Συνύπαρξη κόντρα σε προκαταλήψεις

01/07/2012 - 05:56
Δημιουργίες με πηλό, λογοτεχνικά ταξίδια σε κείμενα εμπνευσμένα απ’ τη λεσβιακή φύση, αλλά και μουσική, ενώνουν τους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Πειραματικού Γυμνασίου σε μια εκπαιδευτική συνύπαρξη
Δημιουργίες με πηλό, λογοτεχνικά ταξίδια σε κείμενα εμπνευσμένα απ’ τη λεσβιακή φύση, αλλά και μουσική, ενώνουν τους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Πειραματικού Γυμνασίου σε μια άκρως ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική συνύπαρξη



Τη φετινή σχολική χρονιά στα πλαίσια των προγραμμάτων κοινωνικοποίησης - ένταξης που εφαρμόζονται στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, ξεκίνησε μια πολύ όμορφη και ενδιαφέρουσα συνεργασία με τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Μυτιλήνης κατόπιν πρότασης των υπεύθυνων καθηγητών του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Βασίλη Κοντάρα, φυσιογνώστη - γεωλόγο, την Αικατερίνη Δημητρίου, καθηγήτρια Καλλιτεχνικών, και τη Νίκη Καρδακάρη, μουσικό στο Γυμνάσιο Παμφίλων, στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού.

Είναι η πρώτη φορά που σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προτείνει συνεργασία μέσα από κοινές δράσεις με τους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου. Την πρόταση αυτή αποδεχθήκαμε με ξεχωριστή χαρά, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές και οι γονείς τους, αφού βασικός στόχος όλων μας είναι το άνοιγμα του Σχολείου προς την εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία γενικότερα.

Προσέγγιση μέσω… Λέσβου
Θέμα του προγράμματος που βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι: «Ο Ελύτης έγραψε, ο Θεόφιλος ζωγράφισε και οι μουσικοί της Λέσβου τραγούδησαν».
Ως τρόπος προσέγγισης επιλέχθηκε η διαθεματική διδασκαλία των διδακτικών αντικειμένων που απαιτεί την άμεση επαφή με το ευρύτερο κοινωνικό, πολιτισμικό, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Έτσι, μετά από επίσκεψη των δύο καθηγητών του Πειραματικού Γυμνασίου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και συζήτηση που ακολούθησε απ’ τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας σχετικά με το θέμα και τους στόχους του προγράμματος, προσπαθήσαμε όλοι μαζί να βρούμε κοινούς άξονες δράσεων, οι οποίοι θα βοηθήσουν και θα συμβάλουν ώστε οι 28 μαθητές του Σχολείου μας, αλλά και οι 25 συμμετέχοντες έφηβοι απ’ το Πειραματικό Γυμνάσιο, να γνωρίσουν αφενός το Θεόφιλο, τους μεγάλους λογοτέχνες του νησιού μας Ελύτη, Μυριβήλη, και τους μουσικούς του, μέσα από τον κοινό φορέα έμπνευσής τους, τη λεσβιακή φύση, και αφετέρου να διδαχθούν την αγάπη για το περιβάλλον μέσα από τη μελέτη της εικαστικής, λογοτεχνικής και μουσικής ιστορίας του νησιού μας.
Βασικοί επίσης στόχοι του προγράμματος είναι η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών και η ελαχιστοποίηση της μεταξύ τους απόστασης μέσα από τη συνύπαρξη και τη συνεργασία, με απώτερο σκοπό την αποδοχή της διαφορετικότητας και την άρση των προκαταλήψεων. Καταλήξαμε λοιπόν ότι οι κοινές δράσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην υλοποίηση των παραπάνω στόχων με τη συμμετοχή και ουσιαστική ανταπόκριση των μαθητών των δύο σχολείων, θα είναι εκπαιδευτικές επισκέψεις (Μουσείο Θεόφιλου, Τεριάντ), εκπαιδευτικοί περίπατοι στην ανοιξιάτικη λεσβιακή φύση, η ζωγραφική, η μουσική, το παιχνίδι και η πηλοπλαστική στο εργαστήριο του Ειδικού Σχολείου.

Οι καινούργιοι φίλοι…
Κατά την πρώτη επίσκεψή τους οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, αφού ενημερώθηκαν για το ρόλο του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στην τοπική εκπαιδευτική κοινότητα, γνώρισαν τους μαθητές μας και πέρασαν δυο ώρες στο εργαστήριο κεραμικής του Σχολείου. Μετά ακολούθησαν εκπαιδευτικά παιχνίδια που είχαν ως στόχο να εντοπίσουν τα παιδιά φυτά και ζώα της Λέσβου μέσα από τους στίχους του Ελύτη και ένα όμορφο μουσικό πρόγραμμα, το οποίο έδωσε έναν ευχάριστο τόνο στη συνάντηση.
Από εκείνη τη μέρα οι μαθητές μας περίμεναν με χαρά να ξαναδούν τους καινούργιους τους φίλους.
Στη συνέχεια, το εργαστήριο κεραμικής αποδείχθηκε ένας πολύ καλός χώρος προσέγγισης των δύο ομάδων, όπου η κεραμίστρια Μάρω Κρητικού με την ευαισθησία που τη διακρίνει, την υπομονετική καθοδήγηση και την εμπειρία της συνέβαλε ώστε τα παιδιά να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας, να χαλαρώσουν από την πίεση των σχολικών μαθημάτων και να εκφρασθούν φτιάχνοντας από πηλό μικρές καρφίτσες με όμορφα ρόδια, κομμένα θαρρείς από την «Τρελή ροδιά» του Ελύτη και κλαδάκια ελιάς παρμένα από τις ζωγραφιές του Θεόφιλου. Και όλα αυτά μέσα σ’ ένα ζεστό κλίμα αλληλοαποδοχής και συνεργασίας.

«Μάθημα ζωής»
Ως διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου και εκ μέρους των εκπαιδευτικών και των μαθητών του Σχολείου, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά το διευθυντή του Γυμνασίου, Μαρίνο Μακαρώνη, και τους υπεύθυνους καθηγητές Βασίλη Κοντάρα, Αικατερίνη Δημητρίου και Νίκη Καρδακάρη, οι οποίοι με την ευαισθησία που τους διακρίνει και την προσπάθειά τους για μια πιο ποιοτική και ανθρωπιστική εκπαίδευση που προβάλλει ως αξίες την ανθρωπιά, την αλληλεγγύη και το σεβασμό στο συνάνθρωπο, συμπεριέλαβαν και τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου σ’ ένα τόσο αξιόλογο πρόγραμμα. Επίσης θα ήθελα να συγχαρώ τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου για την ωριμότητα, τη ζεστασιά και την αγάπη που έδειξαν απέναντι στους μικρούς μαθητές μας, ώστε απ’ την πρώτη στιγμή να τους πλησιάσουν και να συνεργασθούν τόσο όμορφα μαζί τους. Πιστεύουμε ότι μέσα απ’ αυτήν τη συνεργασία η οποία αποτελεί ένα «μάθημα ζωής», θα ωφεληθούν και οι δυο πλευρές και θα προετοιμασθούν ώστε στην αυριανή κοινωνία να βαδίσουν πλάι-πλάι, κόντρα στις προκαταλήψεις, τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση, δείχνοντας σεβασμό ο ένας στην ιδιαιτερότητα του άλλου.

* Η Ανδρομάχη Σφούνη είναι διευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey