«Αγκάθι» η εκκρεμότητα με τις αποζημιώσεις των απαλλοτριωμένων κτημάτων του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου

H Ρέα Κυρατζή H Ρέα Κυρατζή Ελένη Γαλάνη

Ρέα Κυρατζή: «Χρειάζεται πλέον πολιτική βούληση για να πληρωθεί ο κόσμος»

18/09/2023 - 09:00 Ενημερώθηκε 18/09/2023 - 12:01

Θυμίζουμε ότι τον Οκτώβριο του 2022 πάρθηκε η απόφαση από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου σε ό,τι έχει να κάνει με την οριστική τιμή μονάδας για τις απαλλοτριώσεις που έγιναν σε κτήματα στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου.  

«Η απόφαση για τον καθορισμό της οριστικής τιμής μονάδος για την αποζημίωση που θα λάβουν οι ιδιοκτήτες για την γη και τα επικείμενα αυτής έχει εκδοθεί και δημοσιευθεί από τον Οκτώβριο του 2022 και έχουν ενημερωθεί όλοι οι αρμόδιοι φορείς, Υπουργεία, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και πλέον χρειάζεται πολιτική βούληση για να πληρωθεί ο κόσμος», αναφέρει σε δήλωσή της στο «Ε» η δικηγόρος Ρέα Κυρατζή που είχε αναλάβει την υπόθεση της αποζημίωσης μεγάλης μερίδας ιδιοκτητών της περιοχής. Σημειώνεται ότι οι δικαιούχοι των αποζημιώσεων σύμφωνα με παλαιότερη δήλωση είναι περισσότεροι από 500.  Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι όταν το έργο ξεκινούσε είχαν δοθεί κάποια χρήματα που αφορούσαν επιτάξεις. Τα χρήματα αυτά δεν δόθηκαν με απόφαση δικαστηρίου, δόθηκαν με επίταξη. Πρόκειται για επιταχθέντα ακίνητα, γιατί δεν είχε δοθεί ακόμη άδεια από το δικαστήριο να ξεκινήσουν οι εργασίες και να μπούνε τα μηχανήματα μέσα στα κτήματα. Με την συναίνεσή του, όποιος ιδιοκτήτης ήθελε, έδινε την άδεια του στο δημόσιο (κατά συνέπεια και στην κατασκευαστική) και έπαιρνε ένα χρηματικό ποσό. Έτσι ιδιοκτήτες κτημάτων πήραν κάποια χρήματα με μορφή επίταξης ακινήτων, ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει το έργο. Αυτά τα χρήματα θα συμψηφιστούν με το ποσό που όρισε τον Οκτώβριο του 2022 το δικαστήριο. 

Αυτοψία Αθανασίου  

Ο Βουλευτής Λέσβου του κυβερνώντος κόμματος Χαράλαμπος Αθανασίου επισκέφτηκε για αυτοψία την περασμένη Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου τον οδικό άξονα «Καλλονής - Σιγρίου», για να διαπιστώσει προσωπικά ο ίδιος την πορεία των εργασιών. 

Τον κ. Αθανασίου συνόδευσε ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας ΑΚΤΩΡ κ Αθανάσιος Πολύδωρος, με τον οποίο διέτρεξαν όλο το έργο από τον κόμβο της Αρίσβης μέχρι το λιμάνι του Σιγρίου. 

Κατά τη διαδρομή είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το εργατοτεχνικό προσωπικό και εξέφρασε την ικανοποίηση του για την πρόοδο των εργασιών και την αρτιότητα του έργου. 

Συγκεκριμένα δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είναι η πολλοστή φορά που επισκέπτομαι το έργο και αυτή την φορά μπορώ να βεβαιώσω ότι είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος που το Υπουργείο Υποδομών έχει ορίσει. Χρόνος παράδοσης έχει ορισθεί το τέλος Σεπτεμβρίου αυτού του έτους, αλλά θεωρώ ότι τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου. 

Έτσι μια λεωφόρος 47χλμ με πλάτος 7,5μ εγγυάται μια γρήγορη και ασφαλή διαδρομή προς και από το Σίγρι.» 

Από τους 8 κόμβους ήδη στους 4 έχουν τοποθετηθεί οι στύλοι φωτισμού της ΔΕΗ (εντός των επόμενων ημερών τοποθετούνται και στους άλλους 4), ενώ ολοκληρώνεται η διαγράμμιση και σήμανση με την τοποθέτηση οριοδεικτών. 

Στο λιμάνι του Σιγρίου ολοκληρώνεται το αλιευτικό καταφύγιο και επίκειται η επέκταση της προβλήτας. 

«Τα δύο αυτά έργα, σημειώνει στη δήλωσή του ο κ. Αθανασίου, σε συνδυασμό με την αναγκαία αύξηση των δρομολογίων των πλοίων προς και από το Σίγρι θα δώσουν τεράστια οικονομική και τουριστική ανάπτυξη όχι μόνο στην περιοχή αλλά σε ολόκληρη τη Λέσβο. 

Έχω τονίσει κατ’ επανάληψη ότι πρωταρχικός στόχος της Κυβέρνησης μας είναι η ανάπτυξη των νησιών μας και η Λέσβος αλλάζει». 

Η ταυτότητα του έργου 

Αναλυτικότερα το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τη βελτίωση σε μήκος 21 χιλιομέτρων της υφιστάμενης οδού στα σημεία: 

 Έξοδος Δαφίων μέχρι το ύψος της Μονής Λειμώνος 

 Έξοδος Φίλιας μέχρι την είσοδο του Σκαλοχωρίου 

 Έξοδος Βατούσας μέχρι την είσοδο της Αντισσας 

 Έξοδος Αντισσας (στον κόμβο της Ερεσού) μέχρι την αρχή των ελιγμών πάνω από το Σιγρί 

Επίσης στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή νέων τμημάτων σε μήκος 25,7 χιλιομέτρων στα σημεία: 

 Παράκαμψη Καλλονής και Δαφίων 

 Παραλλαγή της Φίλιας 

 Παραλλαγή του τμήματος Σκαλοχωρίου - Βατούσας 

 Παράκαμψη Άντισσας 

 Παραλλαγή του Σιγρίου (κατάργηση ελιγμών). 

 Προβλέπεται επίσης η διαμόρφωση 8 ισόπεδων κόμβων και η γέφυρα Άντισσας. 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey