Αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις τμημάτων που υποβαθμίζει την ποιότητα της δημόσιας παιδείας στη βάση

Αλλαγή σχολείων και κατευθύνσεων λίγο πριν τις Πανελλήνιες

28/09/2024 - 13:00 Ενημερώθηκε 30/09/2024 - 10:28

Συγχωνεύσεις τμημάτων στο Δημοτικό και μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων λίγο πριν τις Πανελλήνιες δείχνει το προβληματικό του χαρακτήρα της εκπαίδευσης το 2024. Γονείς μαθητών στα δημοτικά διαμαρτύρονται για το «πάστωμα» των μαθητών και η μόνη λύση που προτείνεται είναι να αλλάξουν σχολείο. Από την άλλη μαθητές λίγο πριν την τελική ευθεία για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όχι μόνο καλούνται να αλλάξουν σχολείο αλλά και πεδίο προκειμένου να προσαρμοστούν σε αυτά που επιβάλλει το Υπ. Παιδείας με τα μέτρα που αποφάσισε. Ο αντίκτυπος των παραπάνω ενεργειών προφανώς έχει αρνητικό πρόσημο ως προς την ποιότητα εκπαίδευσης αλλά και στην δημιουργία νέων επιστημόνων.  

Συγκεκριμένα σε επίπεδο Λέσβου συγχωνεύτηκαν δύο τμήματα στο 9ο ΔΣ Μυτιλήνης και από ένα στο ΔΣ Βαρειάς, στο ΔΣ Καλλονής, στο ΔΣ Παναγιούδας, στο 10ο ΔΣ Μυτιλήνης. Στην δευτεροβάθμια είχαμε κατάργηση των Ομάδων Προσανατολισμού «Ανθρωπιστικών Σπουδών» και «Επιστημών Υγείας» στη Γ΄ Τάξη ο ΓΕΛ Ιππείου και «Ανθρωπιστικών Σπουδών» στην Γ’ Τάξη στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, όπως επίσης και μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων του Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης. Τα παιδιά του 3ου ΓΕΛ θα μετακινηθούν στο συστεγαζόμενο 4ο ΓΕΛ, ενώ σε ότι έχει να κάνει με τα παιδιά της Γ’ Τάξης του Ιππείου δεν έχει ακόμη καθοριστεί ούτε το που θα πάνε ούτε το πώς θα μετακινηθούν. Στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μυτιλήνης, που με 12 μαθητές στο Τμήμα Πληροφορικής και με 10 μαθητές στο Τμήμα Τεχνικού Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Τηλεπικοινωνιών, δεν ενεκρίθησαν τα τμήματα τους και τους εξανάγκασαν να αλλάξουν ειδικότητες και να μεταγγραφούν στο πλησιέστερο ΕΠΑΛ Καλλονής μετακινούμενοι, ημερησίως, σε απόσταση 40 χλμ.  

«Θύματα» των περικοπών έχουν πέσει και οι ώρες ειδικοτήτων με αποτέλεσμα ώρες Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής και Καλλιτεχνικών να διδάσκονται από τους δασκάλους αντί για τους καθηγητές που έχουν σπουδάσει ειδικά αυτό το αντικείμενο. Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο περιορίζει τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας που προσφερόντουσαν από τους δασκάλους και υποβαθμίζει την ποιότητα των μαθημάτων που διδάσκονται.  

Η παράλληλη στήριξη  

Οι παράλληλες στηρίξεις , στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν ήδη μειωθεί σημαντικά σε σχέση με την περσινή χρονιά. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος άλλαξε το πλαίσιο της παράλληλης στήριξης, σύμφωνα με το οποία εάν υπάρχουν δύο παράλληλες στηρίξεις σε ένα τμήμα τότε ορίζεται μία παράλληλη και για τα δύο παιδιά ενώ προηγουμένως κάθε παιδί που είχε σχετική γνωμάτευση δικαιούταν παράλληλη στήριξη. Σε αυτό το σημείο θα ήταν παράληψη αν δεν γίνει αναφορά στις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από το ΚΕΔΑΣΥ, που φτάνουν ακόμα και τα δύο χρόνια και που ως αποτέλεσμα έχουν να μένουν παιδιά ακάλυπτα από παράλληλη στήριξη ή από φοίτηση στο Τμήμα Ένταξης. 

«Υπήρχαν παράλληλες που και πέρυσι δεν καλύφθηκαν. Φέτος έχουμε καλυμμένες τα 2/3 των παράλληλων στηρίξεων αυτή τη στιγμή και κυρίως έχουμε πρόβλημα στα τμήματα ένταξης όπου είναι σχεδόν όλα ακάλυπτα σε όλο το νησί - είναι ελάχιστα εκείνα που είναι καλυμμένα. Πέρυσι είχαμε και πάλι ακάλυπτα μέχρι το τέλος της χρονιάς» αναφέρει σε δήλωσή του στο «Ε» ο γραμματέας του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης , Κωνσταντίνος Καρατόλιος και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση προχωρά σε συγχωνεύσεις τμημάτων με μοναδικό γνώμονα την εξοικονόμηση πόρων χωρίς να την απασχολεί τα τμήματα που συγχωνεύονται έχουν μαθητές οι οποίοι αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή αν χωράνε στις σχολικές αίθουσες. Αυτό προφανώς υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης. Από την πρώτη στιγμή δημοσιοποιήσαμε το πρόβλημα ως αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Λέσβου και προχωρήσαμε σε κινητοποιήσεις όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς και τοπική κοινωνία και θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να μην περάσουν οι συγχωνεύσεις».  

Παρέμβαση Παρασκευαΐδη 

Με παρέμβασή του ο βουλευτής Παναγιώτης Παρασκευαΐδης ζητά την άμεση ανάκληση αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων Γ’ τάξης Ανθρωπιστικών Σπουδών Τμημάτων Γενικών Λυκείων και Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης. Μάλιστα τα ερωτήματα που θέτει στον Υπουργό Παιδείας είναι αν θα αναλάβει άμεσα, πρωτοβουλία για την έκδοση Συμπληρωματικής Απόφασης, όπως έγινε με άλλα 156 σχολεία της χώρας, που θα εγκρίνει κατά παρέκκλιση λειτουργία 2 ολιγομελών τμημάτων της Γ’ Λυκείου Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης και στο ΓΕΛ Ιππείου, αποκαθιστώντας την δικαιοσύνη και την ισότητα μεταξύ των μαθητών, καθώς και θα αρθεί, με σχετική απόφαση, την αδικία σε βάρος των μαθητών στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μυτιλήνης με την έγκριση τμημάτων α) Τομέα Πληροφορικής με 12 μαθητές, β) Τμήματος Τεχνικών Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών με 10 μαθητές. Ο κ. Παρασκευαΐδης στην παρέμβασή του σημειώνει ότι «το Υπουργείο επέλεξε τα σχολεία της ακριτικής Λέσβου για να μειώσει την συνολική διδακτική δαπάνη, για δυο - τρεις αναπληρωτές καθηγητές, ενώ την ίδια ώρα διαβάζουν στον Τύπο ότι η ανακαίνιση ενός Υπουργικού Γραφείου κόστισε 100.000 ευρώ». 

Μουτζούρης: Τα παιδιά σε μερικούς μήνες δίνουν εξετάσεις  

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024 επικοινώνησε με την Υφυπουργό Παιδείας Ζέτα Μακρή προκειμένου να δηλώσει την στήριξη του προς τους μαθητές και να ζητήσει την ανάκληση της σχετικής απόφασης, ενώ επρόκειτο να επικοινωνήσει και με τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη. Είχε προηγηθεί επίσκεψη στην Περιφέρεια της εκπαιδευτικής κοινότητας του 3ου Λυκείου που διαμαρτύρονταν για τις εξελίξεις. Μάλιστα σε σχετική δήλωση ο Περιφερειάρχης αναφέρει: «Θεωρώ πως έχουν δίκιο, -μαθητές, εκπαιδευτικοί και καθηγητές- γιατί αυτή την περίοδο τα παιδιά αυτά που δίνουν εξετάσεις σε μερικούς μήνες θα πρέπει να είναι ήρεμα και προσηλωμένα στον στόχο τους και όχι να αλλάζουν σχολεία και συνθήκες. Επικοινώνησα με την Υφυπουργό Παιδείας κ. Μακρή θα επιδιώξω να μιλήσω και με τον ίδιο τον Υπουργό κ. Πιερρακάκη και θα ζητήσω την ανάκληση της απόφασης. Η Παιδεία όπως και η Υγεία είναι οι θεμέλιοι λίθοι της κοινωνίας και δεν επιδέχονται πειραματισμούς».  

Στον Δήμο Μυτιλήνης παρατηρείται για πρώτη φορά ομοβροντία απόψεων μεταξύ Δημοτικής Αρχής και αντιπολιτευόμενων παρατάξεων. Μάλιστα την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου ο Δήμαρχος Μυτιλήνης Παναγιώτης Χριστόφας, σε συνάντηση που πραγματοποίησε με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας έθεσε τα ζητήματα, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι είχε προηγηθεί επιστολή του προς τον Υπουργό Κ. Πιερρακάκη και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Ιωάννη Κατσαρό, με την οποία ζητά την επαναξιολόγηση της πρόσφατης απόφασης κατάργησης των Ομάδων Προσανατολισμού «Ανθρωπιστικών Σπουδών» και «Επιστημών Υγείας» στο ΓΕΛ Ιππείου και «Ανθρωπιστικών Σπουδών» στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, όπως επίσης και της απόφασης μη έγκρισης ολιγομελών τμημάτων του Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης. Μάλιστα σε σχετική δήλωσή του ο κ. Χριστόφας αναφέρει: «Ευελπιστούμε πως θα υπάρξει θετική ανταπόκριση από το Υπουργείο, για ένα ζήτημα ιδιαίτερα κρίσιμο για λόγους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς αλλά και για τη διατήρηση του καθεστώτος παροχής ίσων ευκαιριών στους μαθητές, δεδομένου του γεγονότος ότι έχουν ήδη παραχωρηθεί εγκρίσεις ανά την Ελλάδα για ολιγομελή τμήματα με λιγότερους από εννέα μαθητές». 

«Η λογική του Υπουργείου Παιδείας να «σκέφτεται» με αριθμούς, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, πολλώ δε μάλλον σε μια περίοδο που θα έπρεπε να είναι προσηλωμένοι μόνο στα μαθήματα τους, προφανώς και είναι εκτός δικής μας λογικής» αναφέρει μεταξύ άλλων η παράταξη «Νέα Δράση - Νέος Δήμος» σε σχετική ανακοίνωση, ενώ η Λαϊκή Συσπείρωση Μυτιλήνης σημειώνει, μεταξύ άλλων ότι : «λεφτά υπάρχουν, μόνο που η κυβέρνηση δεν τα προορίζει για τις κοινωνικές δαπάνες, καλούμε τους τοπικούς φορείς, τους συλλόγους γονέων, τους εκπαιδευτικούς αλλά και κάθε πολίτη να συμπαρασταθούν στον αγώνα που δίνουν οι μαθητές για να ανακληθούν οι καταργήσεις των τμημάτων και οι συγχωνεύσεις». 

Ολοκληρώνοντας θα πρέπει να σημειωθεί ότι το «Ε» επεδίωξε να επικοινωνήσει με την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατόν ενώ από την Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι δηλώσεις περιορίστηκαν μόνο στις σχετικές τροποποιήσεις. 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey