Συνολικά 30 ενστάσεις υποβλήθηκαν στην τρίτη και τελευταία ανάρτηση της μελέτης πολεοδόμησης της περιοχής Βαρειάς - Ακρωτηρίου, οι μισές εκ των οποίων πιθανόν δε θα εξεταστούν, αφού δεν αφορούν τμήματα στα οποία έγιναν τροποποιήσεις.
Συνολικά 30 ενστάσεις υποβλήθηκαν στην τρίτη και τελευταία ανάρτηση της μελέτης πολεοδόμησης της περιοχής Βαρειάς - Ακρωτηρίου, οι μισές εκ των οποίων πιθανόν δε θα εξεταστούν, αφού δεν αφορούν τμήματα στα οποία έγιναν τροποποιήσεις. Οι ενστάσεις αυτές υπολογίζεται να εξεταστούν σε διάστημα περίπου τριών βδομάδων απ’ το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου και, εκτός απροόπτου, το αργότερο σε ένα χρόνο, 15 χρόνια μετά την έναρξή της, να τελειώσει η μελέτη πολεοδόμησης της περιοχής.
Σε συνέχεια της δεύτερης ανάρτησης της Πολεοδομικής Μελέτης Επέκτασης Περιοχής «Βαρειά - Ακρωτήρι» του τέως Δήμου Μυτιλήνης, το Υπουργείο Περιβάλλοντος αποδέχτηκε μόλις 13 αλλαγές τμημάτων της μελέτης. Με ανακοίνωση του Δήμου Λέσβου στα τέλη Αυγούστου, έγινε γνωστό πως αναρτήθηκαν αυτές οι 13 αλλαγές-τροποποιήσεις, τις οποίες ενέκρινε το Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος (Κ.Σ.Χ.Ο.Π.) και κλήθηκαν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις. Σύμφωνα με το Δήμο, ενστάσεις μπορούσαν να υποβληθούν μόνο επί των τροποποιήσεων που έγιναν απ’ το Κ.Σ.Χ.Ο.Π., αλλά τελικά αυτές που κατατέθηκαν είναι μοιρασμένες στις επίμαχες περιοχές, αλλά και σε άλλα σημεία.
Όπως τόνισε χθες μιλώντας στο «Ε» ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής, Γιάννης Βατός, μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα η υπηρεσία του Δήμου θα είναι έτοιμη να εισαχθούν οι ενστάσεις αυτές σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου, το οποίο θα γνωμοδοτήσει προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος, που θα εγκρίνει την τελική μελέτη πολεοδόμησης.
Έτσι, όπως εκτιμά ο κ. Βατός, με «οροφή» τον ένα χρόνο από τώρα «θα είμαστε στη φάση να γίνει η πράξη εφαρμογής, με την οποία και θα ολοκληρωθεί η μελέτη πολεοδόμησης. Σε ένα χρόνο δηλαδή θα έχουν οριστικοποιηθεί οι κανόνες πολεοδόμησης στους περιαστικούς οικισμούς, προϋφιστάμενους του 1923, της Βαρειάς και του Ακρωτηρίου, με ό,τι αυτό σημαίνει για την οικιστική της ανάπτυξη.».