
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Τους «ψαρεύουν» στους δρόμους της Σμύρνης και ιδιαίτερα στη γειτονιά του Μπασμανέ που οι Τούρκοι της μεγαλούπολης καλαμπουρίζοντας τη λένε «Δαμασκό». Ανάλογα με τα λεφτά που διαθέτουν τους οδηγούν στις περιοχές απόπλου αλλά όχι στα σημεία απόπλου. Η περιοχή του Αϊβατζίκ, στην ακτή του Αδραμυτινού κόλπου βόρεια της Λέσβου είναι, λέει, η ασφαλέστερη.
Τους «ψαρεύουν» στους δρόμους της Σμύρνης και ιδιαίτερα στη γειτονιά του Μπασμανέ που οι Τούρκοι της μεγαλούπολης καλαμπουρίζοντας τη λένε «Δαμασκό». Ανάλογα με τα λεφτά που διαθέτουν τους οδηγούν στις περιοχές απόπλου αλλά όχι στα σημεία απόπλου. Η περιοχή του Αϊβατζίκ, στην ακτή του Αδραμυτινού κόλπου βόρεια της Λέσβου είναι, λέει, η ασφαλέστερη.
Ο Κενάν, ο αόρατος «ιδιοκτήτης» της συγκεκριμένης αποβάθρας εγγυάται πως η αναχώρηση όσων θα μεταφερθούν είναι σίγουρη όπως και η άφιξή τους στο νησί. Κάπως έτσι και η αμοιβή του για όσους θα ταξιδέψουν με αυτόν είναι κάπως τσιμπημένη. 1.500 δολάρια ο κάθε ενήλικος (ενήλικοι λογίζονται όσοι έχουν ηλικία άνω των 12 ετών) και τα μισά (750 δολάρια) για κάθε παιδί κάτω των 12 ετών.
Ακόμα και τα ηλικίας λίγων ημερών πληρώνουν το «μισό εισιτήριο» προς τη γη της επαγγελίας. Καλώς ήλθατε το λοιπόν, στο Αϊβατζίκ. Το ορμητήριο του Κενάν, στη σκιά του ναού της Αθηνάς στην αρχαία Άσσο.
Οι περιοχές απ’ όπου ξεκινούν οι πλαστικές βάρκες με προορισμό τα νησιά «ανήκουν» σε συγκεκριμένους Τούρκους που τις έχουν νοικιάσει από άλλους κατόχους μεγαλύτερων εκτάσεων και οι οποίοι με τη σειρά τους λογοδοτούν σε άλλους. Όλοι τους μέλη μιας μεγάλης μαφιόζικης πυραμίδας που διακινεί δεκάδες χιλιάδες Σύρους πρόσφυγες και μετανάστες κάθε λογής, προς την Ελλάδα.
Μεγάλοι τζίροι
Το παραπάνω γεγονός δικαιολογεί και τη «συμπάθεια» φέτος στη μετακίνηση προς τη Λέσβο και την Κω. Απέναντι από τα δυο νησιά δραστηριοποιούνται οι καλοπληρωτές της δουλεμπορικής πυραμίδας. Και στη γειτονιά μας διαφεντεύει ο αόρατος Κενάν που πληρώνει στον πάνω από αυτόν το ποσό των 100.000 αμερικάνικων δολαρίων ημερησίως. Τρία εκατομμύρια δολάρια το μήνα.
Από αυτά τα λεφτά πληρώνεται το πιο πάνω αφεντικό και πάει λέγοντας.
Όσοι τώρα θεωρούν πως αυτά τα 100.000 δολάρια τη μέρα είναι μεγάλο ποσό, ας σκεφτεί ότι για κάθε βάρκα των 50 ανθρώπων που περνά στη Λέσβο εισπράττονται περί τα 60.000 δολάρια. Και καθημερινά προς την περιοχή αναμεταξύ Μήθυμνας και Συκαμιάς περνάν 10 ως και 50 βάρκες. Μιλάμε για απίστευτους τζίρους με τρελά κέρδη για όλο το κύκλωμα.
Από αυτά τα λεφτά κάποια καταλήγουν και στην τσέπη ντόπιων αλλά και κεντρικών εκπροσώπων του τουρκικού κράτος. Μεγάλα τμήματα της Στρατοχωροφυλακής, της Ακτοφυλακής αλλά και πολιτικοί παράγοντες στην περιοχή συμμετέχουν στο κύκλωμα και φυσικά στα κέρδη του ανεχόμενοι την όλη κατάσταση.
Η μαφιόζικη πυραμίδα λένε πολλοί πως αγγίζει και την πολιτική σκηνή. Εξηγείται αλλιώς η ανοχή στο φαινόμενο από το κατά τα άλλα ισχυρό τουρκικό κράτος;
Η διαδικασία
Μετά το ψάρεμα των όσων θέλουν να μετακινηθούν στην Ελλάδα, στη Σμύρνη κλείνεται η συμφωνία. Οικογενειακές μετακινήσεις πληρώνονται εξτρά και κυρίως γίνονται προς τη Χίο. Ομαδικές μετακινήσεις όμως γίνονται μέσω κυρίως του Κενάν, ο οποίος ελέγχει τη βόρεια ακτή του Αδραμυτινού κόλπου και του Ιμάμ που ελέγχει την περιοχή νότια του Δικελί δηλαδή το κύκλωμα που αποβιβάζει κόσμο στην περιοχή του αεροδρομίου της Μυτιλήνης και στη Χαραμίδα.
Οι μετακινούμενοι πληρώνουν το 50% του κόστους του ταξιδιού μέσω εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων. Και το ταξίδι ξεκινά.
Με λεωφορεία που ξεκινάν το βράδυ από την περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού της Σμύρνης μετακινούνται σε συγκεκριμένα σημεία.
Το σημείο συγκέντρωσης του Κενάν είναι η περιοχή του χωριού Μπαντεμλί. Στο εκεί δάσος και τον κοντινό ελαιώνα κρύβονται μέχρι να ανάψει το πράσινο φως του απόπλου. Που συνοδεύεται με το πράσινο φως από τον αόρατο Κενάν ότι πληρώθηκε το υπόλοιπο των μεταφορικών μέσω πάντα της εταιρείας ηλεκτρονικής μεταφοράς χρημάτων.
Με τα σακίδια στην πλάτη περπατάν μέχρι την παραλία απ’ όπου και αποπλέουν. Σημεία απόπλου όλη η ακτογραμμή από το σημείο νότια του Μπαντεμλί μέχρι και ανατολικά την αρχαία Άσσο, το σημερινό Μπεχράμ Καλέ.
Στην ακτή φουσκώνουν τα πλαστικά σκάφη ενώ κάποια χαμηλόβαθμα μέλη του κυκλώματος ενημερώνουν κάποιον από τις επιβαίνοντες στη βάρκα πώς θα χρησιμοποιούν την εξωλέμβια μηχανή. Φορούν τα σωσίβια που έχουν αγοράσει και αποπλέουν. Προορισμός η Λέσβος, η ακτή απέναντί τους Με το πρώτο πρωινό φως, και σχεδόν κάθε μισάωρο ένα τέτοιο πλαστικό σκάφος με περίπου 50 επιβαίνοντες ξεκινά το ταξίδι αυτό που μπορεί να εξελιχθεί σε ταξίδι θανάτου.
Η αναχώρηση γίνεται πολλές φορές υπό τα όμματα της Ακτοφυλακής. Ιδιαίτερα οι λέμβοι που ξεκινούν από το αρχαίο λιμάνι της Άσσου γίνονται με τα στελέχη της Ακτοφυλακής, οι ντόπιοι το λένε αυτό καλαμπουρίζοντας «να ελέγχουν τον αριθμό των επιβαινόντων μη βουλιάξει η βάρκα και αναγκαστούν να τους σώσουν».
Η πρώτη λέμβος απέπλευσε. Η δεύτερη περιμένει τη σειρά της να αποπλεύσει. Η φωτογραφία από την ακρόπολη της Άσσου. Απόπλους από το αρχαίο λιμάνι της πόλης!
Τα «κοράκια»
Έγκυρες πληροφορίες λένε πως «οι άκρες» του Κενάν φτάνουν στη Λέσβο. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι ένα δίκτυό του έχει να κάνει με τις εξωλέμβιες μηχανές που εξαφανίζονται. Πού πάνε τόσες εκατοντάδες εξωλέμβιες μηχανές; Φυσικά όχι στην τοπική αγορά. Η οποία και δε σηκώνει τέτοιο αριθμό.
Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι που βρέθηκαν τις τελευταίες μέρες στη Λέσβο υποστηρίζουν ότι εκατοντάδες εξωλέμβιες μηχανές εξάγονται με φορτηγά αυτοκίνητα από το νησί και μέσω των ελληνοβουλγαρικών συνόρων επιστρέφουν στην Τουρκία και στη συνέχεια καταλήγουν και πάλι στον Κενάν.
Ανακύκλωση χρημάτων, ανακύκλωση κερδών με θύματα χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες, αλλά και τον ντόπιο πληθυσμό που βρέθηκε στο μάτι ενός παγκόσμιου κυκλώνα…