FOLLOW US

Οικονομία

  • Ν. Σαντορινιός:
 Έτσι θα προχωρήσουμε το μεταφορικό ισοδύναμο

Το χρονοδιάγραμμα ψήφισης και εφαρμογής των μέτρων επιδότησης του μεταφορικού κόστους στα νησιά, που σχεδιάζονται με στόχο να εξισορροπήσουν την κατάργηση των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σαντορινιός εξήγησε μιλώντας στο ΑΠΕ: «Έχουμε αποφασίσει να κάνουμε το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο: Όσο κοστίζει η μεταφορά ενός επιβάτη ή ενός προϊόντος σε κάποια χιλιομετρική απόσταση στην ηπειρωτική Ελλάδα, τόσο θα πρέπει να κοστίζει και για τη νησιωτική Ελλάδα. Το επιπλέον κόστος θα πληρωθεί, θα επιδοτηθεί από κρατική χρηματοδότηση και μάλιστα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων [...] Το αργότερο μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου ολοκληρώνεται η μελέτη από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σε συνεργασία με την γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αμέσως μετά θα προχωρήσουμε σε διαβούλευση και στην κατάθεση του νομοσχεδίου, το οποίο θα προβλέπει όλες αυτές τις ρυθμίσεις και ταυτόχρονα και ένα Παρατηρητήριο Τιμών, γιατί θα πρέπει να δούμε ότι πραγματικά γίνεται η εφαρμογή του μέτρου, ότι έχει ανταπόκριση στον τελικό καταναλωτή και ξεκινάμε από 1η Ιουλίου, αρχικά με τα 32 νησιά για το 2018 και από 1η Ιανουαρίου του 2019 για όλη τη νησιωτική Ελλάδα. Είναι μία μεγάλη θεσμική τομή και είναι κάτι που ζητούσαν οι νησιώτες εδώ και πάρα πολλά χρόνια».

Αναγκαία διόρθωση

Με την ευκαιρία αυτή να διορθώσουμε κάτι που γράψαμε χθες στην εφημερίδα μας στο σχετικό ρεπορτάζ για τις δηλώσεις Τσίπρα στη Κάλυμνο για το μεταφορικό ισοδύναμο. Γράφαμε ότι η σχετική μελέτη που ανατέθηκε στο Παν. Αιγαίου , για την οποία κάνει παραπάνω λόγο ο κ. Σαντορινιός αναφέρεται για όλες τις πληθυσμιακές κατηγορίες νησιών και όχι μόνο για τα νησιά των κάτω των 3.000 κατοίκων , που ήταν η αρχική προσέγγιση.

Πότε προέκυψε;

Ο υφυπουργός μιλώντας στο ΑΠΕ σημείωσε πως οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ «ήταν ένα οριζόντιο μέτρο, που πολλές φορές δεν έφτανε και στην τσέπη του καταναλωτή, καθώς κάπου χανόταν μεταξύ χονδρεμπόρου, λιανεμπορίου», ενώ διαβεβαίωσε πως η πρόταση της κυβέρνησης για το μεταφορικό ισοδύναμο «έχει συζητηθεί με τους θεσμούς, αλλά το σημαντικό είναι ότι έχει γίνει συζήτηση και με την αρμόδια διεύθυνση για τον ανταγωνισμό, οι οποίοι συμφωνούν, γιατί ουσιαστικά αυτό αποτελεί μία πολιτική συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Και ο υφυπουργός δηλαδή έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η όλη συζήτηση και η διαπραγμάτευση με τους θεσμούς πάντως δεν έγινε για την παράταση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που ζητούσαν όλοι οι φορείς του Αιγαίου, όπως δήλωναν στις συναντήσεις μαζί τους οι κυβερνητικοί παράγοντες. Όπως επίσης καμιά τέτοια νύξη δεν έγινε ούτε από τον υπουργό Ναυτιλίας Π.Κουρουπλή όταν στην τροπολογία που κατέθεσαν οι νησιώτες βουλευτές της ΝΔ για την παράταση του ΦΠΑ, επικαλέστηκε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών για να την επαναφέρει και όχι ότι μελετάται η θέσπιση του μεταφορικού ισοδυνάμου , που ξαφνικά προέκυψε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης ως νέα προσέγγιση για στήριξη των νησιωτικών περιοχών.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top