Σχετικά με το έργο του δρόμου Καλλονής - Πέτρας

18/03/2014 - 17:35

Κύριε Δ/ντά,
Μ' αφορμή προσωπικά δημοσιεύματα στην εφημερίδα σας για τις θέσεις και διεκδικήσεις μιας «επιτροπής αγώνα για το δρόμο Καλλονής - Πέτρας» και προκειμένου οι αναγνώστες σας να ανακτήσουν στη μνήμη τους γεγονότα και καταστάσεις

Κύριε Δ/ντά,
Μ' αφορμή προσωπικά δημοσιεύματα στην εφημερίδα σας για τις θέσεις και διεκδικήσεις μιας «επιτροπής αγώνα για το δρόμο Καλλονής - Πέτρας» και προκειμένου οι αναγνώστες σας να ανακτήσουν στη μνήμη τους γεγονότα και καταστάσεις, που τόσο επιτυχώς αναδεικνύει η εφημερίδα σας εδώ και δέκα χρόνια, σας στέλνω προς δημοσίευση απάντησή μου προς τον Αντιδήμαρχο Μήθυμνας που περιλαμβάνει και μέρος παλιότερης σχετικής με το θέμα δηλώσεώς μου.

«Κύριε Αντιδήμαρχε,
Με κατάπληξη και απορία διάβασα την ανακοίνωσή σας και τις θέσεις σας για το θέμα του οδικού άξονα Καλλονής - Πέτρας και ιδίως για την υποτιθέμενη εγκατάλειψη της προώθησης της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ.

Υπάρχει ένα πλήθος ενεργειών και δραστηριοτήτων εδώ και 15 χρόνια για τον προγραμματισμό, την εκπόνηση των μελετών και την ένταξη της κατασκευής του σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα, από πολιτικούς όπως Φ. Παπαδέλλης, Ν. Σηφουνάκης, Δ. Ρέππας, Γ. Μαγκριώτης και Γ. Οικονομίδης, που η αποσιώπησή τους μόνο σε άγνοια μπορεί να αποδοθεί. Δε θ' αναφερθώ στις μακροχρόνιες καθημερινές ενέργειες του τότε Υπουργού, Ευρωβουλευτή και βουλευτή Ν. Σηφουνάκη, γιατί είναι γνωστές από τις συνεχείς ενημερώσεις στα τοπικά Μ.Μ.Ε. και τις οποίες βίωσα έντονα ως συνεργάτης του από το 2003.

Επίσης γνώρισα και γνωρίζω τις φιλότιμες προσπάθειες των μηχανικών τής Γ.Γ.Δ.Ε. για προώθηση του έργου.

Σας βεβαιώ ότι όσοι ασχολήθηκαν, το έκαναν συνειδητά ή από υπηρεσιακό καθήκον ή από ένα υψηλό φρόνημα να υπηρετήσουν τους πολιτικούς στόχους για τα νησιά των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και ποτέ κανείς δεν περίμενε "εικονικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις" για να πράξει τα δέοντα. Όχι βεβαίως ότι δε χρειάζονται, όταν υπάρχει ανάγκη, οι πραγματικές κινητοποιήσεις και δε θέλω καν να αναμειχθώ στη δράση σας ως νέου Αντιδημάρχου του Δήμου Λέσβου.

Βεβαίως ως νέος στην τοπική Αυτοδιοίκηση έχετε την ανάγκη μιας λεπτομερειακής ενημέρωσης που ίσως δεν είχατε ως πολίτης αυτού του τόπου και αυτό θα προσπαθήσω να κάνω, αν μου επιτρέπετε, στέλνοντάς σας κατ' αρχήν μια δήλωσή μου, που τελευταία είχε δημοσιευθεί σε πολλά τοπικά Μ.Μ.Ε.. [...]

1. [...] Χρειάζεται λοιπόν και για τα έργα αυτά κάποια αισιοδοξία, αλλά και γιατί όχι και στήριξη κάποιων όντως ολίγων που αγωνιούν και τρέχουν καθημερινά συμβάλλοντας αθόρυβα αλλά ουσιαστικά στο ξεπέρασμα δύσκολων καταστάσεων, που ξεκινούν από μια δαιδαλώδη γραφειοκρατία του συστήματος παραγωγής έργων, αλλά καταλήγουν στην παραδοσιακή αδιαφορία ή και στην, ίσως δικαιολογημένη σήμερα, ευθυνοφοβία κάποιων δημόσιων λειτουργών.

2. Οι μελέτες των Δρόμων Καλλονής-Σιγρίου και Καλλονής-Πέτρας όχι μόνο εξαγγέλθηκαν το 1999 από τον τότε Πρωθυπουργό κ. Κ. Σημίτη, αλλά το 2002 με τις ενέργειες του τότε Υπουργού Αιγαίου Νίκου Σηφουνάκη, αλλά και του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Λέσβου Φραγκλίνου Παπαδέλλη, ανατέθηκε από την Κυβέρνηση και πιο ειδικά από το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ, η εκπόνηση των δύο μελετών, σύμφωνα με τις διαδικασίες τού Ν. 716/77, σε δύο από τα μεγαλύτερα γραφεία Μελετών Δημοσίων Έργων με χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό του τότε Υπουργείου Αιγαίου. Οι μελέτες αυτές έπρεπε να εκπονηθούν μέχρι τους πρώτους μήνες τού 2005. Έχω αναλύσει, σε δημοσιεύματά μου, τους λόγους που εγκαταλείφθηκε ουσιαστικά η εκπόνησή τους μετά το 2004, παρά την εξαγγελία προεκλογικά και του υποψήφιου τότε Πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή.

3. Διευκρινίζω ότι το έργο "Δρόμος Καλλονής - Πέτρας" έχει προεπιλεγεί για χρηματοδότηση από το Τομεακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ τού ΥΠΟΜΕΔΙ και αυτό είχε γνωστοποιηθεί στη Γ.Γ.Δ.Ε. με το 1457/15.04.10 και το 640/17.03.11 (συνημμένα έγγραφα) της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. "Ενίσχυση Προσβασιμότητας". Επομένως δεν έχει σχέση με το Περιφερειακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ "Κρήτης και Νήσων Αιγαίου". Βεβαίως απαραίτητη προϋπόθεση ένταξής τους ήταν η ολοκλήρωση/επικαιροποίηση των μελετών, όπως προβλέπουν οι οδηγίες τής Ε.Ε..

Παρακολουθώ στενά από τότε την εξέλιξη της πορείας των οδικών αξόνων και γνωρίζω ότι οι συνάδελφοι μηχανικοί τής ΔΜΕΟ τής Γ.Γ.Δ.Ε. κατέβαλαν κάθε προσπάθεια για να καλυφθούν οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του χρονοδιαγράμματος των μελετών στο χρονικό διάστημα 2004 - 2009, ώστε να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους μέχρι το τέλος τού 2015.

Γραφειοκρατικές διαδικασίες, ασυνεννοησία υπηρεσιών και μελετητών, δικαστικές προσφυγές από τον τότε Δήμαρχο Καλλονής για τον Οδικό Άξονα Καλλονής - Πέτρας, δε βοήθησαν ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα μελετών και να προχωρήσουν γρήγορα τα δύο μεγάλα αυτά έργα.

Είναι γνωστή στους "επαΐοντες" η εμπλοκή των διαδικασιών μεταξύ του μελετητή του έργου και της Δ/νσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Β. Αιγαίου επί τετραετίας λόγω τεχνικών διαφωνιών και η αδυναμία του τότε διορισμένου Περιφερειάρχη κ. Λέκκα να παρέμβει και να δώσει λύση στα προβλήματα. Παρά τις σχετικές πιέσεις από επερωτήσεις στη Βουλή και στην Ευρωβουλή του Νίκου Σηφουνάκη.

Επίσης στους κατοίκους της περιοχής αυτής, της πρώην επαρχίας Μηθύμνης, ήταν αισθητή επί σειρά ετών η απουσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, που θα παρέμβαινε δυναμικά για την προώθηση των έργων στην τότε Κυβέρνηση.

4. Βίωσα έντονα το χρονικό διάστημα 2009 - 2010 τις πυκνές συσκέψεις που είχαμε στο Υπουργείο Υποδομών με την παρουσία πολλές φορές της πολιτικής ηγεσίας του τότε Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ κ.κ. Δ. Ρέππα, Ν. Σηφουνάκη, Γ. Μαγκριώτη και Γ. Οικονομίδη, με στόχο το ξεμπλοκάρισμα και την προώθηση προς ένταξη των Οδικών Αξόνων Καλλονής-Σιγρίου και Καλλονής-Πέτρας.

Τα έγγραφα με αριθ. Πρωτ. 1457/15-4-10 και 640/17-3-11 της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας της Γ.Γ.Δ.Ε. αποδεικνύουν την εξασφάλιση της χρηματοδότησης υπό την προϋπόθεση βέβαια της ολοκλήρωσης/επικαιροποίησης των μελετών.

Ε, λοιπόν, αυτή τη μάχη της επικαιροποίησης των μελετών δώσαμε στο ΥΠΟΜΕΔΙ και στο ΥΠΕΚΑ και προωθήσαμε τις διαδικασίες, ώστε σήμερα να έχουν εγκατασταθεί οι εργολάβοι και να κατασκευάζουν το Δρόμο Καλλονής - Σιγρίου. Αυτή συνεχίζουμε και τώρα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και για το δρόμο Καλλονής - Πέτρας, που καθυστέρησε όπως περιέγραψα. Και ελπίζουμε αυτό να γίνει άμεσα.

Δε θέλω να παρελθοντολογήσω, αλλά αναφέρομαι σε αυτά, γιατί είναι βλέπω πια αναγκαίο να θυμίζουμε γνωστά σε όλους γεγονότα... Όπως και να ενημερώσω απληροφόρητους συμπολίτες μας, διασκεδάζοντας και εντυπώσεις από ανούσια ρητορικά ερωτήματα που κατά καιρούς θέτουν αυτόκλητοι εκπρόσωποι σε σχέση με τις εξελίξεις των έργων.

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ένα μεγάλο σύνολο έργων Υποδομής για το νησί προϋπολογισμού 130 περίπου εκατ. ευρώ, εντάχθηκε σε Τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ κεντρικών Υπουργείων, με την παρουσία στην Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του βουλευτή Λέσβου Νίκου Σηφουνάκη και ειδικά στην πολιτική ηγεσία των Υπουργείων ΥΠΟΜΕΔΙ (2009 - 2011) και ΥΠΕΚΑ (2011 - 2012). [...]
Και αυτά με γνώση λόγου, αφού συμμετείχα στη μεγάλη αυτή παραγωγική προσπάθεια και συνέβαλα με εντατική και σχεδόν αμισθί τον περισσότερο χρόνο παρουσία μου σε Υπουργεία.
5. [...] Αυτά για να μην ξεχνάνε τόσο γρήγορα οι παλιότεροι και για να γνωρίζουν οι νεώτεροι. Υλικό έχω για να γράψω βιβλίο αν χρειαστεί ν' απαντήσω σε αφελείς ή κακοπροαίρετους πρωταγωνιστές κακοπαιγμένων έργων.
Απ' εδώ και πέρα τα Έργα έχουν ονοματεπώνυμο. Τον κόσμο τον ενδιαφέρει πια να τελειώσουν τα έργα και γνωρίζει τους αρμόδιους, παλιούς και νέους.
Ιδού λοιπόν η Ρόδος, ιδού και το πήδημα!»

Τελειώνοντας, θέλω να ενημερώσω ότι το τεχνικό Δελτίο για ένταξη του έργου ώστε να ξεκινήσει η δημοπράτηση του Οδικού Άξονα Καλλονής - Πέτρας βρίσκεται προς υπογραφή εδώ και ένα μήνα στο γραφείο του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη.

Το λόγο λοιπόν έχουν όσοι έχουν «την τεχνογνωσία» από προηγούμενες τόσο μεγάλες (!) επιτυχίες (!), με τις «αγωνιστικές» και τόσο αποτελεσματικές (!) επιστολές στους τότε Κυβερνώντες κ.κ. Καραμανλή και Σουφλιά, το χαμένο, για τα έργα του Νησιού μας, διάστημα 2004 - 2009.

ΥΓ. Αγαπητέ Μανώλη, η φιλοξενία σου δημοσιευμάτων για γεγονότα και θέματα που δημοσιογραφικά έχουν αναδείξει άριστα άξιοι συντάκτες της εφημερίδας σας δεν προσφέρει κατά τη γνώμη μου στη διατήρηση του υψηλού επιπέδου της εφημερίδας σας.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,
Δημήτρης Ε. Καπετανάς
Διπλωματούχος μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος μηχανικός

σ.σ. Από θέση αρχής, το «Ε» σέβεται τις απόψεις συνεργατών και αναγνωστών της εφημερίδας, χωρίς αποκλεισμούς. Τούτων δοθέντων, είναι αδιανόητο να απαγορεύσει τη φιλοξενία οποιασδήποτε άποψης που αναφέρεται σε τοπικά θέματα, ανεξαρτήτως της όποιας διαφορετικής προσέγγισης ή ακόμη και διαφωνίας που μπορεί να έχουμε.

Το «Ε» αποτελεί βήμα διαλόγου όσων έχουν κάτι να πουν και αυτό το κεκτημένο είναι μη διαπραγματεύσιμο. Όσοι δημοσίως διατυπώνουν τη γνώμη και την εκτίμησή τους για γεγονότα και θέματα που απασχολούν την τοπική επικαιρότητα και όχι μόνο, θέλουμε να πιστεύουμε ότι κρίνονται απ' τους αναγνώστες μας και την κοινή γνώμη, και αυτό αποτελεί κατάκτηση στο δημόσιο διάλογο.
Μακριά από εμάς, λοιπόν, κάθε σκέψη λογοκρισίας και αποκλεισμού.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey