
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2025. Περιηγητών Τοπία & Εικόνες από την Ελλάδα & τη Μικρά Ασία, Επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Παλαιοχώρη, Μετάφρασ στα αγγλικά : JohnCarr, Σχεδιασμός - Καλλιτεχνική επιμέλεια: Παναγιώτης Καγιαλής, Εκδόσεις Μένανδρος, Αθήνα
Οι εκδόσεις «Μένανδρος» του συμπατριώτη μας Χρήστου Τακιδέλλη έχουν μια μακρά παράδοση στα επιτραπέζια ημερολόγια. Έτσι και φέτος προσφέρουν μια υπέροχη έκδοση, που φιλοδοξεί να ταξιδέψει τους αναγνώστες μέσα από την καλλιτεχνική δουλειά περιηγητών που επισκέφτηκαν την Ελλάδα την περίοδο 1600 έως 1900, Το ταξίδι θα γίνει μέσα από τις εξαιρετικές αποτυπώσεις διαφόρων τεχνοτροπιών (χαλκογραφία, ξυλογραφία, υδατογραφία, λιθογραφία κ.ά) και οαναγνώστης θα απολαύσει τις ομορφιές της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας, αλλά και τα παράλια της Μικράς Ασίας και του Βοσπόρου.
Πιο συγκεκριμένα το υλικό έχει αντληθεί από τα έργα των: Choiseul-Gouffier, Γάλλος διπλωμάτης και περιηγητής, Ο.Μ vonStacklberg, Γερμανός αρχαιολόγος, EdwardDodwell, Ιρλανδός περιηγητής, W.M.Leake, Άγγλος τοπογράφος, JamesSkene, Σκωτσέζος περιηγητής και ζωγράφος, ThomasAllom, Άγγλος αρχιτέκτονας και καλλιτέχνης, κ.ά
Έργα Θεόφιλου, Γεραλή, Καλλιγιάννη στη δημοπρασία Βέργου
Μεγάλη δημοπρασία Νεοελληνικής Ζωγραφικής και Γλυπτικής 19ου& 20ου αιώνα διοργανώνει ο οίκος “VERGOSAUCTIONS”, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024, στο Ζάππειο Μέγαρο. Ανάμεσα στα 153 έργα που θα δημοπρατηθούν και τα παρακάτω με λεσβιακό ενδιαφέρον:
1) Θεόφιλος Χατζημιχαήλ: Η μεγάλη μάχη του μεγάλου Αλεξάνδρου με των λαμπρών του Μακεδώνων νικά κατά κράτους τους αγρίους Ινδούς του Πόρου Βασιλέως, λάδι σε χαρτόνι, 70χ100, εκτίμηση 50.000 - 70.000 ευρώ
2) Θεόφιλος Χατζημιχαήλ:Ο Άγιος Φανούριος, αυγοτέμπερα σε ξύλο, 24χ14, εκτίμηση 4.000 - 6. 000 ευρώ
3) Απόστολος Γεραλής: Γυναίκα στο παράθυρο, Λάδι σε μουσαμά, 100χ71, εκτίμηση 6.000 - 8. 000 ευρώ
4) Απόστολος Γεραλής: Γυναίκα που ταΐζει κότες στην είσοδο του σπιτιού, Λάδι σε μουσαμά, 90χ70, εκτίμηση 7.000 - 9. 000 ευρώ
5) Απόστολος Γεραλής: Κρυφικοιτάζοντας, λάδι σε κόντρα πλακέ, 75χ55,5, εκτίμηση 6.000 - 8.000
6) Μανώλης Καλλιγιάνης: Lesroses, ακρυλικό σε μουσαμά, 99χ80, εκτίμηση 4.000 - 6.000
7) Θεόφραστος Τριανταφυλλίδης: Νεκρή φύση με μήλα και κυδώνι, λάδι σε μουσαμά, 25 x 40, εκτίμηση 6.000 - 8.000 ευρώ
Η Νίκη Ελευθεριάδη εκθέτει στην γκαλερί genesis
«H μέρα φόρεσε τη νύχτα», ένας στίχος από ποίημα του Γιώργου Σεφέρη είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης ζωγραφικής της πολύ γνωστής και καταξιωμένης συμπατριώτισσά μας, εικαστικού Νίκης Ελευθεριάδη, που θα πραγματοποιηθεί στην γκαλερί genesis, (Ιπποκράτους 121, Αθήνα), από τις 21 Νοεμβρίου έως 14 Δεκεμβρίου 2024, με την καλλιτεχνική διεύθυνση - Επιμέλεια του ΓιώργουΤζάνερη. Την έκθεση προλογίζουν με τα κείμενά τους ο Νίκος Π. Παΐσιος και ο Ντίνος Θ. Κόγιας.
«Η παρούσα φάση της δουλειάς της Ελευθεριάδη έχει εξελιχθεί σε ζωγραφική ψυχρών χρωμάτων πάνω σε ξύλο, και σε κεραμικές πλάκες, άλλοτε «ψημένες» (εφυαλωμένες) και άλλοτε όχι. Παρόλο που το τοπίο αποτελεί την κεντρική θεματική όλου του έργου της (εκεί αναπτύσσεται καλύτερα όλο το ζωγραφικό της τάλαντο), η Ελευθεριάδη δεν αποτυπώνει ποτέ εκ του φυσικού (έχει όμως παρατηρήσει επί μακρόν τη φύση), και για αυτό το λόγο πετυχαίνει να μεταφέρει με τον κατάδικό της τρόπο, πολύ πειστικά και με ιδιαίτερη ζωντάνια, τα βιώματά της σε αυτά τα νυχτερινά, νέο-ρομαντικά στην ουσία τους, τοπία. Το ζωγραφικό της ύφος και εδώ, αλλά και παντού αλλού, βασίζεται σε ηθελημένα απλή και συμβολική προσέγγιση και χειρισμό του θέματος αφού υιοθετεί απλούς αναπαραστατικούς τρόπους απόδοσης που τους βρίσκουμε στα καθ’ημάς και στα έργα του Γκίκα, του Εγγονόπουλου, του Τσαρούχη και του Μόραλη (ιδίως στα έργα τους για το θέατρο). Έτσι, τα ελάχιστα οικοδομήματα στα τοπία της, γίνονται προσιτότερα στον θεατή.
Τα έργα της αυτά είναι ειρηνικά, ήσυχα και σιγαλά, αφού η ανθρώπινη παρουσία σπανίζει (βλέπουμε κάπου δύο γυναίκες πλάτη - την πρώτη με τη συντροφιά ενός σκύλου, και την δεύτερη, μεγαλύτερη σε μέγεθος και με κατακόκκινη φορεσιά, να αγναντεύει τη θάλασσα, μέσα σε ελαιώνα, νύχτα με αιμάτινη πανσέληνο). Τα τοπία είναι όχι μόνο νυχτερινά αλλά και χειμωνιάτικα: τα μαύρα, γυμνά κλαδιά των δέντρων μαστιγώνουν τον παγωμένο αέρα που διατρέχει τόσο τις, χρωματικά ψυχρές, γήινες εκτάσεις, όσο και την περισσότερο ανοιχτή επιφάνεια του νερού όπου αντανακλάται το ασημένιο φεγγαρόφωτο» γράφει μεταξύ άλλων ο Νίκος Π. Παΐσιος, ενώ ο Ντίνος Κόγιας σημειώνει «Στη νέα της σειρά έργων με τίτλο «H μέρα φόρεσε τη νύχτα», η Νίκη Ελευθεριάδη μας προσκαλεί σε μία καταβύθιση σε νυχτερινά τοπία ζωγραφισμένα κυρίως πάνω σε κεραμικές πλάκες από τα εργαστήρια της Γεωργίας Ζαχαριάδη στο Πετρί Λέσβου και του Αρτέμη Αρττάφ στα Εξάρχεια. Η ζωγραφική στον πηλό που πρόκειται να εφυαλωθεί είναι τελείως διαφορετική από αυτή σε καμβά ή άλλες επιφάνειες. Δεν επιδέχεται λάθη γιατί δεν διορθώνονται. Τα χρώματα της κεραμικής είναι διαφορετικά και δεν δείχνουν εξ αρχής την πραγματική τους εικόνα. Ο ζωγράφος πρέπει να πειραματιστεί αρκετά για να μπορέσει να αποδώσει με σιγουριά τις βαθμιαίες αλλαγές αλλά και τις λεπτές, διαδοχικές αποχρώσεις των χρωμάτων. Ο καλλιτέχνης δεν μπορεί να δει το έργο του ολοκληρωμένο πριν αυτό ψηθεί για δεύτερη φορά και η φωτιά αναδείξει τα χρώματα του κεραμικού. Έχοντας ζωγραφίσει στο παρελθόν ακόμη και μέσα σε παραδοσιακά αγγειοπλαστεία, η Ελευθεριάδη αξιοποιεί την εμπειρία της πάνω σε αυτή την αβέβαιη και κοπιαστική ζωγραφική».
ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
- ΠΑΛΜΟΙ ΤΗΣ ΒΑΤΟΥΣΑΣ, τεύχος 106/Απρίλιος - Ιούνιος 2024 και τεύχος 107/ Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2024
- ΑΙΟΛΙΔΑ, τεύχος 91/Απρίλιος - Ιούνιος και 92/Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2024
- ΣΚΑΜΙΑ, φύλλο 210/Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2024
- ΗΧΩ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΣΑΣ, φύλλο 207/Φεβρουάριος - Απρίλιος 2024
- ΑΓΙΑΣΟΣ, τεύχος 261/Μάιος- Ιούνιος 2024 και Ιούλιος - Αύγουστος 2014