Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Από τα ελάχιστα έργα που υπερέβησαν την υψηλή τιμή εκτίμησής τους στη δημοπρασία «Greek Sale» του Οίκου Μπόναμς στο Λονδίνο, ήταν ο πίνακας «Ο Οδυσσέας και η Ιφιγένεια στην Αυλίδα», του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ. Σύμφωνα με προχτεσινό δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας «Το Βήμα», το έργο του Μυτιληνιού λαϊκού ζωγράφου πωλήθηκε έναντι 133.250 στερλινών, που αντιστοιχούν σε 166.600 ευρώ, έχοντας να «ανταγωνιστεί» έργα άλλων μεγάλων ζωγράφων, όπως ο Γιάννης Μόραλης και ο Νίκος Γύζης και με τα μισά έργα της δημοπρασίας να έχουν παραμείνει απούλητα.
Παρ’ όλο που «Ο Χορός των Μουσών» του Γύζη εθεωρείτο ως το «ηγετικό» έργο για τη συγκεκριμένη δημοπρασία, μεταξύ ενός συνόλου 103 έργων Ελλήνων δημιουργών που θα συμμετείχαν, κορυφαίο έργο της δημοπρασίας αναδείχθηκε τελικά το «Ερωτικό» του Γιάννη Μόραλη (1991), που πωλήθηκε έναντι 199 χιλ. στερλινών (249 χιλ. ευρώ), ενώ η τιμή εκτίμησής του ξεκινούσε από 180 χιλ. κι έφτανε τις 250 χιλ. στερλίνες.
Η «επιτυχία» του Θεόφιλου
Το έργο του «λαϊκού» Θεόφιλου Χατζημιχαήλ «Ο Οδυσσέας και η Ιφιγένεια στην Αυλίδα» αναδείχθηκε δεύτερο στη δημοπρασία. Η τιμή πώλησής του ήταν 133,25 χιλ. στερλίνες (166,6 χιλ. ευρώ), υπερδιπλάσια από την αρχική τιμή εκτίμησής του, που ήταν 40 - 60 χιλ. στερλίνες. Σύμφωνα με «Το Βήμα», ο πίνακας αναπαριστά ένα από τα πιο αγαπημένα θέματα του Θεόφιλου από την αρχαία Ελληνική Μυθολογία, δοσμένο με φαντασία και πηγαίο ενθουσιασμό.
Τρίτο ήρθε το έργο του Νικολάου Γύζη «Ο Χορός των Μουσών», που πωλήθηκε για 121 χιλ. στερλίνες (151,5 χιλ. ευρώ), με αρχική τιμή 100 χιλ. με 150 χιλ. στερλίνες, και τέταρτο, το έργου του μεγάλου Έλληνα θαλασσογράφου Κωνσταντίνου Βολανάκη «Άποψη Λιμανιού», που πωλήθηκε για 61 χιλ. στερλίνες (76,5 χιλ. ευρώ).
«Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι τα σημαντικά έργα δεν… χάνουν το δρόμο τους», ανέφερε χαρακτηριστικά στο «Βήμα» ο Φίλιππος Γλύπτης της Art Expertise, εταιρείας με την οποία συνεργάζεται ο λονδρέζικος οίκος στην Αθήνα. «Είμαστε ικανοποιημένοι σε σχέση με τη δημοπρασία της προηγούμενης σαιζόν, που έμειναν περισσότερα έργα απούλητα.»