Λακκούβες, σαμαράκια και προστατευτικές μπάρες-παγίδες

Οδικό δίκτυο… δολοφόνος!

10/07/2014 - 14:33

Εκατοντάδες επικίνδυνα σημεία, παραλείψεις και κακοτεχνίες που μπορεί να αποβούν μοιραίες κρύβονται σε κάθε γωνιά του οδικού δικτύου της Λέσβου, είτε στο επαρχιακό είτε εντός οικισμών.

Εκατοντάδες επικίνδυνα σημεία, παραλείψεις και κακοτεχνίες που μπορεί να αποβούν μοιραίες κρύβονται σε κάθε γωνιά του οδικού δικτύου της Λέσβου, είτε στο επαρχιακό είτε εντός οικισμών.

Οι σχετικές εκθέσεις του Τμήματος Τροχαίας προς το Δήμο, αλλά και την Περιφέρεια, ανέρχονται σε 57 από τον Ιούλιο του 2013 μέχρι και σήμερα, με τις περισσότερες επισημάνσεις να μην έχουν υλοποιηθεί. Οι σημαντικότερες από αυτές αφορούν σε λακκούβες και ανωμαλίες του οδοστρώματος, διαβάσεις πεζών και προστατευτικές μπάρες.

Σε εξέλιξη βρίσκονται παρεμβάσεις κόστους ύψους 2,4 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, για τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου της Λέσβου.


Χαλασμένες, άρα άχρηστες μπάρες

Μία αναφορά κάθε βδομάδα φτάνει στις Διευθύνσεις Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Λέσβου και της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου από το Τμήμα Τροχαίας Μυτιλήνης, με επισημάνσεις για βελτιώσεις σε επικίνδυνα σημεία, για τοποθετήσεις, αλλαγές και αντικαταστάσεις πινακίδων με σήματα οδικής κυκλοφορίας και για ξεθωριασμένες διαγραμμίσεις και διαβάσεις.

Το πόσες από αυτές τις υποδείξεις μετουσιώνονται σε παρεμβάσεις, μπορεί κάποιος εύκολα να το καταλάβει κυκλοφορώντας απλά μέσα στην πόλη της Μυτιλήνης ή στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού.
Από τις 57 αναφορές της Τροχαίας τον τελευταίο χρόνο, οι 29 αναφέρονται σε διαπιστώσεις για κακοτεχνίες ή ελλείψεις σε προστατευτικά στηθαία και μπάρες.

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αφορούν σε κομμάτια του επαρχιακού δικτύου όπου συναντώνται σε δεκάδες σημεία σιδερένιες μπάρες στα πλαϊνά του δρόμου σε τέτοια κατάσταση, που μόνο ως προστατευτικές δεν μπορεί να θεωρηθούν.

Το συχνότερο πρόβλημα είναι η αχρήστευσή τους από παλιότερα ατυχήματα, χωρίς φυσικά να έχουν επιδιορθωθεί. Εγκληματική παράλειψη θεωρείται η απουσία προστατευτικού εξαρτήματος στην αρχή κάθε μπάρας. Χωρίς αυτό σε περίπτωση ατυχήματος η μπάρα μπορεί να καρφωθεί στο όχημα και από προστατευτική, να γίνει κυριολεκτικά δολοφονική. Πριν από χρόνια συνέβη ένα τέτοιο περιστατικό στο δρόμο προς τα Λουτρά, με την μπάρα να διαπερνά το όχημα.

Ο Γιώργος Παπαρίσβας, χημικός μηχανικός και παλιότερα μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Δήμου Μυτιλήνης, μας εξηγεί σχετικά με τις προστατευτικές μπάρες. «Οι μπάρες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να απορροφήσουν τη σύγκρουση και να μειώσουν τις συνέπειές της.


Αόρατες διαβάσεις

Αν είναι στραβωμένες ή έχουν άλλες κακοτεχνίες, τότε πολύ απλά δεν πρόκειται να λειτουργήσουν σωστά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Στον πρόσφατο αγώνα ταχύτητας αυτοκινήτων F1 στην Αγγλία, μετά από ένα ατύχημα που είχε οδηγός, οι μπάρες κατάφεραν να εξομαλύνουν τη σύγκρουση, αλλά σε κάποια σημεία παραμορφώθηκαν και αχρηστεύτηκαν.

Αμέσως οι υπεύθυνοι της πίστας διόρθωσαν το σημείο, αποκατέστησαν τις προστατευτικές μπάρες και μετά συνεχίστηκε ο αγώνας. Γνωρίζουν προφανώς πως από τη στιγμή που συμβαίνει εκεί ένα ατύχημα, το σημείο λογίζεται ως επικίνδυνο και πρέπει οι προστατευτικές μπάρες να είναι πάντοτε σε άριστη κατάσταση. Κάτι δυστυχώς που εμείς δεν εφαρμόζουμε. Έτσι, στα επικίνδυνα σημεία που έχουν ατυχήματα, συνήθως συμβαίνει να είναι αλλοιωμένες και οι μπάρες».

Πού είναι οι διαγραμμίσεις
Το πρόβλημα που συγκεντρώνει τις αμέσως περισσότερες επισημάνσεις της Τροχαίας, είναι οι διαγραμμίσεις των διαβάσεων για τους πεζούς.

Εδώ η παρέμβαση που υποδεικνύεται, είναι το βάψιμο ξανά των διαβάσεων, που στις περισσότερες περιπτώσεις δε διακρίνονται καθόλου μια και είναι τελείως ξεθωριασμένες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι διαβάσεις στην προκυμαία τηε Μυτιλήνης, με τις διαγραμμίσεις τους πλέον να είναι σβησμένες.
Μία ακόμα μάστιγα στους δρόμους του νησιού, σύμφωνα με τις εκθέσεις της Τροχαίας, είναι η λακκούβες και οι διάφορες άλλες ανωμαλίες στο οδόστρωμα, όπως τα γνωστά σαμαράκια.

Με δύο αναφορές προς το Δήμο επισημαίνονται τα σημεία που πλέον αποτελούν κίνδυνο για μηχανάκια και αυτοκίνητα. Ακόμα από την Τροχαία έχει γίνει μία επισήμανση για βλάβη σε φωτεινούς σηματοδότες, δύο αναφορές για περιπτώσεις όπου δεν υπήρχε ορατότητα στα σήματα οδικής κυκλοφορίας, οκτώ εκθέσεις για προτάσεις τοποθέτησης πινακίδων και φωτεινών σηματοδοτών και τέσσερις για φθορά στις διαγραμμίσεις.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υλοποίησης σειράς παρεμβάσεων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού, με στόχο να αντιμετωπιστούν αρκετά από τα προαναφερόμενα κακώς κείμενα. Το κονδύλι ύψους 2,4 εκατομμυρίων που βρίσκεται στα ταμεία της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, διατέθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών αποκλειστικά για τη συντήρηση του οδικού δικτύου και του φωτισμού σε αυτό.

Σύμφωνα με ενημέρωση από τον αντιπεριφερειάρχη Λέσβου, Ηρακλή Βερβέρη, είναι σε εξέλιξη πέντε συνολικά μελέτες αναφορικά με τις παρεμβάσεις που πρέπει άμεσα να γίνουν στο οδικό δίκτυο του νησιού. Η μία από αυτές θα αφορά στο φωτισμό και οι υπόλοιπες τέσσερις, στο οδόστρωμα και τις μπάρες.

Ειδικότερα, το νησί έχει χωριστεί σε τέσσερις γεωγραφικές περιοχές και για τους δρόμους της κάθε μίας θα πραγματοποιηθεί και από μία μελέτη. Οι δύο από αυτές ήδη είναι έτοιμες να παραδοθούν. Ο κ. Βερβέρης δήλωσε στο «Ε»: «Τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο είναι πολλά και αναμφίβολα αποτελούν απειλή για την ασφάλεια όσων κυκλοφορούν σε αυτό.

Μέλημά μας είναι με όσες δυνάμεις έχει αυτή την περίοδο η Περιφέρεια, να παρεμβαίνουμε και να διορθώνουμε τα σοβαρά προβλήματα. Με την προσπάθεια αυτή που είναι σε εξέλιξη, οι παρεμβάσεις θα είναι εκτεταμένες και βάσει των μελετών καίριες, βελτιώνοντας την ασφάλεια του οδικού μας δικτύου».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey