
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ξαναχτύπησαν οι εκπαιδευτικοί-«φαντάσματα» του Άι-Στράτη
Αν και προκάλεσε σωρεία αρνητικών σχολίων το δημοσίευμα στην εφημερίδα «Καθημερινή», το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, για τους καθηγητές-«φαντάσματα» του Άι-Στράτη, τόσο οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν πραγματικά στο νησί, όσο και η τοπική κοινωνία, μιλούν για όψιμο ενδιαφέρον σε ένα θέμα που οι ίδιοι έχουν ήδη καταγγείλει επανειλημμένως εδώ και πολλά χρόνια.
Αν και προκάλεσε σωρεία αρνητικών σχολίων το δημοσίευμα στην εφημερίδα «Καθημερινή», το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, για τους καθηγητές-«φαντάσματα» του Άι-Στράτη, τόσο οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν πραγματικά στο νησί, όσο και η τοπική κοινωνία, μιλούν για όψιμο ενδιαφέρον σε ένα θέμα που οι ίδιοι έχουν ήδη καταγγείλει επανειλημμένως εδώ και πολλά χρόνια.
Η φωτογραφία με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές ντυμένους φαντάσματα, πριν από δύο χρόνια, είχε μεν ευαισθητοποιήσει την τότε υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία είχε καταθέσει τροπολογία με την οποία απαγόρευε τις αποσπάσεις και τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε βουλευτικά γραφεία και υπουργεία, δεν είχε λύσει όμως το πρόβλημα, καθώς στο νησί παραμένουν μέχρι και σήμερα διορισμένοι 29 καθηγητές, εκ των οποίων οι 11 μόνο βρίσκονται στον Άι-Στράτη, διδάσκοντας στους μόλις οκτώ μαθητές του γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων του νησιού.
Συνήθεια…
Αν και αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τραγελαφική, οι ίδιοι αριθμοί αποδεικνύουν ότι δεν είναι μόνο ο Άι-Στράτης το πρόβλημα, αλλά και άλλες δυσπρόσιτες περιοχές. Στη Λήμνο που οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς είναι σημαντικές, το πλεονάζον προσωπικό, με ή χωρίς οργανική θέση, ανέρχεται στους 17 καθηγητές, ενώ η ίδια εικόνα παρατηρείται και σε άλλες περιοχές, καθώς όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, το σύστημα διορισμών την τελευταία 20ετία, με μικροκομματική στόχευση, δομήθηκε στη λογική «κάνε περισσότερους διορισμούς και θα δούμε τι θα κάνουμε με τους πλεονάζοντες».
Και ενώ η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα τη νέα σχολική χρονιά, οι εκπαιδευτικοί σπεύδουν να τονίσουν ότι «οι ίδιοι που δημιούργησαν αυτό το σύστημα σπεύδουν να το καταγγείλουν», ενώ απαντώντας στο δημοσίευμα η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, αναφέρει: «Μιλάτε για “μαξιμαλιστικά αιτήματα της ΟΛΜΕ για διορισμούς” και για εκμετάλλευση της κατάστασης αυτής από μέρους των εκπαιδευτικών. Ξεχάσατε όμως να αναφέρετε σε ποιον ανήκει πραγματικά η ευθύνη. Ξεχάσατε ότι δε διορίζουν οι εκπαιδευτικοί αλλά το Υπουργείο Παιδείας.»
Ενοχλημένος
Φανερά ενοχλημένος ο δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου, Χαράλαμπος Μακρής, δήλωσε στο «Ε»: «Είναι ανεπίτρεπτο στις μέρες με τα όσα ζούμε με την κινητικότητα και τη διαθεσιμότητα, να υπάρχουν καθηγητές που να μην έχουν δει τον Άι-Στράτη ούτε στο χάρτη και να εμφανίζονται διορισμένοι στο νησί και να απολαμβάνουν τα μόρια. Το θέμα το έχουμε καταγγείλει εδώ και πολλά χρόνια και δεν μπορεί κάθε φορά που υπάρχει ζήτημα, να εμφανίζουν ξανά τα ίδια και τα ίδια.»
Η ΕΛΜΕ Λήμνου από τις αρχές τού 2007 έστελνε αιτήματα προς το Υπουργείο «για να σταματήσει το καθαρά κομματικό αυτό νταραβέρι», ενώ στις 30 Νοεμβρίου 2007 οι καθηγητές του νησιού παρέδωσαν σχετικό υπόμνημα στον πρωθυπουργό σε επίσκεψή του στον Άγιο Ευστράτιο.
Οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών ήταν συνεχείς, ενώ η καθυστερημένη απάντηση που είχαν λάβει από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας υποστήριζε πως «προβλέπεται να αποσπώνται εκπαιδευτικοί σε διευθύνσεις και γραφεία Εκπαίδευσης, σε κεντρικές υπηρεσίες τού ΥΠΕΠΘ ή οργανισμούς και να λαμβάνουν μονάδες συνθηκών διαβίωσης της οργανικής τους θέσης».
Εκτός από το Σύλλογο Διδασκόντων του Γυμνασίου Αγίου Ευστρατίου και την ΕΛΜΕ Λήμνου, την τακτική αυτή του Υπουργείου καταδίκαζε και το (καταργηθέν πλέον) Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου. «Το Υπουργείο, όμως, συνέχιζε για ψηφοθηρικούς λόγους την ίδια απαράδεκτη τακτική, επικαλούμενο το νόμο, χωρίς καμμία πρόθεση να τον αλλάξει», ενώ η απάντηση της τότε ΕΛΜΕ Λήμνου είχε κινηθεί σε αυστηρούς τόνους: «Μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η αδικία εις βάρος των συναδέλφων που υπηρετούν στον Άγιο Ευστράτιο και σε παρόμοια δυσπρόσιτα νησιά; Μέχρι πότε θα υπάρχουν καθηγητές-“φαντάσματα”, με τις μονάδες για δυσμενείς συνθήκες εξασφαλισμένες παρ’ όλο που ποτέ δεν εργάστηκαν στο νησί;»
Για όλα αυτά που παρουσίασαν οι εκπαιδευτικοί, αναρωτιούνται «από πού προκύπτουν τα μαξιμαλιστικά αιτήματα των κακών συνδικαλιστών που περιγράφονται στο δημοσίευμα, αφού τόσο η τοπική ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ απαιτούσαν την αλλαγή της απαράδεκτης και ρουσφετολογικής τακτικής του Υπουργείου».