Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, κι ενώ το έργο της νότιας παράκαμψης θα είναι «ώριμο» το Πάσχα, οπότε κι αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη που εκπονείται, η Πρωτοβουλία Πολιτών για το έργο θέτει ζήτημα εξεύρεσης χρηματοδότησης για την κατασκευή του.
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, κι ενώ έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο πως το έργο της νότιας παράκαμψης θα είναι «ώριμο» το Πάσχα, οπότε κι αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη που εκπονείται, η Πρωτοβουλία Πολιτών για το έργο θέτει ζήτημα εξεύρεσης χρηματοδότησης για την κατασκευή του. Και ζητά απ’ τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, αλλά και τον υφυπουργό και βουλευτή Ν. Λέσβου, Νίκο Σηφουνάκη, να βοηθήσουν ώστε η «ραχοκοκκαλιά» του κυκλοφοριακού ιστού της πόλης να γίνει γεγονός για τη Μυτιλήνη.
Όπως έγραψε το «Ε» την προηγούμενη βδομάδα, στελέχη της Διεύθυνσης Οδικών Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επισκέφτηκαν τη Μυτιλήνη, όπου και έκαναν αυτοψία κατά μήκος της νότιας παράκαμψης, έτσι όπως έχει εγκριθεί απ’ τα προηγούμενα στάδια της εκπονούμενης μελέτης η χάραξή της. Σε αντίθεση, όμως, με ό,τι ακολούθησε την αυτοψία που έγινε από άλλα στελέχη της ίδιας Διεύθυνσης για τον οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου, δεν έγινε και για τη νότια παράκαμψη σύσκεψη στην Αθήνα.
Ενδιαφέρον πολιτών
«Επειδή πληροφορηθήκαμε», αναφέρει ο εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Νότια Παράκαμψη Ηρακλής Πιτσιλαδής σε έγγραφό του προς τους κυρίους Ρέππα και Σηφουνάκη, «ότι στην πρόσφατη σύσκεψη στην οποία συζητήθηκε η πρόοδος των έργων οδοποιίας στη Λέσβο δεν έγινε αναφορά στο θέμα της νότιας παράκαμψης της πόλης της Μυτιλήνης, θα θέλαμε να επαναβεβαιώσουμε το ενδιαφέρον μας για το συγκεκριμένο έργο για το οποίο στο παρελθόν έχουμε πάρει πολλές πρωτοβουλίες ως κίνηση πολιτών.»
Ο κ. Πιτσιλαδής, συνεχίζοντας, αναφέρει ότι συγκεντρώθηκαν 841 υπογραφές οι οποίες διαβιβάστηκαν στον τέως υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργο Σουφλιά, ο οποίος ανταποκρινόμενος φρόντισε για την πρόοδο της μελέτης του έργου, που πρόκειται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2010. Η Πρωτοβουλία Πολιτών διά του εκπροσώπου της επισυνάπτει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών όλη την επιχειρηματολογία της για την ανάγκη κατασκευής του έργου, τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης με ημερομηνία 24 Απριλίου 2007, όπως και τις 841 υπογραφές των Μυτιληνιών που ζητούν σήμερα την άμεση προώθηση της χρηματοδότησης του έργου.
Θυμίζουμε ότι η νότια παράκαμψη θα έχει μήκος 6,8 χιλιομέτρων και ο προϋπολογισμός του έργου που έχει χαρακτηριστεί ως επαρχιακή οδός θα οριστικοποιηθεί με την ολοκλήρωση της οριστικής μελέτης και υπολογίζεται περίπου στα 30 εκατ. ευρώ. Η αρχή της θα βρίσκεται στο δρόμο Μυτιλήνη - Αεροδρόμιο, λίγο πριν τη Βαρειά, και το τέλος της στην 1η Επαρχιακή Οδό Μυτιλήνης - Λάρσου, στο ύψος περίπου των Αλυφαντών. Έτσι, η νότια παράκαμψη, σε συνδυασμό και με τη βόρεια που ήδη έχει ολοκληρωθεί, διαμορφώνουν έναν περιμετρικό δακτύλιο, ικανό να αποφορτίσει το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Μυτιλήνης.