FOLLOW US

Οικονομία

  • 400.000 ευρώ μπήκαν στα ταμεία της εταιρίας που κατασκευάζει το σταματημένο έργο του δρόμου Καλλονής-Σιγρίου Εξακολουθούν να απέχουν από τις εργασίες τους οι εργαζόμενοι της εταιρίας περιμένοντας μεθαύριο το ραντεβού με εκπρόσωπο της «Τοξότης»
Κι όμως (κάτι) κινείται

Οκτώ ημέρες συμπληρώνουν σήμερα απέχοντας από τις εργασίες τους οι εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης» που κατασκευάζει τον δρόμο Καλλονής - Σιγρίου, ευρισκόμενοι σε επίσχεση εργασίας από τις 11 του Απρίλη. Όπως αποκάλυψε το «Ε», αναδεικνύοντας και το προβληματικό καθεστώς που εξακολουθεί να ισχύει στη λειτουργία του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου του Βορείου Αιγαίου, οι 25 εργαζόμενοι του εργοταξίου που εδρεύει στην Καλλονή, έβαλαν οριστικά «χειρόφρενο» στο έργο, διεκδικώντας μισθούς έως και 10 μηνών, καταγγέλλοντας (και) στην Επιθεώρηση Εργασίας το ότι δεν πληρώνονται κανονικά για πάνω από δύο χρόνια. Επτά ημέρες μετά όμως και παρά το ότι επισήμως το Υπουργείο Υποδομών δεν σχολίασε απολύτως τίποτα από τα όσα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας και έφεραν σε δύσκολη θέση την εργολήπτρια κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, έρχεται η… «Διαύγεια» να ρίξει φως στην υπόθεση. Και να δώσει μια αχτίδα αισιοδοξίας πως το έργο θα ξεκινήσει(;) ξανά, αφού δημοσιοποιεί την άμεση εντολή πληρωμής του 17ου λογαριασμού του έργου, που φτάνει τις 387.838 ευρώ. Το αν το ποσό αυτό βέβαια που πιστώθηκε στην εταιρία, μπορεί να αποδειχθεί ικανό να «καλύψει» όλα τα διαπιστωμένα για χρόνια προβλήματα του έργου στην κατασκευή, ουδείς μπορεί να το γνωρίζει. Σε κάθε περίπτωση όμως, κάτι φαίνεται να… κινείται.

Διεκδικώντας μισθούς έως και δέκα μηνών, επιδόματα αλλά και χρεωστούμενα που χρονολογούνται ακόμα και από την εποχή εκτέλεσης του έργου της παράκαμψης «Λαγκάδα» του Πλωμαρίου, οι 25 εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης» έσπασαν πριν από λίγες ημέρες στο «Ε» την «ομερτά» γύρω από τη λειτουργία του μεγαλύτερου σήμερα έργου του Βορείου Αιγαίου. Και απαίτησαν μέσω της επίσχεσης εργασίας στην οποία προχώρησαν, άμεση λύση στο πρόβλημά τους, που φυσικά είναι και πρόβλημα γενικότερα των πολιτών της Λέσβου. Που περιμένουν την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου οδικής διασύνδεσης της Καλλονής με το Σίγρι από το… 2012, πληροφορούμενοι στο μεσοδιάστημα κάθε πιθανή και απίθανη δυσμενή εξέλιξη για την «οικονομία» του όλου έργου.

Όπως λένε πάλι σήμερα στο «Ε», οι 25 εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης» συμφερόντων Καλογρίτσα, που έχει δυστυχώς βεβαρημένο ιστορικό προβληματικής λειτουργίας έργων και σε άλλες περιοχές της χώρας, από τις 11 Απρίλη απέχουν από τις εργασίες και μαζεύονται κάθε πρωί στο εργοτάξιο της Καλλονής, περιμένοντας κάποιο… νέο από την έδρα της εταιρίας στη Νέα Σμύρνη.

Συνάντηση με εκπρόσωπο της εταιρίας

Αυτό το νέο ωστόσο προέκυψε μόλις… χθες, όταν και εκπρόσωπος της εταιρίας από την Αθήνα, ζήτησε συνάντηση μαζί τους για την ερχόμενη Παρασκευή, χωρίς όμως να γνωστοποιήσει το τι θα έχει να τους (αντι)προτείνει. Με (δια)δεδομένη πάντως την εκτίμηση πως γενικά τα προβλήματα ρευστότητας της εταιρίας συμπαρασύρει αναπόφευκτα σε έναν αργό ρυθμό και την εξέλιξη του έργου στο δρόμο Καλλονής-Σιγρίου, η ενημέρωση από την «Διαύγεια» πως μπαίνουν χρήματα στα ταμεία του «Τοξότη» (387.838 ευρώ), δείχνει ότι υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις για να ξαναμπούν τα συνεργεία σε καθεστώς λειτουργίας. Με τον εκπρόσωπο της εταιρίας που θα έρθει στη Λέσβο την Παρασκευή, λογικά να ενημερώνει τους εργαζομένους ότι υπάρχει ζεστό χρήμα στον ορίζοντα για να τους πείσει να επιστρέψουν στην εργασία τους.

Τσιμουδιά από Υπουργείο και Περιφέρεια

Όλα αυτά όμως, δεδομένης της αδυναμίας του Υπουργείου Υποδομών να τοποθετηθεί επί του παρόντος για το νέο «πίσω - μπρος» στο πολύπαθο ετούτο έργο, που ενεργοποιήθηκε ξανά με τη συναίνεση της αντιπολίτευσης για στήριξη στην κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, εξακολουθούν να αποτελούν εκτιμήσεις. Γιατί επί του παρόντος, το έργο έχει σταματήσει και μέχρι σήμερα δεν έχει ανοίξει ρουθούνι. Οι μόνες πληροφορίες που διαρρέουν από το περιβάλλον του ΣΥΡΙΖΑ τοπικά, αλλά και από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου που θα είναι αποδέκτης του έργου, δείχνουν ότι αμφότεροι θεωρούν ως υπαίτιο της συνεχιζόμενης προβληματικής κατάστασης την εργολήπτρια εταιρία. Ωστόσο ούτε το Υπουργείο Υποδομών, ούτε η Περιφέρεια έχουν «δείξει» κάτι από τις ενέργειες που έχουν κάνει (ή θα κάνουν) για να αντιστραφεί η κατάσταση και για αυτό και η πίστωση των περίπου 400.000 ευρώ στην εταιρία, δεν μπορεί να εκτιμηθεί το αν μπορούν να δώσουν ουσιαστική «ανάσα» στο έργο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Τελευταία τροποποίηση Πέμπτη, 19 Απριλίου 2018 19:54
Ετικέτες
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top