Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά της λογοτεχνικής χρονιάς που πέρασε, ποιος ήταν ο Ρέιμοντ Κάρβερ, πώς κρίνονται οι απαντήσεις των παιδιών στη συζήτηση που δημοσιεύτηκε στο προηγούμενο τεύχος; Αυτά είναι ορισμένα ερωτήματα των οποίων οι απαντήσεις βρίσκονται στο τεύχος Φεβρουαρίου του «Διαβάζω».
Τεύχος 515 / Φεβρουάριος 2011
Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά της λογοτεχνικής χρονιάς που πέρασε, ποιος ήταν ο Ρέιμοντ Κάρβερ, πώς κρίνονται οι απαντήσεις των παιδιών στη συζήτηση που δημοσιεύτηκε στο προηγούμενο τεύχος; Αυτά είναι ορισμένα ερωτήματα των οποίων οι απαντήσεις βρίσκονται στο τεύχος Φεβρουαρίου του «Διαβάζω».
Ο Ρέιμοντ Κάρβερ υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς διηγηματογράφους (ο Αμερικανός «Τσέχωφ», σύμφωνα με χαρακτηρισμό τής «Sunday Times»). Δημοσίευσε το πρώτο του διήγημα το 1961 και γνώρισε την καταξίωση χρονιά μετά, το 1983, όταν του απονεμήθηκε το Βραβείο Μίλντρεντ και Χάρολντ Στράους από την Αμερικανική Ακαδημία Τεχνών και Γραμμάτων, το οποίο του επέτρεψε να αφοσιωθεί απερίσπαστος στο γράψιμο. Η συλλογή διηγημάτων «Καθεδρικός ναός» τού χάρισε την υποψηφιότητα για Πούλιτζερ. Επιμέλεια αφιερώματος: Μαρία Ξυλούρη. Γράφουν ακόμα: Λευτέρης Καλοσπύρος, Τάσος Γουδέλης.
Η χρονιά που πέρασε ήταν μια καλή χρονιά για το βιβλίο. Ο Γιώργος Ξενάριος αποτιμά τις λογοτεχνικές τάσεις και παρουσιάζει τα βιβλία που του προξένησαν εντύπωση, θετική ή αρνητική. Παράλληλα, δημοσιεύεται ο κατάλογος ευπώλητων βιβλίων όλης της χρονιάς και παρουσιάζονται ορισμένες σημαντικές τάσεις της αγοράς από το Γιάννη Ν. Μπασκόζο.
Η Μαρίζα Ντεκάστρο ξαναδιαβάζει τις απαντήσεις των παιδιών στη συζήτηση που δημοσιεύτηκε στο προηγούμενο τεύχος και σχολιάζει τις απαντήσεις των μικρών.
Ο Αλέξης Ζήρας γράφει για το Χριστόφορο Λιοντάκη (Στο τέρμα της πλάνης), ο Γιώργος Ν. Περαντωνάκης για το Θανάση Βαλτινό (Ο τελευταίος Βαρλάμης), ο Χρήστος Παπαγεωργίου για τη Μαρία Στασινόπουλου (Κυρία, με θυμάστε;), η Δήμητρα Καραμολέγκου για το Γιάννη Ευσταθιάδη (Καθρέφτης), η Αλεξάνδρα Σαμοθράκη για το Μάκη Πανώριο (Η σιωπή στο τέλος του δρόμου) κ.ά..