ΚΑΛΑ ΝΕΑ. 2ο Βραβείο για τους φοιτητές της Λήμνου στον πανευρωπαϊκό φοιτητικό διαγωνισμό «Ecotrophelia» που έφτιαξαν βιολογικό σνακ με μέλι, γύρη και καρύδια

Σνακ για βραβείο!

02/08/2013 - 15:09

Μια ακόμη επιτυχία για τους φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Λήμνο, αποτελεί το 2ο Βραβείο που κατέκτησε ομάδα φοιτητών στον πανευρωπαϊκό φοιτητικό διαγωνισμό «Ecotrophelia 2013», διαγωνισμό που οργάνωσε για τρίτη συνεχή χρονιά στην Ελλάδα ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων.

Μια ακόμη επιτυχία για τους φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Λήμνο, αποτελεί το 2ο Βραβείο που κατέκτησε ομάδα φοιτητών στον πανευρωπαϊκό φοιτητικό διαγωνισμό «Ecotrophelia 2013», διαγωνισμό που οργάνωσε για τρίτη συνεχή χρονιά στην Ελλάδα ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων.

Το προϊόν που βραβεύθηκε με το 2ο Βραβείο του διαγωνισμού, ονομάζεται «30 Bees» και είναι ένα σνακ, ένα καινοτόμο, οικολογικό προϊόν με 99% ελληνικές πρώτες ύλες από βιολογικές καλλιέργειες. Τα κύρια συστατικά του είναι το μέλι Ελάτης, βανίλια, η γύρη μελισσών Cistus creticus και τα καρύδια. Είναι ένα βιολειτουργικό, έτοιμο προς κατανάλωση σνακ, που περιέχει την κατάλληλη ποσότητα γύρης, παρέχοντας στον οργανισμό τα 22 από τα 24 αμινοξέα που χρειάζεται.

Η ομάδα των φοιτητών που κατασκεύασε το σνακ, αποτελείται από τους Παναγιώτη Μαλαμέλη, Ευδοκία Βαλσαμίδου, Κλοτίλδη Δελλαδέτσιμα και Παναγιώτη Αχιλλαδέλη. Επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο λέκτορας Δημήτρης Μακρής και συνεργαζόμενη εταιρεία η Apivita.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό συμμετείχαν από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής πέντε ομάδες προπτυχιακών φοιτητών, που με την καθοδήγηση των καθηγητών τους στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης και σε συνεργασία με πέντε ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων, εργάστηκαν συστηματικά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος και παρήγαγαν πέντε πιλοτικά, καινοτόμα προϊόντα διατροφής.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν, πλέον των ομάδων των φοιτητών του Τμήματος της Λήμνου, και άλλες έξι ομάδες μεταπτυχιακών φοιτητών από άλλα πανεπιστήμια, με τις οποίες και ανταγωνίστηκαν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής συμμετέχει με ομάδες προπτυχιακών φοιτητών του και σε συνεργασία με επιχειρήσεις τροφίμων, και τα τρία χρόνια διοργάνωσης του διαγωνισμού στην Ελλάδα, κατακτώντας κάθε χρόνο μία εκ των τριών βραβεύσεων, «εδραιώνοντας έτσι μία καταξίωση στο χώρο των τροφίμων και της αντίστοιχης πανεπιστημιακής κοινότητας», όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Τμήματος και αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Νίκος Σουλακέλλης.

Ένα από τα βραβευμένα προϊόντα του περσινού διαγωνισμού, με κάποιες μικρές παραλλαγές και παραγωγή από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, βρίσκεται ήδη στην αμερικανική αγορά.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη καινοτόμος πανελλαδικώς δραστηριότητα του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής, μαζί και με άλλα θετικά στοιχεία, σημειώθηκε με έμφαση στην έκθεση αξιολόγησης του Τμήματος που πραγματοποιήθηκε προσφάτως από εμπειρογνώμονες του Υπουργείου Παιδείας.

Οι συμμετέχοντες φοιτητές, με εκπροσώπους των εταιρειών, στην εκδήλωση του διαγωνισμού «Ecotrophelia 2013»

Και οι άλλοι
Εκτός από την ομάδα των φοιτητών που διακρίθηκαν, συμμετείχαν στο διαγωνισμό ομάδες φοιτητών όπου δημιούργησαν αντίστοιχα προϊόντα, τα οποία είναι τα εξής:

1. Όνομα προϊόντος: «Amalthia Kefir», από την ομάδα φοιτητών: Σ. Κουσαΐτη, Γ. Αποστολακοπούλου, Θ. Ντάμαρης, Α. Κουτσάκη.
Επιστημονικός υπεύθυνος, ο λέκτορας Στάθης Γκιαούρης και συνεργαζόμενη εταιρεία, η «Όλυμπος».

Το «Amalthia Kefir» είναι ένα καινοτόμο, ζυμωμένο γαλακτοκομικό προϊόν χωρίς λακτόζη. Παράγεται από ελληνικό βιολογικό, κατσικίσιο γάλα και συνδυάζει όλα τα προβιοτικά οφέλη τού κεφίρ, καθώς και την προστιθέμενη διατροφική αξία των λειτουργικών συστατικών, όπως οι φυτικές ίνες (β-γλυκάνη, λακτουλόζη), το μαγνήσιο και η βιταμίνη D3. Η βασική του γεύση συμπληρώνεται από το παραδοσιακό ελληνικό πετιμέζι, ένα φυσικό γλυκαντικό πλούσιο σε σίδηρο και ασβέστιο.

2. Όνομα προϊόντος: Fruit ’n’ Tapaz, από την ομάδα φοιτητών: Ε. Βασιλείου, Α. Δεντόπουλος, Δ. Κώστογλου, Α. Φωτειάδης.
Επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο διδάσκων Ζαχαρίας Ιωάννου και συνεργαζόμενη εταιρεία, η UNISMACK.

Το «Fruit ’n’ Tapaz» είναι ένα έτοιμο προς κατανάλωση χωρίς γλουτένη προϊόν, το οποίο αποτελείται από γλυκά κράκερ και άλειμμα φρούτου. Το προϊόν διαφέρει από άλλα σνακ λόγω καινοτομιών σε διατροφικά και οικολογικά χαρακτηριστικά. Τα κράκερ χωρίς γλουτένη έχουν χαμηλά σάκχαρα και κορεσμένα λίπη, ενώ επίσης είναι καλή πηγή φυτικών ινών και βιταμινών, λόγω του ιπποφαούς. Το άλειμμα φρούτου περιέχει στέβια και σιρόπι αγαύης ως γλυκαντικές ουσίες, μήλο, κανέλλα, και ιπποφαές.

3. Όνομα προϊόντος: «Minoan Glyki», από την ομάδα φοιτητών: Ε. Τσαγκαράκης, Β. Καφούρου, Μ. Ξαγοράρης, Α. Φιλιππή, Φ. Κατσάμπα.
Επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο επίκουρος καθηγητής Δημήτρης Σκάλκος, και εταιρεία υποστήριξης ήταν η «Γιώτης».

Το «Minoan Glyki» είναι ένα καινοτόμο, παραδοσιακό, οικολογικό προϊόν, με ιολογικό γλεύκος σταφυλιών, αλεύρι από το ξεχασμένο σιτάρι μαυραγάνι Λήμνου και χαρουπόμελο Κύπρου και φυσική γλυκαντική ουσία από μέλι. Πρόκειται για την παραδοσιακή κρητική μουσταλευριά και είναι ένα προϊόν της στρατηγικής back to future. Το προϊόν έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύει το σώμα από τη χοληστερόλη.

4. Όνομα προϊόντος: «O’live.co», από την ομάδα φοιτητών: Τ. Τοπούζη, Ν. Καρατζά, Φ. Καρρά.
Επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο επίκουρος καθηγητής Χαράλαμπος Καραντώνης και συνεργαζόμενη εταιρεία. η PELOPAC.

Το «O’live.co» είναι ένα καινοτόμο, φιλικό προς το περιβάλλον, εύχρηστο και πολύ θρεπτικό σνακ. Το προϊόν αποτελείται από πράσινες ελιές γεμισμένες με πάστα από κόκκινη πιπεριά, φυστίκι Αιγίνης, πράσινες ελιές και βότανα. Επιπλέον καλύπτεται από ελαιόλαδο και ένα μείγμα μεσογειακών μπαχαρικών. Είναι προϊόν χαμηλό σε ζάχαρη, υψηλό σε πολυφαινόλες, ενώ αποτελεί σημαντική πηγή βιταμινών C και E και δεν περιέχει συντηρητικά.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey