Μυτιληνιός επιχειρηματίας πήρε την πρωτοβουλία να διοργανώσει το Μάιο στη Μυτιλήνη (μάλλον στο χώρο της μαρίνας) κοινή εμπορική έκθεση, όπου ελληνικές και τουρκικές επιχειρήσεις θα προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Ελληνοτουρκική εμπορική έκθεση στη Μυτιλήνη
Μυτιληνιός επιχειρηματίας πήρε την πρωτοβουλία να διοργανώσει το Μάιο στη Μυτιλήνη (μάλλον στο χώρο της μαρίνας) κοινή εμπορική έκθεση, όπου ελληνικές και τουρκικές επιχειρήσεις θα προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκδηλωθεί ήδη μεγάλο ενδιαφέρον απ’ την απέναντι πλευρά, αφού πέρυσι στην Εμπορική Έκθεση (που πραγματοποιήθηκε στην Καλλονή) δε συμμετείχαν τελικά τουρκικές φίρμες, ενώ, μέχρι στιγμής φέτος, δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ανάλογη διοργάνωση, όπως γινόταν τα τελευταία χρόνια κάθε Μάιο. Ήδη έχουν γίνει επαφές με τα Επιμελητήρια (Μυτιλήνης, αλλά και Αϊβαλιού, Περγάμου και Αδραμυττίου), καθώς και με την τοπική αυτοδιοίκηση, και αναμένεται αυτές τις ημέρες να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις. Παρ’ όλη την οικονομική κρίση, η πρωτοβουλία για την έκθεση θεωρείται θετική, θα μπορούσε μάλιστα να συνδυαστεί με τις εκδηλώσεις «Μέρες Αϊβαλιού στη Μυτιλήνη», η διοργάνωση των οποίων εκκρεμεί από πέρυσι.
Οικολογικές πρωτοβουλίες στην Πέργαμο
Εγκαινιάστηκε στην Πέργαμο, με πρωτοβουλία του Δήμου και της Ανώτερης Τεχνικής Σχολής, πρόγραμμα συλλογής χρησιμοποιημένων λαδιών, τα οποία στη συνέχεια θα προωθούνται σε μονάδες για την παραγωγή καυσίμου (βιοντίζελ). Το πρόγραμμα αρχικά θα αφορά την περιφέρεια Μπαχτσελί Μαχαλά της Περγάμου, όπου υπάρχουν πολλά εστιατόρια, βιοτεχνίες κ.λπ.. Η πρωτοβουλία αυτή, εκτός απ’ το οικονομικό όφελος που υπόσχεται, έρχεται κυρίως να καλύψει το πρόβλημα απ’ τη διάθεση στη φύση των χρησιμοποιηθέντων λαδιών, που επιβαρύνουν σημαντικά το περιβάλλον. Η Τουρκία είναι η τρίτη σε κατανάλωση φυτικών λαδιών χώρα της Ευρώπης, με κατ’ έτος κατανάλωση 1.650.000 τόνων.
«Shopping Therapy» στην Κωνσταντινούπολη
Ξεκίνησε απ’ τις 18 Μαρτίου με επιτυχία και θα διαρκέσει έως τις 26 Απριλίου το 40ήμερο Forum Istanbul Shopping Festival στην Κωνσταντινούπολη. Η καμπάνια απευθύνεται κυρίως σε ξένους-τουρίστες καταναλωτές και στοχεύει να γίνεται κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ώστε έως το 2015 να προσελκύει στην Πόλη 1,5 εκατ. επισκέπτες. Σε όλη τη διάρκεια του 40μερου (shopping therapy) διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις και χάπενινγκ, τα δε καταστήματα παρουσιάζουν προσφορές στα είδη τους και αυξάνουν το ωράριο λειτουργίας τους ως τις 10 το βράδυ για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Μάλιστα, καθημερινά δύο εμπορικά κέντρα (ένα στην ευρωπαϊκή κι ένα στην ασιατική πλευρά) θα παραμένουν ανοικτά έως τις 2 τα μεσάνυχτα! Ήδη απ’ το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε πολλοί Έλληνες τουρίστες (κυρίως απ’ τη Β. Ελλάδα), επισκέφθηκαν την Πόλη με αφορμή τα «ψώνια»!
Τραίνο στον Αδραμυττινό Κόλπο
Όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος της Μπουρχάνια, Fikret Akova, ξεκίνησε η μελέτη κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής απ’ την Μπουρχάνια ως το Κουτσούκουγιου, η οποία θα ακολουθεί κυρίως τον εθνικό δρόμο και θα χρησιμοποιεί στην υφισταμένη «νησίδα». Η γραμμή θα εξυπηρετεί συρμό (κάτι μεταξύ τραίνου και τραμ, όπως αυτά που συνδέουν το κέντρο της Κωνσταντινούπολης με το αεροδρόμιο), θα διευκολύνει τις μεταφορές, κυρίως όμως τον τουρισμό περιμετρικά του Αδραμυττινού Κόλπου. Η προοπτική που υπάρχει είναι αργότερα να επεκταθεί βόρεια ως το Τσανάκαλε και νότια ως τη Σμύρνη. Στο μεταξύ ξεκινούν εργασίες σιδηροδρομικής σύνδεσης της Περγάμου με το Αλί-Αγά, όπου καταλήγει σήμερα η γραμμή του «προαστιακού». Έτσι, σε λίγο και η Πέργαμος, όπως ήδη γίνεται με τη Μαινεμένη και το Αλί -αγά, θα συνδέεται με τη Σμύρνη με τον προαστιακό. Για την ιστορία αναφέρεται ότι η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή που λειτούργησε στην Τουρκία ήταν μεταξύ Σμύρνης και Αϊδινίου, το 1856!