
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
*Γράφει ο Στρατής Κοκκινέλλης
Η χώρα μας και ιδιαίτερα το νησί μας δέχθηκαν τεράστια κύματα προσφύγων και λαθρομεταναστών από τα απέναντι τουρκικά παράλια, με κορύφωση του ρεύματος τέτοιες μέρες πριν δέκα ολόκληρα χρόνια, το 2015.
Ήταν τόσο αθρόα η προσέλευση που η Μόρια έγινε γνωστή σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Όπως και ήταν ο βασικός λόγος άφιξης του Πάπα Φραγκίσκου τον Απρίλιο του 2016, όπου τον περίμεναν εδώ τόσο ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος όσο και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμος. Τρεις Ιεράρχες μαζί σε ένα νησί για να γνωρίσουν ιδίοις όμμασι αυτήν την ανθρωπιστική κρίση, την ταλαιπωρία των ντόπιων κατοίκων αλλά και για να προσευχηθούν για εκείνους που έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα και για εκείνους που αναγκαζόταν να αφήσουν τις πατρογονικές τους εστίες.
Μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020 η κατάσταση στα νησιά του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου ήταν απελπιστική. Οι αφίξεις πραγματικά υπερβολικά πολλές - για τόσο μεγάλο αριθμό μιλάμε εξ ου και ο πλεονασμός- , οι διαφωνίες μεγάλες και ο διχασμός στα όρια του «εμφυλίου» στις τοπικές μας κοινωνίες, και τα ναυάγια καθημερινό δυσάρεστο φαινόμενο. Οι νησιωτικές μας περιοχές είχαν μετατραπεί σε γκέτο διαφθοράς και ανομίας, διάφορες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αμφιβόλου προελεύσεως και στοιχείων «έσκαγαν» από παντού και σαν μην έφθανε αυτό είχαν αναλάβει και τα ηνία του τόπου «μπουκώνοντας» με χιλιάδες ευρώ όποιους μπορούσαν εκμεταλλευόμενοι πάντα την οικονομική κρίση και την παραμέληση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στο προεκλογικό της πρόγραμμα το 2019 είχε μιλήσει για φύλαξη συνόρων και την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού. Είχε θέσει, μεταξύ άλλων, ως προτεραιότητα την αποτελεσματική φύλαξη συνόρων, την επιτάχυνση διαδικασιών ασύλου και την αποκατάσταση της τάξης και της ασφάλειας. Έξι χρόνια μετά και έπειτα από τις αλλαγές στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και σε εκείνο της Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής φαίνεται ότι θα υπάρξουν εξελίξεις και με το φλέγον ζήτημα λειτουργίας και δράσης των ΜΚΟ.
Ειδικότερα, στην αρχή της εβδομάδας και μετά την επίσκεψη του στη Μυτιλήνη, ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, έκανε λόγο για πιθανή σύνδεση Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων με κυκλώματα παράνομης διακίνησης μεταναστών στο Αιγαίο. Όπως ανέφερε «Σύμφωνα με στοιχεία που έχει συλλέξει το Λιμενικό Σώμα, κάποιες ΜΚΟ ενδέχεται να συνδέονται με κυκλώματα διακινητών. Η Δικαιοσύνη έχει την ευθύνη να εξετάσει τις σχετικές υποθέσεις». «Όποιος αποδειχθεί ένοχος, θα οδηγηθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης και οι ΜΚΟ που εμπλέκονται θα υποστούν κυρώσεις». Επίσης έγινε γνωστό πως υπάρχει αγαστή συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο που εδρεύει στο Ρέντη, εκείνο της Μετανάστευσης, και όλοι οι φάκελοι με όλες τις δικογραφίες που εκκρεμούν στη δικαιοσύνη και αφορούν έλεγχο για παράνομη εμπλοκή ΜΚΟ στα κυκλώματα δουλεμπόρων. Φαίνεται και αυτό θα αποδειχθεί από τη δικαιοσύνη ή όχι, ότι με πολλούς και διάφορους τρόπους, παράνομο χρηματισμό, συνεννόηση και συνεργασία.
Τα παραπάνω μαζί με την αναγγελία προμήθειας νέου σύγχρονου εξοπλισμού σε infaredκάμερες, drones, δορυφορικές λήψεις και τη ψηφιοποίηση του ΛΣ με τις σημαντικές προσλήψεις νέων στελεχών ίσως ήταν αυτά που ενόχλησαν πολλούς «φιλάνθρωπους» και ανθρωπιστές αλά καρτ.
Πολύ γνωστή ΜΚΟ που απασχολεί κατά καιρούς τις τοπικές μας κοινωνίες και τα ειδησεογραφικά μέσα κατηγορεί ευθέως το Υπουργείο Ναυτιλίας. Σε ανακοίνωση τηςαυτοχαρακτηρίζεται μάλιστα ως «υπερασπιστής» όσων προσπαθούν να εισέλθουν παράνομα στη χώρα. Είναι η ίδια η ΜΚΟ που σε κάθε ανάρτηση της ρίχνει βέλη κατά του Λιμενικού Σώματος και των εθνικών διωκτικών αρχών, την ίδια ώρα που έχει κατηγορηθεί για σωρεία αδικημάτων και έφθασε μέχρι και στο σημείο να διοργανώνει εράνους για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της.
Τελικά, ποιοι διαφωνούν με τον Υπουργό Κικίλια; Φυσικά, οι ίδιοι που διαφωνούν και μέμφονται και τον Υπουργό Βορίδη. Οι ίδιοι που «σκοτώνουν» καθημερινά και το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος.
Το ζήτημα είναι πως, αν ενδιαφέρονται για τις ανθρώπινες ζωές και επιθυμούν να σταματήσουν να υπάρχουν ναυάγια, δεν θα ήταν κατά των Ελληνικών αρμόδιων Υπουργείων και αρχών. Θα βάλλονταν κατά των διακινητών και όσων εκμεταλλεύονται οικονομικά αυτήν την κατάσταση. Αυτούς που είχαν «στήσει» μια ολόκληρη βιομηχανία αποκομίζοντας εκατομμύρια. Η Ελλάδα, άλλωστε, αποδεικνύει έμπρακτα ότι βάζει πρώτα την ανθρώπινη ζωή πάνω απ’όλα και σέβεται το διεθνές δίκαιο. Γι’αυτό οι υποδείξεις αλλού. Στους εαυτούς τους!
*Ο Στρατής Κοκκινέλλης είναι φιλόλογος - δημοσιογράφος