες» από τον νέο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, ενώ δεν έχει ακόμη απασχολήσει στην κοινοβουλευτική τους δράση τους βουλευτές του Βορείου Αιγαίου.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, Παναγιώτης Τακτικός το λιμενικό τέλος επί της τιμής του εισιτηρίου αντιστοιχεί μόλις στο 5% της τιμής του. Σύμφωνα με τον νομοθέτη το τέλος συνίσταται σε συνολική ποσοστιαία προσαύξηση 5% στην τιμή του εισιτηρίου ή του ναύλου για τους επιβάτες των πάσης φύσεως Ε/Γ, Ε/Γ - Ο/Γ και υδροπτερύγων πλοίων γραμμών εσωτερικού και εξωτερικού, με ελληνική ή ξένη σημαία και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης. Ακόμη ο κ. Τακτικός είπε ότι τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου σε ετήσια βάση από το λιμενικό τέλος ανέρχονται σε 200.000-300.000 ευρώ.
Οι δηλώσεις Κικίλια
«Η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια στήριξης των πολιτών, της μέσης ελληνικής οικογένειας και σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκε τροπολογία που προβλέπει μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%, κίνηση που αναμένεται να συγκρατήσει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στην ομιλία του στη Βουλή.
«Η κοινοτική νομοθεσία από 1/5/2025 επιβάλλει, δυστυχώς, στην ακτοπλοΐα όλης της Ευρώπης, ειδικά τέλη και πρόσθετα κόστη σε ό,τι έχει να κάνει με την στροφή στο πράσινο καύσιμο. Δημιουργείται, έτσι, στον κλάδο της ακτοπλοΐας, μια επιβάρυνση αναφορικά με τα κόστη. Με αυτή την τροπολογία, η Κυβέρνηση περιορίζει για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη κατά 50% (εκτός κρουαζιέρας) προς όφελος των επιβατών, διότι παρέχει μία πρόσθετη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να συγκρατήσουν την τιμολογιακή τους πολιτική σε μια περίοδο δυσχερών οικονομικών συνθηκών» εξήγησε ο Υπουργός. Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «η εξίσωση, προκειμένου να βρεθεί νομικά ένας τρόπος στήριξης των συμπατριωτών και των συμπολιτών μας, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση» και δεν θα λυνόταν χωρίς την εξαιρετική συνεργασία με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, που έχει και την ευθύνη του συντονισμού της οικονομικής πολιτικής, τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, καθώς και τους αρμόδιους υφυπουργούς Οικονομικών, Θάνο Πετραλιά και ΥΠΕΝ, Νίκο Τσάφο, τους οποίους και ευχαρίστησε.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την αντιστάθμιση της μείωσης των λιμενικών τελών, τόνισε ότι αυτή θα επιτευχθεί με ισόποση ενίσχυση που θα δοθεί μέσω του Πράσινου Ταμείου, για την υλοποίηση πράσινων και περιβαλλοντικών δράσεων, με παράλληλο στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμιση των λιμένων.
Κόνσολας: «Η πρώτη κίνηση για τη συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας ήταν αυτός που, όπως σημειώνεται σε δελτίο Τύπου, ανέδειξε εμφατικά το ζήτημα της αύξησης της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ζητώντας να απορροφηθεί μέρος αυτής της αύξησης και να μην επιβαρυνθούν οι νησιώτες, αλλά και οι πολίτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Όπως επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο κ. Κόνσολας: «είναι ένα θετικό βήμα αλλά μπορούν να γίνουν και άλλα προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από την αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κόνσολας κατέθεσε τρεις προτάσεις που περιλαμβάνουν:
Την επιδότηση της διαφοράς κόστους στο νέο καύσιμο προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ή εναλλακτικά η παροχή έκπτωσης, στο επίπεδο απορρόφησης της αύξησης, για τους κατοίκους των νησιών.
Τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια είτε οχημάτων είτε επιβατών. Σήμερα, ο ΦΠΑ στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο ενός επιβάτη είναι στο 13%, ενώ στην Ιταλία είναι στο 10% και σε άλλες χώρες είναι ακόμα χαμηλότερος, φτάνοντας και ως το 5%. Ένα τέτοιο μέτρο θα ενισχύσει τον εσωτερικό τουρισμό προς τα νησιά αλλά και την τουριστική κίνηση στα νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Ένταξη της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων για να μπορεί να επιδοτηθούν τα εισιτήρια ενδονησιωτικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τους μονίμους κατοίκους των νησιών.