Οι διευθυντές ζητούν επιμόρφωση

01/07/2012 - 05:56
Σύμφωνα με έρευνα για τις επιμορφωτικές ανάγκες διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διαπιστώνεται ότι το 37,17% της επιμόρφωσης αφορά στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, ενώ το 34,61% στα καθήκοντα διευθυντών σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με έρευνα για τις επιμορφωτικές ανάγκες διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που πραγματοποίησε ο Ιωάννης Παπαθωμάς, δάσκαλος σε δημόσιο σχολείο, διαπιστώνεται ότι το 37,17% της επιμόρφωσης αφορά στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, ενώ το 34,61% στα καθήκοντα διευθυντών σχολικών μονάδων.

Το 41% των διευθυντών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχουν επιμορφωθεί, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα, ενώ δύο στους τρεις ζητούν να επιμορφωθούν στην εισαγωγή εκπαιδευτικών αλλαγών-καινοτομιών.
Βάσει των συμπερασμάτων που καταγράφηκαν, η επιμόρφωση που έλαβαν οι διευθυντές εκπαίδευσης δεν προωθεί την προσαρμογή τους σε ένα σύγχρονο διευθυντικό ρόλο και δεν καλύπτει τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι επτά στους δέκα ζητούν να αυξηθεί η χρονική διάρκεια της επιμόρφωσης, ενώ σχεδόν οι μισοί διεκδικούν βελτίωση στο περιεχόμενό της.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διευθυντές στην καθημερινότητά τους αφορούν στη διαχείριση του χρόνου (71,79%), στην οικονομική διαχείριση (48,71%), στη διατήρηση της πειθαρχίας στο σχολείο (38,46%) και στην εισαγωγή αλλαγών και καινοτομιών (35,89%).
Ενδιαφέρον έχει το ερώτημα για την κατανομή του χρόνου των διευθυντών. Όπως προκύπτει:
- Το 46,15% δαπανάται στην οικονομική διαχείριση
- Στο 42,30%, στη μέριμνα για επισκευές και συντήρηση
- Το 26,92%, στις εξωτερικές εργασίες
- Το 25,64%, στην εποπτεία του σχολικού χώρου
- Το 20,51%, στην οργάνωση και τήρηση του αρχείου
- Το 7,69%, στην επικοινωνία με γονείς
- Το 15,38%, στον προγραμματισμό
- Το 16,66%, στην οργάνωση εκδηλώσεων
- Το 16,66%, στην επικοινωνία με συναδέλφους

Στις απαντήσεις τους, οι διευθυντές σχολικών μονάδων ιεράρχησαν και το περιεχόμενο της επιμόρφωσης που επιθυμούν. Στην κορυφή, με 66,66%, βρίσκεται η εισαγωγή εκπαιδευτικών καινοτομιών, ακολουθούν η ηγεσία στη σχολική μονάδα (51,28%), η χρήση νέων τεχνολογιών-χρήση Η/Υ (48,71%) και έπονται η εκπαιδευτική νομοθεσία, η διαχείριση συγκρούσεων κ.ά.. Διαφοροποιήσεις προκύπτουν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διευθυντές ανάλογα με τα χρονιά υπηρεσίας τους. Έτσι παρατηρήθηκε πως διευθυντές με ένα έως τέσσερα χρόνια εμπειρίας έχουν περισσότερα προβλήματα με την εκπαιδευτική νομοθεσία, οι διευθυντές με πέντε έως οκτώ χρόνια τα «βρίσκουν σκούρα» με τον προγραμματισμό και την οργάνωση, ενώ όσοι έχουν εμπειρία οκτώ και πλέον ετών έχουν προβλήματα με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα προτείνουν οι επιμορφωτές να είναι έμπειροι διευθυντές σχολικών μονάδων ή ακαδημαϊκοί, ενώ επτά στους δέκα ζητούν να είναι υποχρεωτική η επιμόρφωση.
Επισημαίνεται ότι η έρευνα - στην οποία συμμετείχαν 78 διευθυντές σχολικών μονάδων Θεσσαλονίκης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης - δημοσιεύτηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού «Σύγχρονη Εκπαίδευση».

(Από ρεπορτάζ του Μιχάλη Νιβολιανίτη στον ημερήσιο Τύπο.)

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey