«Τσακωμένοι» οι μαθητές

01/07/2012 - 05:56
Μόλις ένα στα τέσσερα παιδιά διαβάζει κάποιο βιβλίο εκτός του σχολείου. Ωστόσο, ζητούν την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα του Παιδαγωγικού Iνστιτούτου.
Μόλις ένα στα τέσσερα παιδιά διαβάζει κάποιο βιβλίο εκτός του σχολείου. Ωστόσο, ζητούν την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Ελάχιστα ερεθίσματα φαίνεται ότι έχουν οι μαθητές του γυμνασίου από το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, καθώς μόλις ένας στους τέσσερις διαβάζει εξωσχολικά βιβλία.
Την ίδια στιγμή, οι μαθητές ζητούν την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών κατά τη διδασκαλία του μαθήματος και παραδέχονται ότι κατανοούν καλύτερα ένα λογοτεχνικό έργο που έχουν δει στην τηλεόραση ή και στον κινηματογράφο. Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από πανελλαδική έρευνα του Παιδαγωγικού Iνστιτούτου σε 25.246 μαθητές και των τριών τάξεων γυμνασίου, ενώ οι απαντήσεις αντλήθηκαν από όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας.
Συγκεκριμένα, «τσακωμένοι» με τα εξωσχολικά βιβλία εμφανίζονται οι μαθητές του γυμνασίου, με το ενδιαφέρον τους μάλιστα να μειώνεται από την Α΄ στη Γ΄ τάξη, σε ποσοστό που «αγγίζει» τις εννιά ποσοστιαίες μονάδες. Τα κορίτσια, πάντως, δείχνουν - βάσει των απαντήσεων - μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς το 33% δηλώνει ότι διαβάζει «πολύ» εξωσχολικά βιβλία όταν το αντίστοιχο ποσοστό των αγοριών φτάνει μετά βίας το 17,64%.
Αναφορικά με το ενδιαφέρον ανά Περιφέρεια, στην πρώτη θέση συναντάμε τους μαθητές της Ηπείρου, οι οποίοι διαβάζουν - όπως λένε - σε μεγάλο βαθμό εξωσχολικά βιβλία, σε ποσοστό 28,19%. Ακολουθούν οι μαθητές της Πελοποννήσου με 26,99%, της Θεσσαλίας με 26,91% και της Αττικής με 26,77%. Στον αντίποδα, οι μαθητές με το μικρότερο ενδιαφέρον σχετίζονται με τις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Ιονίων Νήσων.
Κατά τα λοιπά, οι μαθητές θεωρούν ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες (βίντεο, CD-ROM) για τη διδασκαλία του μαθήματος, αφού εννιά στους δέκα απαντούν θετικά. Η κατανόηση πάντως ενός λογοτεχνικού κειμένου δεν εξαρτάται μόνο από τον καθηγητή. Σύμφωνα με τους μαθητές, κατανοούν καλύτερα ένα λογοτεχνικό κείμενο αν προηγουμένως το έχουν παρακολουθήσει στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο.
Τέλος, οι μαθητές δηλώνουν θετικοί, σε ποσοστό 75%, στο ενδεχόμενο να δημιουογηθεί στο σχολείο λογοτεχνικό εργαστήρι στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος.
(Από ρεπορτάζ του Μιχάλη Νιβολιανίτη στον ημερήσιο Τύπο.)

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey