Η ΠΕΔ στριμώχνει τη ΝΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Την επιστροφή του πλοίου «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές της Λήμνου ζητά η Περιφερειακή Ένωση Δήμων του Βορείου Αιγαίου, με επιστολή που έχει στείλει στο γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου, δηλαδή στους κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Δημήτρη Χαλκιώτη.
«Στο μικροσκόπιο» η αντικατάσταση του «Θεόφιλος» από το «Ταξιάρχης»

Την επιστροφή του πλοίου «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές της Λήμνου ζητά η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) του Βορείου Αιγαίου, με επιστολή που έχει στείλει στο γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου, δηλαδή επί της ουσίας στους κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Δημήτρη Χαλκιώτη.

Η παρέμβαση της ΠΕΔ είναι φανερό ότι έχει νομική επεξεργασία από άνθρωπο που γνωρίζει πολύ καλά τα ζητήματα της ακτοπλοΐας, κι αυτό φαίνεται από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται. Είναι η πρώτη φορά - κατά την άποψή μας - που η ΝΕΛ στριμώχνεται τόσο πολύ στο θέμα των άγονων γραμμών κι είναι πολύ πιθανό το επόμενο διάστημα να δούμε ακόμη πιο έντονη πίεση από την πλευρά τής ΠΕΔ.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι το «Ταξιάρχης» που αντικαθιστά το «Θεόφιλος», «δεν πληροί τις απαιτούμενες από τη σχετική προκήρυξη ελάχιστες μεταφορικές δυνατότητες, δοθέντος ότι υπολείπεται κατά 40% των μεταφορικών δυνατοτήτων επιβατών θέρους του “Θεόφιλος”. 545 επιβάτες μπορεί να μεταφέρει το καλοκαίρι το “Ταξιάρχης”, αντί 800 που προβλέπει το πρωτόκολλο του “Θεόφιλος”. 154 κλίνες διαθέτει το “Ταξιάρχης” αντί 250 το “Θεόφιλος”». Η ΠΕΔ διαπιστώνει αποκλείσεις και στις δυνατότητες μεταφοράς οχημάτων των δύο πλοίων και σημειώνει πως δεν υφίστανται εξαιρετικές περιστάσεις που να δικαιολογούν την επί 10 μήνες απομάκρυνση του πλοίου από τις γραμμές.

Σε άλλο σημείο κάνει λόγο για παράνομη και αντισυμβατική συμπεριφορά της αναδόχου ΝΕΛ υπό τις ευλογίες των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου.
Η ΠΕΔ καλεί τους κ.κ. Χρυσοχοΐδη και Χαλκιώτη να απαιτήσουν την άμεση συμμόρφωση της ΝΕΛ με τους όρους που προβλέπονται από τη σύμβαση που έχει υπογράψει με το Δημόσιο, κι αν δεν είναι δυνατόν να δρομολογήσει το «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές της Λήμνου, να βάλει στη θέση του άλλο ισοδύναμο πλοίο.
Επίσης καλούνται τα δύο κυβερνητικά στελέχη να μην παρατείνουν τη δρομολόγηση του «Ταξιάρχης» στις γραμμές που πρέπει να εξυπηρετεί το «Θεόφιλος» πέραν της 29ης Φεβρουαρίου 2012.
Είναι η πρώτη φορά που επίσημος φορέας της αυτοδιοίκησης, όπως είναι η ΠΕΔ, θέτει θέμα μη νόμιμης δρομολόγησης του «Ταξιάρχης» στη θέση του «Θεόφιλος». Μέχρι τώρα το ζήτημα τίθετο με πολιτικούς όρους και ποτέ δεν είχε γίνει αναφορά στις νομικές πτυχές του θέματος, τουλάχιστον στα κείμενα που έρχονταν στη δημοσιότητα. Ίσως γι’ αυτό και ο πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης υποστήριζε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα για τη Λήμνο επειδή οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί είναι δεσμευτικές.

Στα όρια της νομιμότητας
Ο κ. Χαλκιώτης δέχεται ότι η εταιρεία κινείται στα όρια της νομιμότητας, αλλά εντός αυτών. Όπως μας είπε, η ΝΕΛ επικαλείται ότι δε διαθέτει άλλο πλοίο το οποίο θα μπορούσε να δρομολογήσει στη γραμμή, κι αυτό συνιστά εξαιρετική περίπτωση. Αυτός είναι ο λόγος που γίνεται μέχρι σήμερα αποδεκτή η αντικατάσταση του «Θεόφιλος» από το «Ταξιάρχης», παρά το ότι το δεύτερο δεν πληροί τα ελάχιστα όρια που θέτει η προκήρυξη. Για το ζήτημα αυτό φαίνεται ότι υπάρχει γνωμάτευση από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, η οποία έκανε αποδεκτή την αντικατάσταση του πλοίου.
Παρ’ όλα αυτά, ο γενικός γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σημειώνει ότι οι εξαιρετικές συνθήκες που επικαλείται η ΝΕΛ δεν μπορούν να ισχύουν επ’ αόριστον, γι’ αυτό και πριν δύο εβδομάδες ζήτησε εγγράφως από την εταιρεία να επιστρέψει το «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές της Λήμνου.
Μέχρι χθες δεν είχε υπάρξει αντίδραση από την πλευρά τής ΝΕΛ για το ζήτημα.


Επιστολή Χαλκιώτη στη ΝΕΛ

Χθες το απόγευμα, ο κ. Χαλκιώτης έδωσε στη δημοσιότητα την επιστολή που έστειλε στη ΝΕΛ στις 13 Φεβρουαρίου, με την οποία ζητάει την επιστροφή τού «Θεόφιλος» στα δρομολόγια που πρέπει να εκτελεί σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογράψει η εταιρεία.


Σε αυτήν, μεταξύ άλλων, ο κ. Χαλκιώτης σημειώνει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί πέραν της 29ης Φεβρουαρίου η αντικατάσταση του «Θεόφιλος» από το «Ταξιάρχης», καθώς το τελευταίο υπολείπεται των ελάχιστων χαρακτηριστικών της προκήρυξης κατά 66 κλίνες και 50 επιβάτες για τη θερινή περίοδο.
Το ερώτημα είναι τι θα κάνει ο κ. Χαλκιώτης και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ναυτιλίας αν δεν ανταποκριθεί η ΝΕΛ. Από νομικής πλευράς θα μπορούσε να ξεκινήσει τις διαδικασίες καταγγελίας της σύμβασης. Όμως, πέρα από τις νομικές δυνατότητες που υπάρχουν, το κρίσιμο ζήτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι αν υπάρχει άλλο πλοίο που θα μπορούσε να αντικαταστήσει το «Ταξιάρχης» στις άγονες γραμμές που τώρα εξυπηρετεί. Διότι πρωταρχικό ζήτημα είναι να διασφαλιστεί ότι οι γραμμές θα εξυπηρετούνται.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey