Μετά από δέκα χρόνια ήρθε η ΜΠΕ για την κατασκευή του ποδολατόδρομου στο Ξενία, αλλά μετά από 20 χρόνια, δεν έχει έρθει ακόμη η νομιμοποίηση του δρόμου του αεροδρομίου…

Γραφειοκρατία εις το τετράγωνο!

28/06/2018 - 12:03 Ενημερώθηκε 28/06/2018 - 12:08

Δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις, οι οποίες έρχονται μάλιστα ταυτόχρονα στο προσκήνιο για να εξηγήσουν και το γιατί διαχρονικά στη Λέσβο είναι κατόρθωμα όταν μία πέτρα μπαίνει πάνω στην άλλη, είναι αυτές του ποδηλατόδρομου Σουράδας-Νεάπολης και του μη νομιμοποιημένου δρόμου του της εθνικής Μυτιλήνης-Κρατήγου. Η είδηση έχει ως εξής: Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Κώστας Κατσαρός που επιχείρησε επί των ημερών του να αξιοποιήσει (επιτέλους) την έτοιμη μελέτη από την περασμένη δεκαετία του γνωστού ποδηλατόδρομου, έλαβε μέσα στην εβδομάδα την πολυπόθητη έγκριση της ΜΠΕ για την κατασκευή του, με την μεγαλοπρεπή υπογραφή του ιδίου του Αν. Υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου. Θα περίμενε κανείς βέβαια πως η εξέλιξη αυτή, θα δρομολογούσε άμεσα πια ενέργειες που είναι καθηλωμένες για δέκα και βάλε χρόνια, για να γίνει επιτέλους ένα σχετικά απλό έργο. Αλλά φευ! Γιατί το κράτος, αλλά και η διαχρονικά παντελής απουσία σοβαρού αναπτυξιακού σχεδιασμού για το νησί, έχει κι άλλη γραφειοκρατία μπροστά. Και ακούει στον μη νομιμοποιημένο από την εποχή κατασκευής του αεροδρομίου παραθαλάσσιου δρόμου Μυτιλήνης-Κρατήγου, που δεν ξεμπέρδεψε ούτε κι όταν ήρθαν οι Γερμανοί της Fraport για να μισθώσουν το «Οδυσσέας Ελύτης». Και τυπικά καθιστά παράνομες όλες τις υφιστάμενες κατασκευές επί του δρόμου, αλλά κυρίως δεν μπορεί να επιτρέψει την κατασκευή κανενός ποδηλατόδρομου…

Χαρμολύπη ουσιαστικά προκαλεί η θετική εξέλιξη από την ιδιόρρυθμη περίπτωση της έγκρισης της ΜΠΕ για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου Σουράδας-Νεάπολης, που χρονολογείται από την εποχή του Παντελή Πατερέλλη στην αντιδημαρχία Έργων του τέως δήμου Μυτιλήνης. Ο σημερινός αντιδήμαρχος Κώστας Κατσαρός, μπροστά στην προοπτική του προγράμματος της Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης, ανακίνησε το θέμα και με μία προσπάθεια που ξεκίνησε εκ του μηδενός πριν από δύο χρόνια, έφτιαξε νέο φάκελο για τον ποδηλατόδρομο, με αποδέκτη το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Στις αρχές της εβδομάδας κι αφού το θέμα είχε πάλι ξεχαστεί, έλαβε όμως το πολυπόθητο έγγραφο με την υπογραφή του ιδίου του Αν. Υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου, της έγκρισης της ΜΠΕ για την κατασκευή του έργου του ποδηλατόδρομου.

Άλλη πονεμένη ιστορία

Παρ΄ όλα αυτά, η θετική αυτή εξέλιξη, δε σημαίνει στην πραγματικότητα κάτι το ευοίωνο για την προοπτική υλοποίησης του ποδηλατόδρομου. Γιατί πρακτικά ο δήμος παραμένει με δεμένα χέρια στο να δρομολογήσει το ο,τιδήποτε, από τη στιγμή που εκκρεμεί η άλλη πονεμένη ιστορία της περιοχής, η νομιμοποίηση του δρόμου «του αεροδρομίου». Μια ιστορία που έχει πολλά χρόνια πίσω της και αφορά στη «νέα γη» που δημιουργήθηκε από τα μπαζώματα επί της θάλασσας και εντάθηκε την περίοδο κατασκευής του αεροδρομίου και δεν διευθετήθηκε γραφειοκρατικά ποτέ. Καθιστώντας τα πάντα επί του δρόμου «νομίμως παράνομα», δίνοντας κατά καιρούς στον τοπικό Τύπο, πολλά τραγελαφικά περιστατικά γραφειοκρατικής τρέλας.

Αν βέβαια αυτή η κατάσταση γενικά χαρακτηρίζει το πώς έχει δομηθεί το σύγχρονο ελληνικό κράτος, ο προβληματισμός περί αυτού όσο κι αν μπαίνει κάτω από το χαλάκι, έρχεται η στιγμή που δεν μπορεί να αγνοείται. Είναι η στιγμή που ο νόμος εμφανίζεται πράγματι απροσπέλαστος και για τις περιπτώσεις που το ίδιο το κράτος, θέλει να κάνει κάτι, αλλά βρίσκει μπροστά του εκείνα που… όφειλε να κάνει προηγουμένως.

Ασχολήθηκαν ελέω Fraport, αλλά

Για το επίμαχο θέμα της νομιμοποίησης του δρόμου του αεροδρομίου, το «Ε» με παλαιότερα ρεπορτάζ του, είχε επιχειρήσει (χωρίς αποτέλεσμα) να βγάλει άκρη με στελέχη της Κτηματικής Υπηρεσίας. Ήταν η εποχή που εμφανίστηκε πρόβλημα στην σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου στην Fraport, αφού ουσιαστικά εμφανίζονταν η γερμανική εταιρία να έχει αγοράσει… παράνομη έκταση. Τότε το κράτος μπήκε για ευνόητους λόγους ξαφνικά σε διαδικασία να επισπεύσει τις διαδικασίες νομιμοποίησης που δεν έκανε ποτέ ως τότε. Αλλά τα νέα… στέρεψαν με τον καιρό, αφού παρά τις έκτακτες συσκέψεις με ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη από την Αθήνα στην Κτηματική στη Λέσβο, δεν βγήκε κάποια σχετική απόφαση. Η σύμβαση πάντως με την Fraport που αμφισβητήθηκε εντόνως, μόλις κόπασε ο «αντιμνημονιακός» θόρυβος, αποκαθηλώθηκε από την επικαιρότητα. Και το καλοκαίρι του 2017, μία ανακοίνωση του βουλευτή Λέσβου Γιώργου Πάλλη, έδινε την εντύπωση πως το θέμα θα λύνονταν οριστικά. Αφού ο κυβερνητικός βουλευτής προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση που θα ερχόταν τον περασμένο Σεπτέμβρη και θα νομιμοποιούσε ακριβώς τους δρόμους των περιπτώσεων του αεροδρομίου: αδιευκρίνιστου καθεστώτος και «ιδιοκτησίας». Όπως φαίνεται όμως, η προαναγγελία αυτή, ουδέποτε επιβεβαιώθηκε και καταφανώς κανείς δεν ασχολήθηκε ξανά μαζί της. Με τον κ. Κατσαρό να εξηγεί σήμερα στο «Ε» πως τελικά, ένα χρόνο μετά, είμαστε ακόμα στο πολύ πρώιμο στάδιο για την προοπτική νομιμοποίησης του δρόμου.

«Δώρο άδωρο»

«Έχουμε ένα προσχέδιο νομοθετικής ρύθμισης που μπορεί ανά πάσα στιγμή να κατατεθεί στη βουλή. Έχουμε αποκτήσει μία καλή επαφή με τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας κ. Δημάκη και θα επιδιώξουμε μία νέα συνάντηση μαζί του. Είναι κρίμα να έχουμε ξεμπερδέψει μία ιστορία ετών και να κολλάμε σε μία άλλη πολύχρονη πάλι ιστορία. Αυτά τα παράλογα πρέπει κάποτε να τα τελειώσουμε…», είπε χαρακτηριστικά. Παραδεχόμενος πως το δώρο… Φάμελλου, είναι άδωρο, από τη στιγμή που εκκρεμεί το βασικό. Η νομιμοποίηση του δρόμου επάνω στον οποίο θα...τρέχει ο ποδηλατόδρομος…

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey