Σφαγή για τις άγονες αεροπορικές γραμμές

01/07/2012 - 05:56
Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών για τις άγονες αεροπορικές γραμμές. Xθες το απόγευμα, ο επικεφαλής του Ομίλου MIG έστρεψε τα πυρά του κατά του κ. Σηφουνάκη.
Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών για τις άγονες αεροπορικές γραμμές. Xθες το απόγευμα, ο επικεφαλής του Ομίλου MIG έδωσε συνέντευξη Τύπου και έστρεψε τα πυρά του κατά του κ. Σηφουνάκη, κατηγορώντας τον συγκεκριμένα για ανεπάρκεια.

Ο κ. Βγενόπουλος, αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την εκμετάλλευση των 24 άγονων γραμμών (o οποίος είχε ματαιωθεί λόγω των εκλογών του Οκτωβρίου και ενώ την Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι δέκα γραμμές κατακυρώθηκαν στην εταιρεία Athens Airways και πέντε στην εταιρεία Sky Express), σημείωσε ότι τα μέλη της Επιτροπής υπέπεσαν σε σωρεία παραβάσεων, ενώ έκανε λόγο για απιστία κατά της υπηρεσίας αλλά και παράβαση καθήκοντος, καθώς - όπως ανέφερε - για τις 16 άγονες γραμμές η Olympic Air υπέβαλε πρόταση για μηδενικό τίμημα, ενώ για τις άλλες οκτώ η προσφορά της αφορούσε τίμημα στο κόστος. Δήλωσε ότι δε σκοπεύει να καταφύγει στη Δικαιοσύνη και κάλεσε τον πρωθυπουργό να παρέμβει.
Πλήρη κάλυψη στον κ. Σηφουνάκη παρείχε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος δήλωσε πως «δεν υπάρχει μια αυθαίρετη απόφαση της κυβέρνησης σε τέτοιου είδους ζητήματα, αλλά εισηγήσεις της αρμόδιας νομικής υπηρεσίας».

Η άλλη πλευρά
Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινείται η ανακοίνωση που εξέδωσε η Aegean. H εταιρεία θεωρεί ως θετικό βήμα το ότι τελείωσε ένας μέρος του διαγωνισμού, έστω κι αν αυτό αφορά σε τέσσερις μόνο μεταβατικούς μήνες. Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι ήταν μειοδότης σε αρκετές γραμμές, αλλά η προσφορά της απερρίφθη με ασήμαντη αιτιολογία. Το αίτημά της να δοθούν εξηγήσεις στην αρμόδια επιτροπή, δεν έγινε δεκτό. Παρ’ όλα αυτά, η Aegean δηλώνει ότι για την εξυπηρέτηση των προορισμών αυτών παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον της και η συμμετοχή της στο διαγωνισμό για τη διετή κάλυψη από 1/4/2010 - 31/3/2012, που μόλις δημοσιεύθηκε για τις αρχές του επόμενου έτους, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Επί της ουσίας, η Aegean δείχνει ικανοποιημένη γιατί οι άγονες έφυγαν από τον έλεγχο, έστω και προσωρινά, της Ολυμπιακής. Η οποία είναι ο πραγματικός ανταγωνιστής της. Κι αυτό σημαίνει ότι ο κύριος ανταγωνιστής της στον ελλαδικό χώρο χάνει ένα μεγάλο μέρος του τζίρου του.


Οι κύριοι Βγενόπουλος (αριστερά) και Σηφουνάκης (δεξιά)

Οι άγονες γραμμές

Ανάμεσα στις άγονες γραμμές για τις οποίες ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, είναι και αυτή που ενδιαφέρει τα νησιά μας. Συγκεκριμένα η γραμμή Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος κατακυρώθηκε στη Sky Express. Ενώ τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Χίος και Θεσσαλονίκη - Σάμος πήρε η Athens Airways.
H εταιρεία Athens Airways είναι ο «μεγάλος» κερδισμένος του διαγωνισμού, καθώς παίρνει 10 άγονες γραμμές, κερδισμένη είναι και η Sky Εxpress που παίρνει πέντε γραμμές.
Ωστόσο η αερομαχία δεν τελείωσε, καθώς υπάρχουν εννέα άγονες γραμμές για τις οποίες ακυρώθηκε ο διαγωνισμός. Πρόκειται για γραμμές που αφορούν τα νησιά των Κυκλάδων. Γι’ αυτές τις γραμμές επαναπροκηρύχθηκε νέα διαδικασία διαπραγμάτευσης, μεταξύ των ίδιων εταιρειών και αναμένεται η υποβολή των προτάσεών τους.
Επιπλέον προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός που αφορά στο χρονικό διάστημα από 1ης Απριλίου 2010 έως 31ης Μαρτίου 2012, ενώ δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όχι μόνο οι ελληνικοί αερομεταφορείς, αλλά και οποιοσδήποτε κοινοτικός αερομεταφορέας εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός είχε ματαιωθεί λόγω εκλογών και είχε ανατεθεί η κάλυψη των γραμμών στις Ολυμπιακές Αερογραμμές μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2009.
Προκειμένου, λοιπόν, να καλυφθεί το χρονικό διάστημα από 1ης Δεκεμβρίου 2009 μέχρι 1ης Απριλίου 2010, προκηρύχθηκε και πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 2009 διαγωνιστική διαδικασία διαπραγμάτευσης, με τη συμμετοχή των εταιρειών που είχαν συμμετάσχει στον ακυρωθέντα διαγωνισμό.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey