Ο τουρισμός της Κρουαζιέρας επανακάμπτει στην Κωνσταντινούπολη και μπορεί να επηρεάσει και εμάς

Η Λέσβος θα φροντίσει να πάρει μερίδιο στην κρουαζιέρα;

01/07/2019 - 14:48

Τα τρομοκρατικά συμβάντα στην Κωνσταντινούπολη των τελευταίων ετών, με θύματα και ξένους υπηκόους, μείωσαν την τουριστική κίνηση και σχεδόν εξαφάνισαν τον τουρισμό της Κρουαζιέρας, γεγονός που είχε άμεση επίπτωση και στη δική μας περιοχή. Πρόσφατα με την παρατηρούμενη τουριστική ανάκαμψη σημειώνεται δειλά-δειλά και η επιστροφή των κρουαζιερόπλοιων. Επειδή στην περιοχή του Γαλατά (Καράκϊοι) όπου πριν 4 χρόνια έσφυζε απ την ζωή, που προκαλούσαν οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων γίνονται λιμενικά έργα, αυτή την εβδομάδα το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έδεσε στο Σαράι-κϊοι και αποτέλεσε «είδηση» για τα τουριστικά χρονικά της Πόλης.

Η Κωνσταντινούπολη, με δύο σημαντικά έργα υποδομών, το Galataport Project στην περιοχή του Καρακόι και του Τοπ Χανέ που εκτελείται και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2020, και το νέο τέρμιναλ στο Γενικαπί που αναμένεται να «τρέξει» τους επόμενους μήνες, βάζει τις βάσεις ώστε μετά τη μείωση των τουριστικών αφίξεων των προηγουμένων ετών να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στην κρουαζιέρα της Μεσογείου. Να σημειωθεί πως, εκτός από τον τερματικό σταθμό, μέσω του Galataport Project θα δημιουργηθεί και πολυτελές ξενοδοχείο κοντά στην ιστορική περιοχή του Γαλατά. Το έργο εκτιμάται ότι θα προσελκύσει 7 εκατ. ξένους τουρίστες, δημιουργώντας τουριστικά έσοδα της τάξεως των 5 δισ. δολαρίων όταν ολοκληρωθεί. Σε ό,τι αφορά στη δημιουργία νέου λιμανιού για κρουαζιερόπλοια στην περιοχή του Γενικαπί, ήδη, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν οι εταιρείες Carnival Cruise και Royal Caribbean, που αποτελούν ηγέτιδες σε παγκόσμιο επίπεδο. Μόλις ολοκληρωθεί το έργο εκτιμώνται περίπου 3 εκατ. τουρίστες στην Κωνσταντινούπολη, που θα αφήνουν ετησίως στην πόλη περίπου 2 δισ. ευρώ ετησίως.

Η Μυτιλήνη ως ενδιάμεσος σταθμός!

Η λογική λέει, ότι αν υπάρχει κάποια προσδοκία για τον τουρισμό της κρουαζιέρας στη Λέσβο, αυτή περνάει από την Κωνσταντινούπολη. Παγκόσμιας εμβέλειας οίκοι κρουαζιέρας επανέρχονται στην Κωνσταντινούπολη και η εξέλιξη αυτή αλλάζει τα δεδομένα, τουλάχιστον των τελευταίων χρόνων στον κλάδο αυτό. Λόγω του ότι η Μυτιλήνη είναι στην ρότα αυτών των πλοίων, θα μπορούσε να πάρει ένα σημαντικό μερίδιο απ την «πίτα» της Πόλης, ως ένας από τους ενδιάμεσους σταθμούς των κρουαζιερόπλοιων, που θα κινούνται στα παράλια της Τουρκίας και στα ελληνικά νησιά, όπως και στο πρόσφατο παρελθόν. Ίσως πρέπει να απασχολήσουν τις τοπικές μας αρχές οι εξελίξεις για τον τουρισμό κρουαζιέρας στην Κωνσταντινούπολη, ώστε να ξεκινήσουν πρωτοβουλίες απ’ τους επιχειρηματίες του κλάδου, αλλά και γιατί όχι, να δοθεί προτεραιότητα την κατασκευή προβλήτας ή έστω «δέστρας» για τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Μυτιλήνης και κάποιας άλλης ανάλογης υποδομής στο λιμάνι της Πέτρας. Άλλωστε η κατασκευή υποδομής για τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Μυτιλήνης προβλέπεται και στο master plan που βρίσκεται σε εξέλιξη και το οποίο κάποια στιγμή πρέπει να αρχίσει και να υλοποιείται. Ας αρχίσουμε λοιπόν να προετοιμαζόμαστε, αν και θα έπρεπε ήδη να είχαμε προχωρήσει σε κινήσεις, ώστε να προλάβουμε αυτές τις εξελίξεις που έτσι κι αλλιώς ήταν αναμενόμενες.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey