«Πρώτο κουδούνι» χωρίς ΚΤΕΛ και ταξί, μέχρι να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για τα οφειλόμενα

«Χειρόφρενο» μέχρι να πληρωθούν

11/09/2012 - 14:59

Η προαναγγελλόμενη από καιρό αποχή τους απ’ το μεταφορικό έργο των μαθητών, υλοποιείται σήμερα με την αρχή της σχολικής χρονιάς 2012 - 2013, αφού όπως τονίζουν οι μεταφορείς, οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ και των ταξί ακόμη έχουν να λαμβάνουν, κι όχι μικροποσά, αλλά περίπου 800.000 ευρώ.

Η προαναγγελλόμενη από καιρό αποχή τους απ’ το μεταφορικό έργο των μαθητών, υλοποιείται σήμερα με την αρχή της σχολικής χρονιάς 2012 - 2013, αφού όπως τονίζουν οι μεταφορείς, οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ και των ταξί ακόμη έχουν να λαμβάνουν. Κι όχι μικροποσά, αλλά περίπου 800.000 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υψηλό όταν αφορά και στο κόστος του πετρελαίου που ήδη έχουν πληρώσει οι μεταφορείς. Για όσο λοιπόν δε βρίσκεται τρόπος εξόφλησής τους, ή έστω καταβολής μέρους των οφειλομένων, τόσο οι γονείς θα κάνουν αναγκαστικά και τους μεταφορείς, ειδικά εκεί που δεν υπάρχουν δρομολόγια λεωφορείων για να εξυπηρετηθούν και οι μαθητές καταβάλλοντας «χατιρικά» το μισό εισιτήριο. Λύση στη μεταφορά των μαθητών και ομαλοποίηση της κατάστασης θα υπάρξει μόνο όταν περάσει νομοθετική ρύθμιση βάσει της οποίας δε θα πρέπει - όπως ισχύει τώρα - να υπάρχουν πρώτα τα λεφτά για να γίνουν συμβάσεις μεταξύ αυτοδιοίκησης και μεταφορέων.

Όλες τις προηγούμενες μέρες και με δεδομένη τη σημερινή έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά και την απόφαση για επαναφορά της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών στις περιφέρειες, υπήρξαν τακτικότατες επαφές μεταξύ των αρμοδίων Περιφέρειας και Δήμου Λέσβου, αντίστοιχα του αντιπεριφερειάρχη Ηρακλή Βερβέρη και του αντιδημάρχου Γιάννη Βατού, και υπηρεσιακών παραγόντων για το θέμα. Σε επίπεδο Λέσβου και επειδή ο Δήμος είχε εγκαίρως «τρέξει» και ολοκληρώσει τις διαδικασίες, η πλειοψηφία των δρομολογίων - ειδικά με τα ΚΤΕΛ - θα γίνεται με τρίμηνη παράταση των συμβάσεων που έχει υπογράψει ο Δήμος Λέσβου με τους μεταφορείς. Τις νέες γραμμές, κυρίως με ταξί, θα αναλάβει η Περιφέρεια.

Απ’ την πλευρά του Δήμου Λέσβου, υπήρξε το Σαββατοκύριακο επαφή με το σύνολο των μεταφορέων που έχουν σύμβαση, οι οποίοι και ερωτήθηκαν αν θέλουν να την παρατείνουν για το δρομολόγιο που έχουν αναλάβει. Όπως τόνισε ο κ. Βατός, με τον τρόπο αυτό θα ισχύσουν οι ίδιες τιμές βάσει των οποίων είχε γίνει η σύμβαση με το Δήμο, ενώ για τις νέες συμβάσεις θα υπάρξει μείωση, κατ’ εντολή του κράτους, κατά 17% σε σχέση με τις προηγούμενες συμβάσεις.

«Θεσμική» τρικλοποδιά…
Στους μεταφορείς, σημειωτέον, φαίνεται ότι χρωστούν και η Περιφέρεια και ο Δήμος, αλλά στην ουσία χρωστά το κράτος, που είτε δε μεταβίβασε τις αναγκαίες πιστώσεις, είτε βρήκε τρόπο να μην τους πληρώνει. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει διάταξη σύμφωνα με την οποία πριν ξεκινήσει η δημιουργία μιας δαπάνης, πρέπει ο φορέας να έχει δεσμεύσει τα χρήματα. Δηλαδή πριν υπογραφούν οι συμβάσεις με τους μεταφορείς, πρέπει είτε η Περιφέρεια είτε ο Δήμος να έχουν στη διάθεσή τους τα απαραίτητα κονδύλια. Διαφορετικά, η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (τα Εντελλόμενα) δεν εκδίδει το αναλογούν χρηματικό ένταλμα και δεν πληρώνονται όσοι έχουν τη σύμβαση.

Όπως ακριβώς έγινε πέρυσι και με τη δακοκτονία, και όπως θα συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις, αφού - όπως επεσήμανε ο κ. Βατός - «το κράτος για τις αρμοδιότητες που έχει εκχωρήσει στην αυτοδιοίκηση, μεταξύ των οποίων και η μεταφορά μαθητών, σπάνια έως ποτέ μεταφέρει και τις ανάλογες πιστώσεις, πόσο μάλλον να προκαταβάλλει το κόστος τους. Για αυτό και δε διεκδικούν μόνο οι μεταφορείς, αλλά κι όλοι εμείς της αυτοδιοίκησης, που φερόμαστε ασυνεπείς δίχως να φταίμε σε τίποτε.».

Όπως ανέφερε ο κ. Βερβέρης, σε άλλες περιοχές, όπως η Χίος, η ΥΔΕ «αδιαφόρησε» για τη διάταξη και οι πληρωμές έγιναν κανονικά. Εδώ όμως στη Λέσβο (η ίδια υπηρεσία είναι και για τη Λήμνο) χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.

Εδώ και καιρό, και με προσωπική παρέμβαση και με έγγραφα, και ο περιφερειάρχης Νάσος Γιακαλής, αλλά και ο αντιπεριφερειάρχης, έχουν ζητήσει τη ρύθμιση. Μάλιστα προ μερικών βδομάδων το ίδιο αίτημα τέθηκε και διά ζώσης στον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, Χαράλαμπο Αθανασίου, απ’ τον οποίο και υπήρξε δέσμευση πως θα επιληφθεί αυτού.


Μισό εισιτήριο για μαθητές απ’ τα ΚΤΕΛ, συνάντηση στην Περιφέρεια για τα ταξί
Περιμένουν 800.000 ευρώ

Αν υπάρξει η ρύθμιση, θα υπάρξει και η δυνατότητα εξόφλησης μέρους των χρημάτων που οφείλονται, τα οποία και ξεπερνούν τις 400.000 ευρώ για τα 32 υπεραστικά λεωφορεία, ενώ είναι της τάξης των 350.000 - 400.000 ευρώ για τα 43 ταξί της υπαίθρου (πρώην αγοραία).

Ο πρόεδρος των Αγοραίων, Ανδρέας Αξής, είπε στο «Ε» σχετικά με το θέμα: «Το πρωί της Τρίτης θα έχουμε συνάντηση με τον περιφερειάρχη Νάσο Γιακαλή, απ’ τον οποίο και θα ζητήσουμε να γίνει όλη η προεργασία, να κοπούν τα τιμολόγια και να ελεγχθούν, έτσι ώστε μόλις υπάρξει η νομοθετική ρύθμιση, να μπορέσουμε να πάρουμε τα χρήματά μας. Μην ξεχνάει κανείς ότι έχουμε να λαμβάνουμε πολλά χρήματα, ουσιαστικά μιας ολόκληρης σαιζόν, αφού υπάρχουν δρομολόγια που παραμένουν απλήρωτα ακόμη απ’ τον Οκτώβρη τού 2011.»

Ειδικό γραφείο…
Ο πρόεδρος των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Λέσβου, Χρήστος Παράσχου, ανέφερε πως σε όλα τα υφιστάμενα δρομολόγια, οι μαθητές θα έχουν μισό εισιτήριο. «Είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε για να διευκολύνουμε την κατάσταση. Διαφορετικά, αν δεν εκταμιευτούν τα λεφτά που μας οφείλονται, δεν μπορούμε να κάνουμε μαθητικά δρομολόγια, δεν μπορούμε να κινηθούμε», ανέφερε ο κ. Παράσχου, που προτείνει σε όποιον τελικά φορέα έχει την ευθύνη για τη μεταφορά των μαθητών, Δήμο ή Περιφέρεια, να υπάρξει ένα ειδικό γραφείο, στελεχωμένο από έναν ή δυο υπαλλήλους, που θα ασχολείται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο θέμα. «Έχουμε κουραστεί, επιπρόσθετα των τεράστιων καθυστερήσεων που υπάρχουν, μαζί με τις συνεχείς αλλαγές της αρμοδιότητας, μια στο Δήμο, μια στην Περιφέρεια, να γίνονται όλα όσα μας αφορούν, κυριολεκτικά στο πόδι. Έχουν υποτιμήσει ένα σοβαρό θέμα, που έχει να κάνει με χιλιάδες παιδιά», κατέληξε ο πρόεδρος των Υπεραστικών ΚΤΕΛ.

 

Προβλήματα και στη Λήμνο

Με προβλήματα ξεκινά η νέα σχολική χρονιά στη Λήμνο, καθώς λεωφορειούχοι και ιδιοκτήτες ταξί αποφάσισαν να μη μεταφέρουν τους μαθητές από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας των σχολείων. Τα ποσά που τους οφείλονται, φτάνουν τις 200.000 ευρώ και αφορούν σε μεταφορικό έργο για τους μήνες Δεκέμβριο του 2011 μέχρι και το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

Το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά σε μεταφορικό έργο με συμβάσεις που έχουν υπογράψει με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και φτάνει τις 160.000 ευρώ, ενώ για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο που έχουν υπογραφεί συμβάσεις με το Δήμο Λήμνου, υπάρχει ένα υπόλοιπο 32.000 ευρώ.

Οι λεωφορειούχοι και οι ιδιοκτήτες των ταξί ζητούν την άμεση πληρωμή τους, ενώ ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, Σάββας Βαρελτζής, τονίζει: «Οι πιστώσεις έχουν εξασφαλιστεί για τους τρεις μήνες, αλλά υπάρχει πρόβλημα με τα Εντελλόμενα, όπου και αναμένεται σχετική νομοθετική ρύθμιση. Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά ταλαιπωρούνται άδικα και οι μαθητές, αλλά και οι λεωφορειούχοι, και θα πρέπει άμεσα να λυθεί το ζήτημα.»

Από την πλευρά του Δήμου Λήμνου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παναγιώτης Τσανταρλιώτης δήλωσε στο «Ε»: «Πληρώσαμε τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, αλλά και το μεταφορικό έργο που αφορά στη συνεργασία μας για τα θερινά δρομολόγια και τους προορισμούς στους παραλιακούς οικισμούς κοντά στη Μύρινα. Υπάρχει ένα υπόλοιπο ποσό 32.000 ευρώ και ελπίζουμε σύντομα να το πληρώσουμε. Ο Δήμος έκανε ό,τι μπορούσε.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey