Αντίλογος για τον ορισμό του «αλογά»

29/04/2016 - 17:30

Αποτελούμε από το έτος 2007, αναγνωρισμένο από το Μονομελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης, Παλλεσβιακό Πολιτιστικό Σωματείο με την επωνυμία «ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΛΕΣΒΟΥ - Ο ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», με έδρα την Αγία Παρασκευή Λέσβου.

Επιστολή του Πολιτιστικού Σωματείου «Λέσχη Φιλίππων Λέσβου - Ο Κένταυρος»
Αξιότιμε κ. Διευθυντά,

Αποτελούμε από το έτος 2007, αναγνωρισμένο από το Μονομελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης, Παλλεσβιακό Πολιτιστικό Σωματείο με την επωνυμία «ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΛΕΣΒΟΥ - Ο ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», με έδρα την Αγία Παρασκευή Λέσβου.

Σκοποί μας, σύμφωνα με το καταστατικό του συλλόγου μας, είναι οι παρακάτω:
1. Η ερασιτεχνική ενασχόληση των μελών με την ιππασία, η διοργάνωση ιππικών πολιτιστικών, αθλητικών και φυσιολατρικών εκδηλώσεων.
2. Η διάδοση της αγάπης για το άλογο, η έρευνα και μελέτη των θεμάτων που αφορούν τη σχέση του αλόγου με τις τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα, τη χρήση του αλόγου στις βιοποριστικές και κοινωνικές ενασχολήσεις των ανθρώπων και στις ιστορικές παραδόσεις του τόπου μας.

3. Η έρευνα και μελέτη της λεσβιακής φυλής των ιπποειδών και η διάσωση της φυλής αυτής.
4. Η επιμόρφωση των μελών σχετικά με τα θέματα εκτροφής, εκπαίδευσης και γενετικής βελτίωσης των αλόγων με τη διοργάνωση σχετικών σεμιναρίων, σε συνεργασία με επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς.

Από το συγκεκριμένο αρθρογράφο ο ορισμός «αλογάς» παρουσιάζεται αδίκως ως κάτι αρνητικό, περιθωριακό και μεμπτό και προσπαθεί μέσω του κειμένου του να αμαυρώσει την πλειοψηφία των ανθρώπων που σχετίζονται με το άλογο στο νησί μας.

Επιδιώκει να εμφανίσει κάποιες αρνητικές και κατακριτέες από όλους μας συμπεριφορές ως τον κανόνα, αλλά στην πραγματικότητα το μόνο που επιτυγχάνει είναι να καταγράψει συμπεριφορές μιας μικρής μειοψηφίας, η οποία έχει τεθεί εδώ και αρκετά χρόνια στο περιθώριο.

Για τους παραπάνω λόγους, σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή , σε απάντηση στο άρθρο του συγκεκριμένου κυρίου, το οποίο δημοσιεύτηκε στο υπ’ αριθ. 4527 φύλλο της εφημερίδας σας, την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016, με τίτλο «Η Εποχή των Αλογάδων» στη στήλη σας με την ονομασία «Χρονογράφημα», και παρακαλούμε όπως δημοσιευθεί σε κεντρική στήλη της εφημερίδας έτσι ώστε να αποκατασταθεί η προσβολή προσωπικότητας δια του Τύπου, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον αρθρογράφο σας, και να αναγνωστεί από τους αναγνώστες της εφημερίδας σας και η δική μας τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη άποψη, και χάριν της ελευθεροτυπίας, σχετικά με εκείνα για τα οποία κατηγορούμαστε ως ιδιοκτήτες, αναβάτες και φίλοι των αλόγων.

Ο εν λόγω κύριος αναφέρεται αυθαίρετα, αβάσιμα και αόριστα σε κάποιες άσχημες ομολογουμένως συμπεριφορές, οι οποίες είναι κατακριτέες από όλους εμάς, που ασχολούμαστε καθημερινά, τριακόσιες εξήντα πέντε μέρες το χρόνο, με τη φροντίδα του αλόγου, το οποίο αποτελεί το χόμπι μας, το μεράκι μας και με το οποίο ξεφεύγουμε από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Σε καμιά όμως περίπτωση οι εν λόγω συμπεριφορές δεν αποτελούν τον κανόνα, όπως λανθασμένα παρουσιάζονται στο συγκεκριμένο κείμενο.

Αποτελούν την εξαίρεση, την ισχνή μειοψηφία, που ο Σύλλογός μας και όλα τα μέλη του, με τις συνεχείς ενέργειές μας, έχουμε επιτύχει να τις εξαλείψουμε σε μεγάλο βαθμό.

Χαρακτηριστικά σάς αναφέρουμε πως έχουμε επιστήσει την προσοχή των μελών μας κάθε φορά που θα τυγχάνουν μάρτυρες ή θα πληροφορούνται κακομεταχείριση αλόγου να απευθύνονται στο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου έτσι ώστε να πράττονται τα δέοντα με μοναδικό σκοπό, όπως προαναφέραμε, την ολοκληρωτική εξάλειψη τέτοιων φαινομένων στο νησί μας, το οποίο διαθέτει χρόνια παράδοση στην εκτροφή, φροντίδα και ενασχόληση με τους ίππους.

Ο κύριος Πανέρας, είτε εκούσια είτε ακούσια, αγνοεί πως ο κάθε ιδιοκτήτης αλόγου, εκτός από τα φιλοζωικά αισθήματα από τα οποία διακατέχεται (για να έχει στην κατοχή του το συγκεκριμένο ζώο), απαιτείται να επενδύει πολύτιμο χρόνο για τη εν γένει φροντίδα του αλλά και ένα μεγάλο χρηματικό ποσό ετησίως, έτσι ώστε να καλύψει τις διατροφικές και κτηνιατρικές ανάγκες που είναι αναγκαίες, καθώς, όπως όλοι οι ζώντες οργανισμοί και ειδικότερα ο συγκεκριμένος, έχει αυξημένες ανάγκες.

Οπότε με βάση τη κοινή λογική και τα διδάγματα της κοινής πείρας που όλοι διαθέτουμε, είναι εντελώς παράλογο, κακεντρεχές και αποτελεί δυσφήμιση, το να ισχυρίζεται σε ένα μέσο ενημέρωσης,  πως οι ιδιοκτήτες των αλόγων προβαίνουν σε κακομεταχείριση (λούσιμο με αλκοολούχα  ποτά, δάρσιμο, κλπ)  των ζώων τους, για τα οποία επενδύουμε καθημερινώς και αδιαλείπτως χρόνο και χρήμα με σκοπό εκείνα, να βρίσκονται στη καλύτερη δυνατή κατάσταση καθώς αποτελούν την κύρια ψυχαγωγική ασχολία μας. Είναι γεγονός, πως κάποιες από τις συμπεριφορές τις οποίες περιγράφει να συμβαίνουν πράγματι. Είναι όμως σημαντικό και πρέπει να τονιστεί πως δεν δύνανται οι ελάχιστες εξαιρέσεις να αμαυρώνουν τον γενικότερο σύνολο, το οποίο ουδεμία σχέση έχει με αυτά τα φαινόμενα. Αποτελεί τιμάς μας  σαν Σύλλογος,  η διοργάνωση  πολλά επιμορφωτικών σεμιναρίων  , με ειδικούς σε θέματα φροντίδας και εκπαίδευσης των αλόγων, καταξιωμένους και αναγνωρισμένος στο πανελλήνιο, με σκοπό την αρτιότερη και αποτελεσματικότερη μέριμνα και εκπαίδευση  των  ζώων  μας.

Στο για άγνωστο λόγο παραλήρημά του εναντίον μας , ο κύριος Πανέρας ,συνεχίζοντας αναφέρεται με χονδροειδέστατους , συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς τόσο για την ενδυματολογική μας εμφάνιση!!!!,  των «αλογάδων» όπως άνευ λόγου και αιτίας,  υποτιμητικά  μας αποκαλεί, δίχως  να συγκεκριμενοποιεί το μεμπτό του πράγματος, καθώς απ’ ότι γνωρίζουμε δεν έχει ποινικοποιηθεί η χρήση μπότας, το αντίθετο αποτελεί εδώ και χρόνια απαραίτητο εξοπλισμό του αναβάτη ,  όσο και για τη συμπεριφορά μας, αναφέροντας πράξεις και γεγονότα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν αιτιολογεί, δεν τις προσδιορίζει τοπικά και χρονικά , παρά μόνο  καταγράφει αβάσιμα, αόριστα κάποια μεμονωμένα παραδείγματα ως συνηθισμένο γεγονός, σαν ένας συκοφάντης του κοινού ποινικού δικαίου, καθώς στοχοποιεί αδίκως μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων , παρουσιάζοντας μας αναίτια  ως πρόσωπα  του περιθωρίου και του υποκόσμου. Θέλουμε να τον πληροφορήσουμε, καθώς σε όλο το άρθρο του συλλαμβάνεται συνεχώς ανενημέρωτος, πως τα μέλη του Συλλόγου μας και γενικότερα οι φίλοι του αλόγου στη Λέσβο, προέρχονται από το σύνολο των κοινωνικών ομάδων της λεσβιακής  κοινωνίας, είναι άνθρωποι που χαίρουν την εκτίμηση όλων, και σε καμιά περίπτωση οι λιγοστές υπάρχουσες κατακριτέες εξαιρέσεις, οι οποίες εμφανίζονται σε κάθε χώρο και έκφανση της καθημερινότητας μας , δεν δύναται να χαρακτηρίσουν αρνητικά  ένα σύνολο προσώπων  που κοινό τους γνώρισμα είναι η αγάπη τους για τα άλογα, μοχθούν και προσπαθούν συνεχώς επιδιώκοντας το καλύτερο γι’ αυτά ,  όπως επίσης  δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε κανέναν και για κανένα λόγο,  να συντηρεί προκαταλήψεις οι οποίες έχουν εξαλειφθεί διά παντός από την κοινωνία μας, χάριν στο έργο μας εδώ και πολλά χρόνια, πριν καν το Σωματείο συσταθεί με  τη σημερινή του μορφή,   και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα.

Επίσης, ο κύριος Πανέρας, κάνει λόγο στο κείμενο του,  για προβολή του έργου μας και των εκδηλώσεων μας, από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μέσω αφιερωμάτων, φωτογραφιών και βίντεο. Πράγματι πολλές φορές έχει προβληθεί και γενικότερα οι δραστηριότητές μας από τα μέσα ενημέρωσης. Οπότε εύλογα αναρωτιόμαστε,  εάν  οι δημοσιογράφοι και εικονολήπτες παρατηρούσαν και διαπίστωναν οποιαδήποτε από τις αρνητικές συμπεριφορές που   περιγράφει προφανώς ευρισκόμενος σε σύγχυση,  ο εν λόγω κύριος, δεν θα καταγραφόντουσαν και δεν θα κρινόντουσαν  αρνητικά μέσα από τα άρθρα τους και τις φωτογραφίες τους;;;; 

Ακόμη όπως παραθέτουμε και παραπάνω δεν αποτελεί σκοπό του Συλλόγου μας η διοργάνωση θρησκευτικών τελετών (πανηγύρια), οι οποίες συμπεριλαμβάνουν θυσία ταύρου και ιπποδρομίες. Το από αρχαιοτάτων λαογραφικό και θρησκευτικό αυτό έθιμο του τόπου μας, αναλαμβάνουν να το διοργανώσουν σωματεία και σύλλογοι που είναι καθ’ ύλην αρμόδια και το πράττουν με επιτυχία εδώ και εκατοντάδες έτη κάνοντας γνωστά τα συγκεκριμένα ήθη και έθιμα στα πέρατα της Γής .

Ο συγκριμένος αρθρογράφος ακόμη, αναφέρει στο κείμενο του πως μας αρέσουν τα λίγα λόγια. Πράγματι, αν εξαιρέσουμε τις βωμολοχίες που επικαλείται, λησμονώντας  βέβαια να αναφέρει πως χρησιμοποιούνται κατά κόρον από το σύνολο της κοινωνίας και όχι μόνο από τη πλευρά μας,  σαν Σύλλογος, όλα αυτά τα χρόνια επιθυμούμε  να αναδεικνύουμε το έργο μας και να απαντάμε και στους πλέον δύσπιστους  εμπράκτως. Για το λόγο αυτό , καλούμε εσάς, ως διευθυντής της εφημερίδας, τους αναγνώστες σας αλλά και τον κύριο Πανέρα, να παρευρεθείτε στην εκδήλωσή μας η οποία θα έχει ως αντικείμενο τη παρουσίαση αλόγων που ανήκουν στα μέλη του Συλλόγου μας και τη γνωριμία του ευρύτερου κοινού με το θαυμαστό κόσμο  του αλόγου γενικότερα, η οποία θα λάβει χώρα την  Κυριακή 12 Ιουνίου 2016, στη περιοχή των Αλυκών Καλλονής, για να διαπιστώσετε από κοντά και ιδίοις όμμασι την αλήθεια των παραπάνω ισχυρισμών μας.

Επειδή θεωρούμε δικαίως, πως με τα γραφόμενα του κυρίου Πανέρα, στο συκοφαντικό και δυσφημιστικό προς εμάς, άρθρο του με τίτλο «Η Εποχή των Αλογάδων» στη στήλη σας με την ονομασία «Χρονογράφημα»,  προσβάλλεται βάναυσα το κύρος, ο σκοπός του Συλλόγου μας και η προσωπικότητα των 250 μελών τα  οποία αριθμεί ο Σύλλογος μας με την επωνυμία ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΛΕΣΒΟΥ – Ο ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ»

Ζητούμε όπως δημοσιευθεί η παρούσα επιστολή μας, σε κεντρική στήλη της εφημερίδας σας,   έτσι ώστε να αποκατασταθεί η προσβολή  προσωπικότητας δια του τύπου η οποία πραγματοποιήθηκε από τον αρθρογράφο σας, και να εκθέσουμε την αλήθεια και την πραγματικότητα την οποία αγνοεί;;;;;;  ο κύριος Πανέρας.

 

Αγία Παρασκευή Λέσβου, 26-4-2016

Μετά τιμής,

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου «ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ ΛΕΣΒΟΥ – Ο ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey