Θέτει ζήτημα συμπληρωματικής σύμβασης για το έργο που επρόκειτο να παραδοθεί τέλη Σεπτέμβρη

Ακόμη να παραδοθεί ο δρόμος Καλλονής Σιγρίου Ακόμη να παραδοθεί ο δρόμος Καλλονής Σιγρίου © Ανδρονίκη Κουτσαβλή

Άρση επικινδυνότητας σε σημεία του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου ζητά ο Παρασκευαΐδης

02/11/2023 - 12:58 Ενημερώθηκε 03/11/2023 - 10:32

Ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα υπέβαλλε ο βουλευτής Λέσβου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης με θέμα την «Άρση Επικινδυνότητας σε σημεία του έργου “Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου”». Ο κ. Παρασκευαΐδης ρωτά τον Υπουργό εάν προτίθεται να προχωρήσει σε υπογραφή Συμπληρωματικής Σύμβασης στο πλαίσιο της υφιστάμενης εργολαβίας, διαθέτοντας και τις σχετικές πιστώσεις ώστε ο νέος οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου να εξασφαλίζει πλήρως την απαιτούμενη οδική ασφάλεια και έτσι να παραδοθεί στους χρήστες του.

Στην επιχειρηματολογία του ο κ. Παρασκευαΐδης για την ανάγκη της συμπληρωματικής σύμβασης σημειώνει ότι  μετά την προσωρινή παραλαβή του έργου ακολουθεί η περίοδος συντήρησής του μέχρι την οριστική παραλαβή από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ουδεμία νέα εργολαβία μπορεί να εγκατασταθεί στο έργο κατά την διάρκεια της Συντήρησης. Επιπλέον αναφέρει ότι είναι επιτακτικά αναγκαίες όλες οι παραπάνω τεχνικές παρεμβάσεις προς άρση της επικινδυνότητας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής, κανείς δεν θέλει να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές και μάλιστα σε νέο οδικό έργο και πως η προστασία της Ανθρώπινης ζωής είναι υποχρέωση κάθε αρχής και εξουσίας.

Ακόμη να παραδοθεί το έργο

Ο δρόμος Καλλονής – Σιγρίου μέχρι τούδε δεν έχει παραδοθεί στο κοινό, ενώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι σε πρόσφατη δήλωσή του ο βουλευτής Λέσβου του κυβερνώντος κόμματος, Χαράλαμπος Αθανασίου δήλωσε ότι «Χρόνος παράδοσης έχει ορισθεί το τέλος Σεπτεμβρίου αυτού του έτους, αλλά θεωρώ ότι τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου».

Η επιχειρηματολογία Παρασκευαΐδη

Στο εισαγωγικό του σημείωμα ο κ. Παρασκευαΐδης σημειώνει ότι στη Λέσβου ολοκληρώνεται με ευθύνη και επίβλεψη της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών το έργο «Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου».

«Κατά τη φάση της κατασκευής αναδείχθηκαν τρεις παραλείψεις στην Τεχνική και Ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, που δυστυχώς δεν εντοπίστηκαν από τις υπηρεσίες σας κατά την διαδικασία ελέγχου - έγκρισης και παραλαβής των παραπάνω μελετών προς εφαρμογή τους στην κατασκευή του έργου.

Παραλείψεις που επισημάνθηκαν από την Τοπική Αυτοδιοίκηση δημιουργούν μείζονα επικινδυνότητα για την οδική ασφάλεια οχημάτων και επιβατών, σε ένα νεοκατασκευασμένο έργο, κατάσταση που εκθέτει στα μάτια των χρηστών του έργου, τις Υπηρεσίες έγκρισης και το Υπουργείο, συνολικά» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τα σημεία επικινδυνότητας

Τρία είναι τα σημεία σύμφωνα με τον κ. Παρασκευαΐδη όπου εντοπίζονται προβλήματα. Ειδικότερα:

  • Στην διασταύρωση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου με την δημοτική οδό Άντισσας-Λαψάρνων δεν προβλέφθηκε κόμβος ή άλλη τεχνική λύση, ώστε να μην εισέρχονται απευθείας στον οδικό άξονα, πόσο μάλλον να τον διασχίζουν οχήματα και γεωργικά μηχανήματα από τη δημοτική οδό Άντισσας- Λαψάρνων και μάλιστα χωρίς ορατότητα!! Η Δημοτική Κοινότητα Άντισσας με σχετικό έγγραφό της από 20-7-2020 και 27-1-2021 καθώς και φορείς της Άντισσας από το 2013 έθεσαν το θέμα της παραπάνω επικινδυνότητας του συγκεκριμένου σημείου καθώς και του επόμενου αλλά δυστυχώς –όπως σημειώνεται- κώφευσαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου. «Φαίνεται η Αθήνα είναι πολύ μακριά για να φθάνει η φωνή αγωνίας των κατοίκων των παραμεθόριων περιοχών του Ανατολικού Αιγαίου».
  • Στο τμήμα Άντισσας - Σιγρίου του νέου οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου και συγκεκριμένα στο ύψος πριν την Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννη και σε απόσταση 200 m περίπου πνέουν θυελλώδεις άνεμοι και δημιουργούν μεγάλο κίνδυνο εκτροπής των οχημάτων στον γκρεμό κατάντι του οδικού άξονα. «Δυστυχώς, η Τεχνική Μελέτη ούτε εδώ μελέτησε την απαιτούμενη κατασκευή ανεμοθώρακα ή τοιχίου προστασίας από τους θυελλώδεις ανέμους, για την άρση αυτής της επικινδυνότητας παρά το αίτημα της Δ.Κ. Άντισσας με το υπ’ αριθμ. 1255/27-1-2021 έγγραφό της».
  • Στον κόμβο της Τ.Κ. Ανεμώτιας του ίδιου οδικού άξονα δεν προέβλεψε η μελέτη Η/Μ εργασιών τον ηλεκτροφωτισμό ενώ το έπραξε στους υπόλοιπους οκτώ (8) οδικούς κόμβους σε όλο το μήκος του οδικού άξονα. Σημειώνεται, όπως αναφέρεται και στην υπ’ αριθμ. 3/2023 ομόφωνη απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Ανεμώτιας, ότι τους χειμερινούς μήνες πυκνή ομίχλη σκεπάζει τον παραπάνω κόμβο, αυξάνοντας τον κίνδυνο τροχαίων θανατηφόρων ατυχημάτων σε συνδυασμό με την αύξηση της κίνησης και καθιστά αναγκαίο τον ηλεκτροφωτισμό και αυτού του οδικού κόμβου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey