«Νέα» βόρεια έξοδος Μυτιλήνης

01/07/2012 - 05:56
Να προλάβει την ανοιχτή πρόσκληση του ΕΣΠΑ για την εθνική οδοποιία, επιδιώκει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, για να εντάξει τη χρηματοδότηση ενός έργου, που θα αλλάξει τη βόρεια έξοδο της Μυτιλήνης.
Να προλάβει την ανοιχτή πρόσκληση του ΕΣΠΑ για την εθνική οδοποιία, επιδιώκει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, για να εντάξει τη χρηματοδότηση ενός έργου, που θα αλλάξει τη βόρεια έξοδο της Μυτιλήνης. Χθες, η αρμόδια Νομαρχιακή Επιτροπή ενέκρινε την οριστική μελέτη της σημαντικής αυτής παρέμβασης, που εκτείνεται σε μήκος 410 μέτρων επί της 73ης Εθνικής Οδού Μυτιλήνης - Θερμής και περιλαμβάνει τον οριστικό κόμβο της βόρειας παράκαμψης, όπως και διαπλάτυνση - διαμορφώσεις επί της οδού, απ’ την περιοχή του Καλαμάρη έως και το ΣΤΕΠ. Ο προϋπολογισμός του έργου που προτείνεται στο Δ΄ ΚΠΣ, αγγίζει τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ. 
 
Με απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων, χθες το μεσημέρι, εγκρίθηκαν οι οριστικές μελέτες του ισόπεδου κόμβου, που θα συνδέσει τη βόρεια παράκαμψη της πόλης της Μυτιλήνης με την 73η Εθνική Οδό Μυτιλήνης - Θερμής. Εκεί που σήμερα μετά από διαπλάτυνση της οδού, στο σημείο που βρίσκεται το στρατόπεδο «Βενιαμίν ο Λέσβιος», έχει διαμορφωθεί ένας «πρόχειρος» κόμβος, θα γίνει με το έργο που προτείνεται, ένας μεγάλος κόμβος, στον οποίο με φωτεινούς σηματοδότες, θα ρυθμίζεται η κυκλοφορία.
Στο ίδιο σημείο όμως, μετά τις προτεινόμενες απαλλοτριώσεις, ο οδικός άξονας θα μετατοπιστεί κατά 25 μέτρα προς τη θάλασσα, ενώ μικρότερη και κυμαινόμενη θα είναι η μετατόπιση του δρόμου κατά μήκος των 410 μέτρων, που θα είναι η παρέμβαση.
Σύμφωνα με τη μελέτη, εκτός του κόμβου, προβλέπονται μια σειρά από εργασίες απ’ τη θέση που βρίσκεται σήμερα ξυλουργείο (μόλις τελειώνει το συγκρότημα του Καλαμάρη), έως και το στρατόπεδο. Η μελέτη του κόμβου εκπονήθηκε για λογαριασμό της Νομαρχίας μαζί με «πακέτο» άλλων οδικών έργων, από μεγάλο μελετητικό γραφείο της Αθήνας, κι έχει ελεγχθεί - θεωρηθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και εγκριθεί από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων στις 25 Σεπτεμβρίου. Για το ίδιο έργο, έχει ήδη εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών ΠΕ.ΧΩΔ.Ε., Πολιτισμού και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, απ’ τα μέσα Ιουλίου.    

Για το ΕΣΠΑ
«Στο πλαίσιο της μελέτης -εξήγησε ο αρμόδιος Αντινομάρχης Θεόδωρος Βαλσαμίδης- πρόκειται να κατασκευαστεί ισόπεδος κόμβος, ο οποίος θα συνδέσει τη βόρεια παράκαμψη της πόλης της Μυτιλήνης με την 73η Εθνική Οδό Μυτιλήνης - Θερμής. Ο κόμβος θα αναπτυχθεί στην παράκτια περιοχή μπροστά από το εργοστάσιο της ΔΕΗ και το Στρατόπεδο, ενώ η κατασκευή του έχει προβλεφθεί στο Αναθεωρημένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Μυτιλήνης». Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, μαζί με τις δαπάνες για την Αρχαιολογία και τις απαλλοτριώσεις, υπολογίζεται σε 3,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λέσβου συντάσσει πρόταση για τη χρηματοδότηση του έργου από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτης και Νήσων Αιγαίου» 2007 - 2013, την οποία θα υποβάλλει στις αρχές Νοεμβρίου, στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης, που έχει εκδώσει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.



Δύο λωρίδες από κάθε κατεύθυνση, με φάρδος δρόμου έως και 13 μέτρα, θα διαθέτει, όπως φαίνεται στη μελέτη του έργου, η «νέα» βόρεια έξοδος της Μυτιλήνης. Στο πλαίσιο της παρέμβασης, προβλέπονται και διαμορφώσεις με πράσινο, ενώ στην περιοχή του κόμβου της βόρειας παράκαμψης, θα τοποθετηθούν φανάρια 


«Στόχος της Νομαρχιακής Αρχής του Παύλου Βογιατζή -συνέχισε ο κ. Βαλσαμίδης, είναι να ολοκληρώσει το μεγάλο έργο της βόρειας παράκαμψης, το οποίο συμβάλλει τα μέγιστα, τόσο στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην πόλη της Μυτιλήνης, όσο και στην καλύτερη πρόσβαση σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο του νησιού. Ήδη ολοκληρώσαμε στις αρχές του καλοκαιριού, την κατασκευή της οδού συνολικού μήκους 2,2 χιλιομέτρων, και τις επόμενες ημέρες, ξεκινάνε οι εργασίες για τον ηλεκτροφωτισμό της οδού. Με το έργο αυτό, το οποίο θα προτείνουμε για χρηματοδότηση στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, θα κατασκευαστεί ο σωστός και ασφαλής κόμβος για την είσοδο και έξοδο των οχημάτων από τη βόρεια παράκαμψη. Πρόκειται για μια ακόμη παρέμβαση, που συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του τόπου». 


Ο Αντιδήμαρχος Μυτιλήνης για το ρυμοτομικό της περιοχής:
«Έχει κολλήσει στο ΣΧΟΠ»


Για να γίνει όμως ο κόμβος, όπως και το σύνολο της παρέμβασης που προωθεί η Νομαρχία, προϋπόθεση είναι να προηγηθεί η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής, διαδικασία που ήδη έχει κινήσει ο καθ’ ύλη αρμόδιος Δήμος Μυτιλήνης.
«Πέντε χρόνια τώρα -ανέφερε ο Αντιδήμαρχος Παντελής Πατερέλλης- ο Δήμος Μυτιλήνης πολεμά αυτή την τροποποίηση και ενώ ξεπεράστηκαν μια σειρά εμπόδια, η πρότασή μας, έχει όπως και άλλα ζητήματα δήμων, “κολλήσει” δύο χρόνια στο ΣΧΟΠ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Κι επιτέλους δεν μπορεί να περιμένει τέτοιους χρόνους αναμονής, η ανάπτυξη μιας πόλης, η υλοποίηση έργων καθοριστικής σημασίας για την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που μένουν ή επισκέπτονται τη Μυτιλήνη.».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey