Σχετικά με το master plan του νέου και παλαιού λιμένος Μυτιλήνης

20/04/2017 - 12:37

Ο μακροχρόνιος σχεδιασμός, ιδιαίτερα της κυριότερης των μητροπολιτικών λειτουργιών του νησιού, δηλαδή των λιμένων, δεν επιδέχεται τόσες παραλείψεις, τόσα λάθη, τόση ανυπομονησία. Όλα ξεκινούν από την μη αποδοχή των αρχαιολογικών ευρημάτων της πόλης. Μα είμαστε αρχαιολογικός τόπος! Έτσι παραλείπεται ο σχεδιασμός του νέου λιμένος!

Δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν ο Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός!

Οδηγούμαστε σε λανθασμένες χωροθετήσεις, με παραδοχές όπως «δεν υπάρχει εναλλακτική λύση». Απεμπολούμε την βούληση του Εμπορικού Επιμελητηρίου καθώς και της Γ.Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με την πρόσβαση κρουαζιερόπλοιων.

Επιδεινώνουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Υποβιβάζουμε την έννοια της ανάπλασης του Ιστορικού Κέντρου ως τουριστικού προορισμού. Αυξάνουμε το κόστος του Λιμενικού Ταμείου, με νέο Τελωνείο και Λιμεναρχείο. Δυσχεραίνουμε την απορρόφηση των κονδυλίων χρηματοδότησης.

Σας υπενθυμίζω ότι τα σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμεναρχείου, καθώς και αυτών από τα απέναντι παράλια, δεν επιβαρύνουν τον κυκλοφοριακό φόρτο, δεν μεταφέρουν φορτηγά. Αυτά τα μεταφέρουν τα εμπορικά πλοία!

Στο εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο προβλέπονται, μεταξύ των άλλων, τόσο η μεταφορά του λιμένος όσο και η αναγκαιότητα της Νότιας Παράκαμψης της πόλης.

Αρκούσε λοιπόν να δούμε, στο πλαίσιο της διαβούλευσης των φορέων, το κατά την σύμβαση master plan του Νέου Λιμένος, που σταδιακά θα «απελευθέρωνε» το παλιό λιμάνι, στο οποίο θα προσθέταμε μόνον την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων.

Επίσης, η επιτάχυνση υλοποίησης της Νότιας Παράκαμψης, θα διευκόλυνε, εκτός των άλλων, την προσωρινή παραμονή του εμπορικού λιμένος ως έχει, καθώς και τον συντονισμό του με την ακτοπλοΐα, μέχρις ότου υλοποιηθεί το νέο λιμάνι.

 

Ευχαριστώ

Αρχιτέκτων Μηχανικός

Πάνος Τσουπής

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey