Κι όμως… ανεβαίνει!

01/07/2012 - 05:56
Στα 2,65 ευρώ φθάνει σε ορισμένες περιπτώσεις η τιμή του έξτρα παρθένου ελαιολάδου στη Μεσσηνία. Στο Ηράκλειο η τιμή έχει διαμορφωθεί στα 2,50 ευρώ το κιλό, η ΕΑΣ Λέσβου συνεχίζει όμως να αγοράζει το ελαιόλαδο στα 2,10 ευρώ.
Στα 2,65 ευρώ φθάνει σε ορισμένες περιπτώσεις η τιμή του έξτρα παρθένου ελαιολάδου 0,3 βαθμών στη Μεσσηνία. Στο Ηράκλειο η τιμή έχει διαμορφωθεί στα 2,50 ευρώ το κιλό από τα τέλη της προηγούμενης εβδομάδα, η ΕΑΣ Λέσβου συνεχίζει όμως να αγοράζει το ελαιόλαδο στα 2,10 ευρώ το λίτρο.

Ο αναπληρωτής διευθυντής της ΕΑΣ Λέσβου, Νίκος Μάττας, μας έλεγε χθες το μεσημέρι ότι υπάρχει ανοδική τάση στην αγορά, όμως ακόμη τίποτα δεν είναι σίγουρο. Πιστεύει ότι μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου θα ξεκαθαριστεί αυτή η τάση, συνεπώς μια πιθανή αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της Ένωσης θα ανακοινωθεί εν καιρώ και σίγουρα αφού ξεκαθαρισθεί το τοπίο. Την ίδια στιγμή, όμως, η τάση των τιμών στην Ισπανία είναι πτωτική, τόσο για τα έξτρα παρθένα λάδια όσο και για τα βιομηχανικά.

Ζητούν…

Παράγοντες της αγοράς μας έλεγαν ότι υπάρχει ζήτηση μόνο για πολύ καλά λάδια, τόσο σε οξύτητες όσο και σε οργανοληπτικά χαρακτηριστικά. Κι εννοούν ότι το ενδιαφέρον των τυποποιητών - κυρίως Ιταλών - έχει επικεντρωθεί σε ελαιόλαδα 0,3 έως 0,5 βαθμών, τα οποία έχουν πολύ χαμηλά «Κ», δηλαδή ότι οι δείκτες παλαιότητας είναι σε πολύ καλά επίπεδα. Οι διαθέσιμες ποσότητες αυτών των λαδιών στην αγορά έχουν περιοριστεί πάρα πολύ. Σε αυτή την εξέλιξη, ως ένα βαθμό, έχει συμβάλει και η αποθεματοποίηση ελαιολάδου. Θετικά φαίνεται ότι έχει επιδράσει και η μείωση των αποθεμάτων ελαιολάδου που υπάρχουν στην Ισπανία. Το ύψος της παραγωγής εκεί το χειμώνα που μας πέρασε, ήταν τελικά μικρότερο από αυτό που αρχικά είχε εκτιμηθεί.
Λάδια με πολύ καλά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά στη Λέσβο είναι ελάχιστα κι όσοι τα κρατούν, περιμένουν να τα πουλήσουν όταν θα ανέβουν οι τιμές.
Το ερώτημα που τίθεται αυτήν τη στιγμή είναι αν θα κρατηθούν οι τιμές του ελαιολάδου στα 2,50 έως 2,60 ευρώ το κιλό από το Νοέμβριο ως τα τέλη του Δεκεμβρίου. Αναφερόμαστε πάντα στα λάδια οξύτητας 0,3 βαθμών, διότι αυτή είναι η οξύτητα βάσης στην οποία γίνονται όλοι οι υπολογισμοί για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.
Αν διατηρηθούν οι τιμές αυτές, κάτι που το θεωρούμε πολύ δύσκολο να συμβεί, εκτιμούμε ότι θα υπάρξει αρκετό ενδιαφέρον από την πλευρά των ελαιοπαραγωγών της Λέσβου να μαζέψουν τη φετινή σοδειά. Η οποία κατά τις εκτιμήσεις του ελαιοτριβέα Βασίλη Κοκκινοφόρου θα προσεγγίσει τους 15.000 τόνους.

Προβλήματα και χαμόγελα

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ισπανικός κολοσσός SOS Cuetara έχει φέρει χαμόγελα στους Ιταλούς τυποποιητές. Η SOS δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως ο αυτοκράτορας του κλάδου, αλλά ως μια πολύ μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο εμπόριο του ελαιολάδου. Έτσι οι Ιταλοί αγοράζουν λάδι με μεγαλύτερη άνεση από την ελληνική αγορά, προκειμένου να φτιάξουν τα μείγματα που θέλουν. Ωστόσο παραμένουν αρκετά συγκρατημένοι, φοβούμενοι τόσο τα «παιχνίδια» των Ισπανών όσο και τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην αγορά του λαδιού.
Στην Ελλάδα ο κλάδος του ελαιολάδου δείχνει να βρίσκεται σε τέλμα. Τα παιχνίδια με τις τιμές φέτος φούντωσαν τις πωλήσεις χύμα ελαιολάδου. Οι τυποποιητές βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται και φυσικά αγωνιούν για το αύριο, καθώς δε γνωρίζουν προς τα πού θα κατευθυνθούν τα πράγματα. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται πάντα η πώληση της «Ελαΐδος» από τον όμιλο της Unilever κι αυτό επιδρά αρνητικά στον κλάδο.
Η προσπάθεια να «αναστηθεί» η «Ελαιουργική», μέχρι σήμερα δεν έχει συγκινήσει κανένα, διότι κανείς δεν πιστεύει ότι έχει κάποιες πιθανότητες επιτυχίας. Ωστόσο, αν επιτύχει, τότε το «Σπιτικό», το brand name της «Ελαιουργικής», θα γίνει και πάλι αναγνωρίσιμο σήμα στην ελληνική αγορά τυποποιημένου ελαιολάδου.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey