
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
«Σαπφώ καταστερωμένη» ένα μουσικό αστροφυσικό ταξίδι με τη Ρηνιώ Κυριαζή
Μια ιδιαίτερη παράσταση βασισμένη στην ποίηση της Σαπφώς ανεβάζει η συμπατριώτισσα μας Ρηνιώ Κυριαζή, στο Αστεροσκοπείο Αθηνών στο Λόφο των Νυμφών,
στον Θόλο του Τηλεσκοπίου Δωρίδη.
Μια περιπλάνηση στα αστέρια μέσα από τον χώρο του Αστεροσκοπείου Αθηνών, με οδηγό τη Σαπφώ σε μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα και μουσική του Θοδωρή Οικονόμου. Στις ερωτήσεις για τα άστρα απαντά η Σαπφώ. Στις ερωτήσεις για τον κόσμο απαντά η μουσική. Ένα κείμενο γεμάτο ερωτήσεις και ανοιχτές απαντήσεις. Ανοιχτές, όπως η τέχνη και η επιστήμη. Μέσα στο χώρο του Αστεροσκοπείου Αθηνών, στον Λόφο των Νυμφών, στον Θόλο του Τηλεσκοπίου Δωρίδη δημιουργείται μια παράσταση που αναρωτιέται για τον χρόνο, τον χώρο, τη γη και τον ουρανό, το φθαρτό και το άφθαρτο, τον έρωτα και την τέχνη. Η ποίηση της Σαπφώς θα καταστεριστεί. Η Ρηνιώ Κυριαζή οδηγεί το κοινό σε τοπία όπου η ομορφιά της φύσης γίνεται ποίηση και η ποίηση αστροφυσική, ο Θοδωρής Οικονόμου παίζει στο πιάνο, ο sound designer Νικόλας Καζάζης επεξεργάζεται τους ήχους ζωντανά κάτω από τον ανοιχτό Θόλο και τον έναστρο ουρανό.
Συντελεστές: Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας
Σκηνοθεσία - Δραματουργική Επεξεργασία - Ηθοποιός: Ρηνιώ Κυριαζή
Μουσική Σύνθεση - Πιάνο: Θοδωρής Οικονόμου
Σκηνογράφος: Άγγελος Μέντης,
Επιμέλεια κίνησης: Άλκηστις Πολυχρόνη
Φωτισμοί; Στέβη Κουτσοθανάση
Βοηθός Σκηνοθέτη:Τάσος Κωλέτσης
Παραστάσεις: Από Δευτέρα 6 Μαρτίου έως Κυριακή 26 Μαρτίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη στις 21.00 και Κυριακή στις 18.00 και 20.00
Διάρκεια παράστασης: 65 λεπτά
Πληροφορίες; 2107234567

Οι θρυλικές αφίσες του Γιώργου Βακιρτζή στο «Μουσείο της Πόλεως Αθηνών»
Ο Γιώργος Βακιρτζής γεννήθηκε το 1923 στη Μυτιλήνη και εργάστηκε στην αρχή (1936) ως βοηθός του Τούρκου Κιαμήλ Νουρ στην Κοκκινιά. Το εργαστήριό του έκανε ταμπέλες, επιγραφές για μαγαζιά, διακοσμήσεις για το τσίρκο, για πανηγύρια, σκηνικά για πλανόδιους θιάσους, καθώς και διαφημιστικές επιγραφές με ασβέστη πάνω σε μανδρότοιχους. Μαζί με τον Κιαμήλ έκανε τις πρώτες διαφημίσεις για τους κινηματογράφους της Κοκκινιάς, πάνω σε χαρτί του μέτρου, με χρώματα που αναμειγνύονταν με ψαρόκολλα. Εντυπωσιάζεται από τα πανό των κινηματογράφων Ορφεύς και Κρόνος (αργότερα Κοτοπούλη) στο κέντρο της Αθήνας και πληροφορείται ότι πρόκειται για έργα του Στέφανου Αλμαλιώτη. Έτσι το 1938, δεκαπέντε μόλις ετών, γίνεται στην αρχή βοηθός στο εργαστήριο του Αλμαλιώτη, που στεγαζόταν τότε στο εργαστήριο του σκηνογράφου Μήτσου Μακρή, ένα παλιό μηχανουργείο στην οδό Σοφοκλέους», γράφει η ιστορικός τέχνης Ειρήνη Οράτη.
Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών (1939-1946) κοντά στον Κωνσταντίνο Παρθένη και στον Ουμβέρτο Αργυρό. Την περίοδο 1952-1953 σπούδασε χαρακτική και γραφικές τέχνες επίσης στη Σχολή Καλών Τεχνών και σε ελεύθερες ακαδημίες στο Παρίσι.
Από το 1945 ως το 1963 υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής της Σκούρας Φιλμς, φιλοτεχνώντας παράλληλα γιγαντοαφίσες για τους σημαντικότερους κινηματογράφους της Αθήνας. Συνεργάστηκε επίσης με τη Φίνος Φιλμς και το LTC του Παρισιού και διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής της διαφημιστικής εταιρείας Γνώμη Α.Ε. από το 1963. Παράλληλα ασχολήθηκε με την αφίσα του τοίχου και της προθήκης και διακόσμησε με επιγραφές και τοιχογραφίες σπίτια, εμπορικά περίπτερα και καταστήματα. Την περίοδο 1956-1974 το ενδιαφέρον του επεκτάθηκε και στις γραφικές τέχνες, στο πλαίσιο των οποίων επιμελήθηκε εκδόσεις και φιλοτέχνησε εξώφυλλα για βιβλία, λευκώματα και περιοδικά, ενώ συνέβαλε σημαντικά και στην προώθηση της εφαρμοσμένης φωτογραφίας στην Ελλάδα. Ενδιαφερόμενος σε θεωρητικό επίπεδο για την τέχνη, δημοσίευσε μελέτες και εξέδωσε τα βιβλία «25 αφίσες του Γ. Βακιρτζή» (Αθήνα, 1963), «Γιγαντοαφίσες του κινηματογράφου του Γ. Βακιρτζή» (Αθήνα, 1968) και «Η λαϊκή επιγραφή στην Ελλάδα» (Αθήνα, 1973/1974).
Ο Γιώργος Βακιρτζής σταμάτησε να ζωγραφίζει γιγαντοαφίσες το 1968. Ο επισκέπτης της έκθεσης, δεκαετίες μετά τη δημιουργία τους, μπορεί να αισθανθεί τη δύναμη και το ισχυρό μήνυμα που μεταφέρουν μέσα από στοιχεία της λαϊκής ζωγραφικής, της εξπρεσιονιστικής του γραφής, μέσα από γραμματοσειρές που είναι και σήμερα αξεπέραστες και νοήματα που συμπυκνώνονται σε ένα προσωπικό και μοναδικό ύφος.
Tις μέρες αυτές στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία, (οδός Ι.Παπαρρηγοπούλου 5-7, πλατεία Κλαυθμώνος, 105 61 Αθήνα. Σταθμός Μετρό «Πανεπιστήμιο»), η «Starlets Collection» παρουσιάζει μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση με τον τίτλο «Όταν ο Γιώργος Βακιρτζής ζωγράφιζε για τον κινηματογράφο Αττικόν» που θα διαρκέσει μέχρι τις 9 Απριλίου.
Παρουσιάζονται γιγαντοαφίσες τρία μέτρα επί ένα, σπαράγματα γιγαντοαφισών δυο μέτρα επί ένα, τη Βουγιουκλάκη, τον Κωνσταντάρα, τον Ρότζερ Μουρ, τον Κλιντ Ίστγουντ, μακέτες για γιγαντοαφίσες ταινιών, λιθόγραφα εκ των οποίων πολλά δεν έχει ούτε η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Εκτίθεται, επίσης, όλο το μπλοκ των σημειώσεών του που από μόνο του αποτελεί ένα σπάνιο τεκμήριο.