Σ’ έναν κόσμο που «στενεύει», κατά την έκφραση του Γ. Σεφέρη, και τα σύνορα χαμηλώνουν, η γλωσσομάθεια και η πολυγλωσσία γίνονται όλο και πιο αναγκαίες σ’ όλες τις εκδηλώσεις της ατομικής και κοινωνικής ζωής.
Εκπαιδευτικά προγράμματα από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο
Το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ), ανακοίνωσε την υλοποίηση νέων κύκλων αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων εκπαίδευσης, τα οποία προσφέρονται στους ενδιαφερομένους για την απόκτηση κατάλληλων δεξιοτήτων και γνώσεων, με σκοπό την προαγωγή της επιστημονικής και επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα απευθύνονται σε επαγγελματίες, στελέχη επιχειρήσεων, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και σε όσους ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στα συγκεκριμένα αντικείμενα.
Το ΕΑΠ παρέχει τη δυνατότητα επιλογής του τρόπου παρακολούθησης των προγραμμάτων μέσω της εξ αποστάσεως παρακολούθησης ή σε τάξη.
Οι εξειδικεύσεις αφορούν τους κάτωθι τομείς, ανάλογα με τον τρόπο παρακολούθησης:
Εξ αποστάσεως: Χρηματοοικονομική Διοίκηση, Λογιστική Εταιρειών, Γενική Λογιστική, Επενδυτική Τραπεζική, Εμπορική Τραπεζική, Διαχείριση Χαρτοφυλακίου, Βασικές Τραπεζικές Σπουδές, Βασικές Σπουδές Επενδυτικής Τραπεζικής, Ασφαλιστικές Σπουδές, Ανάλυση Επενδύσεων, Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων, Ανάλυση και Διαχείριση Χρηματοοικονομικού Κινδύνου, Ποσοτικές μέθοδοι στη Χρηματοοικονομικής.
Σε τάξη: Μεθοδολογία Έρευνας για την Εκπόνηση Επιστημονικών Μελετών, Εφαρμοσμένη Στατιστική με τη χρήση Excel, Εφαρμοσμένη Οικονομετρία με τη χρήση Eviews και SPSS, Ακαδημαϊκή Συγγραφή για Εκπόνηση Επιστημονικών Μελετών, Χρηματοοικονομική Διοίκηση, Λογιστική Εταιρειών, Γενική Λογιστική, Διαχείριση Χαρτοφυλακίου, Βασικές Τραπεζικές Σπουδές, Βασικές Σπουδές Επενδυτικής Τραπεζικής, Ανάλυση Επενδύσεων, Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων, Ανάλυση και Διαχείριση Χρηματοοικονομικού Κινδύνου, Ποσοτικές Μέθοδοι στη Χρηματοοικονομική.
Για περισσότερες πληροφορίες, http://eeyem.eap.gr/activity/seminars
Ελληνική πρωτιά στη γλωσσομάθεια
Σ’ έναν κόσμο που «στενεύει», κατά την έκφραση του Γ. Σεφέρη, και τα σύνορα χαμηλώνουν, η γλωσσομάθεια και η πολυγλωσσία γίνονται όλο και πιο αναγκαίες σ’ όλες τις εκδηλώσεις της ατομικής και κοινωνικής ζωής.
Ειδικότερα στην αγορά εργασίας, η γνώση δύο ή και περισσότερων γλωσσών μετράει περισσότερο ακόμα και από άλλους τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εκτός από τις «παραδοσιακές» γλώσσες, όπως η αγγλική, η γαλλική, η γερμανική, η ιταλική, η ισπανική, εντυπωσιάζει, αν και εξηγείται, η δυναμική είσοδος και στην Ελλάδα των... εξωτικών ξένων γλωσσών, όπως της κινεζικής, της ρωσικής, της ιαπωνικής και της αραβικής.
Παρά την κυριαρχία της αγγλικής γλώσσας, φαίνεται ότι τα δεδομένα αλλάζουν.
Από έρευνα της Συνομοσπονδίας της Βρετανικής Βιομηχανίας (CBI) προκύπτει ότι όλο και περισσότερο οι αγγλικές εταιρείες ζητούν υπαλλήλους που να γνωρίζουν γαλλικά και γερμανικά.
Στην τρίτη θέση με τις περιζήτητες για τον εργασιακό χώρο ξένες γλώσσες έρχονται τα κινέζικα.
Όσο για τους Έλληνες, τα στοιχεία δείχνουν ότι βρίσκονται στις πρώτες θέσεις όσον αφορά στη γλωσσομάθεια μεταξύ των Ευρωπαίων. Περίπου ένας στους δύο, ή ποσοστό 44,8%, Έλληνες μιλούν μια ξένη γλώσσα, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο Βέλγιο είναι μόλις 16,3%, στην Ιταλία 33,8% και στη Γαλλία 35,9%.
Μάλιστα οι Έλληνες μαθητές κατέχουν την πρώτη θέση με πάρα πολύ υψηλό ποσοστό, που προσεγγίζει το 91,8%.
(Απο ρεπορτάζ του Γιώργου Καββαδία στο «Έθνος-Παιδεία».)