Μοναδικές εμπειρίες γύρω από περιβαλλοντικά θέματα και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού έζησαν 33 μαθητές δύο γυμνασίων της Λήμνου, που συμμετείχαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο «Περιβάλλον νερό και εναλλακτικός τουρισμός».
Μοναδικές εμπειρίες γύρω από περιβαλλοντικά θέματα και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού έζησαν 33 μαθητές δύο γυμνασίων της Λήμνου, που συμμετείχαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο «Περιβάλλον νερό και εναλλακτικός τουρισμός».
Η συνεργασία των Γυμνασίων Μύρινας και Λιβαδοχωρίου έχει συμβάλει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών των δύο Σχολείων και την ενεργοποίησή τους σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και τις προοπτικές που διαγράφονται στο νησί για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Οι μαθητές επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης (ΚΠΕ) στην Καλλιόπη και τις λίμνες Αλυκή και Χορταρόλιμνη. Με την καθοδήγηση του υπευθύνου του Κέντρου, Νάσου Παπαστυλιανού, παρατήρησαν ορισμένα είδη πουλιών των υγροτόπων και γνώρισαν χαρακτηριστικά είδη των αμμοθινών. Επίσης συμμετείχαν στην πρωτοβουλία του ΚΠΕ και της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας για την τοποθέτηση φωλιών για κιρκινέζια στο Κοντοπούλι.
Η επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία είχε ως αποτέλεσμα την ενημέρωση των μαθητών όσον αφορά στις πυρκαγιές, τους σεισμούς, την αναγκαιότητα δημιουργίας ταμιευτήρων νερού και τη σημασία προστασίας των δασών.
Η πρώτη επαφή με το θαλάσσιο καγιάκ πραγματοποιήθηκε στην επιχείρηση «Manos Θαλάσσια Αθλήματα» και ακολούθησε σύντομη εκπαίδευση και πλεύση στην περιοχή των Ρηχών Νερών και του Ρωμαίικου Γιαλού. Η σύντομη βόλτα με το ιστιοπλοϊκό σκάφος «Πριγκήπισσα της Λήμνου» έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με μια εναλλακτική μορφή τουρισμού, η οποία αναπτύσσεται ιδιαίτερα στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, ενώ οι καπετάνιοι του σκάφους τούς ενημέρωσαν και σχετικά με τις βασικές αρχές της ιστιοπλοΐας. Σημαντική εμπειρία, τέλος, αποδείχθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή στη Μυτιλήνη όπου δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να επισκεφθούν περιοχές με περιβαλλοντικό και τουριστικό ενδιαφέρον, όπως ο υγρότοπος Καλλονής και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους.
Εντυπωσιασμένοι
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί από τα δύο Σχολεία, Νικόλαος Καρύδης και Σταματία Παπαδοπούλου, έμειναν εντυπωσιασμένοι από τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και το ενδιαφέρον τους για τη φύση και τη θάλασσα. Μιλώντας στο «Ε», η κ. Παπαδοπούλου τόνισε: «Στόχος μας ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών των δύο Σχολείων και η ενεργοποίησή τους σε θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Εντυπωσιαστήκαμε από τη διάθεση που έδειξαν τα παιδιά όσον αφορά την απόκτηση γνώσεων για τους υδάτινους πόρους και τη διαχείρισή τους, καθώς και την ανάληψη δράσεων σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Επίσης, οι μαθητές μπόρεσαν να γνωρίσουν καλύτερα το νησί τους και αντιλήφθηκαν τις δυνατότητες που διαγράφονται σε θέματα εναλλακτικού τουρισμού. Η φετινή εμπειρία μάς έδειξε ότι τα παιδιά μας, και ειδικά τα παιδιά της Λήμνου, έχουν ανάγκη από ερεθίσματα και έμπνευση, και τότε ανταποκρίνονται πολύ θετικά. Ελπίζουμε να μας δοθεί η δυνατότητα να συνεχίσουμε με ανάλογα προγράμματα την επόμενη σχολική χρονιά.»