Ερωτηματικά για τις εξαγγελίες Τσίπρα στην Τουρκία κατά τη συνάντηση του με τον Ερεντογάν, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σμύρνης - Θεσσαλονίκης

Να μη μείνει πάλι στα λόγια!

06/02/2019 - 17:22 Ενημερώθηκε 06/02/2019 - 17:47

Ερωτηματικά προκάλεσε η επαναφορά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα το βράδυ της Τρίτης κατά τις κοινές δηλώσεις με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ότι «συμφωνήσαμε ότι πρέπει να δουλέψουμε, ώστε το καλοκαίρι να είναι πραγματικότητα η ακτοπλοϊκή γραμμή σύνδεσης Σμύρνης-Θεσσαλονίκης.»

Μια ιστορία που έχει ξεκινήσει από το 2016, αλλά εδώ και τρία χρόνια δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη και κάθε φορά που υπάρχει ελληνοτουρκική συνάντηση κορυφής επανέρχεται ως εξαγγελία , αλλά πέραν αυτού τίποτα!

Παράγοντες της Ακτής Μιαούλη εμφανίζονταν επιφυλακτικοί για την υλοποίηση αυτής της εξαγγελίας λέγοντας με νόημα πως εκτός από τα υψηλά λιμενικά τέλη που ζητούσε η λιμενική αρχή Σμύρνης για τη δρομολόγηση του πλοίου, γεγονός που ήταν το μεγάλο πρόβλημα και το βασικό εμπόδιο, πλέον υπάρχει και ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντας που είναι το υψηλό κόστος των καυσίμων, ενώ αυτή τη στιγμή καμία ναυτιλιακή εταιρεία δεν δείχνει ενδιαφέρον για αυτή τη γραμμή.

Και παλιότερες αναφορές

Υπενθυμίζεται πως ο κ. Τσίπρας είχε αναφερθεί και το καλοκαίρι του 2017  κατά τη συνάντηση του με τον τούρκο πρωθυπουργό κ. Μπιναλί Γιλντιρίμ λέγοντας τότε ότι «στον τομέα των μεταφορών, επιταχύνουμε την εφαρμογή αποφάσεων που πήραμε στο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας στη Σμύρνη, για την καθιέρωση της απευθείας ακτοπλοϊκής γραμμής Σμύρνης-Θεσσαλονίκης».

Επίσης και το 2016 κατά την επίσκεψη του κ. Τσίπρα στη Σμύρνη και σε συνέχεια των διμερών επαφών με τον τότε ομόλογό του κ. Αχμέτ Νταβούτογλου και στελεχών της ελληνικής αποστολής είχε επιβεβαιωθεί η πρόθεση των δύο πλευρών να εργαστούν προς την κατεύθυνση της άμεσης εκκίνησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Σημειώνεται και από τουρκικής πλευράς έδιναν βάρος στην συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή λέγοντας από πέρυσι ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό να ανοίξει η γραμμή το συντομότερο δυνατόν».

Η HSW εδιαφερόταν, τώρα;

Το 2017 παρά τα εμπόδια που υπήρχαν το θέμα εξετάζονταν από την ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways-τώρα η εταιρία έχει εξαγοραστεί από τη BSF- που είχε δείξει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο δρομολόγιο με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας να λένε την ίδια στιγμή ότι «για διεθνή ακτοπλοϊκή σύνδεση πρέπει να έρθει στο υπουργείο η εταιρεία που ενδιαφέρεται και να καταθέσει σχετικό αίτημα αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ως τώρα».

Η Hellenic Seaways σε ανακοίνωσή της το 2016 είχε επισημάνει ότι «είναι έτοιμη να ξεκινήσει από το εφετινό καλοκαίρι το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη - Σμύρνη μόλις αποσαφηνιστούν οι τεχνικές λεπτομέρειες μεταξύ των δύο πλευρών, σε συνέχεια και των επίσημων διμερών επαφών των πρωθυπουργών Ελλάδας και Τουρκίας για το συγκεκριμένο ζήτημα μεταξύ άλλων».

Προτεραιότητα για τη Λέσβο

Γινόταν επίσης αναφορά στο ότι «η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα γίνει στη λογική της τακτικής δρομολόγησης, δηλαδή τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, και θα προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες κρουαζιέρας για το επιβατικό κοινό, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί και εμπορικές μεταφορές ενισχύοντας το εθνικό τουριστικό προϊόν και την οικονομία».

Η HSW μάλιστα για το σκοπό αυτό είχε προβεί στην αγορά και στην ανακαίνιση του πλοίου «Νήσος Σάμος» προκειμένου να το δρομολογήσει στη γραμμά αυτή. Από τότε όμως κύλησε πολύ νερό τα δεδομένα άλλαξαν και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και επαφές, με το αποτυχημένο πραξικόπημα στη γείτονα, τις αλλαγές στις ακτοπλοικές εταιρίες και τα νέα δεδομένα στο οικονομικό σκέλος και από τις δυο πλευρές του Αιγαίου. Η υλοποίηση λοιπόν της συμφωνίας μεταξύ Τσίπρα και Ερντογάν για το συγκεκριμένο θέμα χρειάζεται πολύ περισσότερα για να μη μείνει πάλι στα λόγια. Είναι προφανές ότι η ακτοπλοική σύνδεση Σμύρνη-Μυτιλήνη-Θεσσαλονίκη ενδιαφέρει τη Λέσβο πάρα πολύ, γιατί την καθιστά κόμβο και γιατί εξασφαλίζει σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη που αποτελεί μόνιμο αίτημα των φορέων του νησιού.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey