Για την μεταφορά εμπορευμάτων από τον Έβρο στην Αττική

Λιμάνι Μυτιλήνης Λιμάνι Μυτιλήνης Φωτογραφία Αρχείου: Ελένη Γαλάνη

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης- Μυτιλήνης - Χίου - Πειραιά

20/11/2024 - 14:45 Ενημερώθηκε 21/11/2024 - 11:19

Κρατική επιδότηση 10,8 εκατ. ευρώ θα έχει για τρία χρόνια η σχεδιαζόμενη επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή, η οποία θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τον Πειραιά και με ενδιάμεση σύνδεση τη Χίο και τη Μυτιλήνη, για την μεταφορά εμπορευμάτων από τον Έβρο στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

Για το συγκεκριμένο θέμα αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης από το Τακτικό Συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, το οποίο πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διήμερο στην Αλεξανδρούπολη, με θέμα: «Οι Περιφέρειες μπροστά στις προκλήσεις: Θεσμική Μεταρρύθμιση – Κλιματική Κρίση»

Ο κ. Μουτζούρης τόνισε την ανάγκη για την διασύνδεση που θα πρέπει να υπάρξει μεταξύ των Περιφερειών, αναφέρθηκε στην πολύ σημαντική θετική εξέλιξη που είχε η κοινή προσπάθεια του με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χριστόδουλο Τοψίδη για να συνδεθεί η Θράκη με το Βόρειο Αιγαίο που ήδη δρομολογείται και ζήτησε να συμβεί το ίδιο και με την Θεσσαλία.

Το μνημόνιο συνεργασίας με την Περιφέρεια Αλεξανδρούπολης

Θυμίζουμε ότι τον Μάρτιο του 2024 ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο 2ο  EAST MACEDONIA & THRACE FORUM», είχε συναντηθεί με τον  Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης  Χριστόδουλο Τοψίδη. Τότε με δελτίο Τύπου είχε γίνει γνωστό ότι έγινε αναφορά στο θέμα της ενδεχόμενης ακτοπλοϊκής και αεροπορικής σύνδεσης των δυο Περιφερειών, στις ενέργειες που έχουν γίνει από πλευράς του για να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα τονίζοντας ότι πέραν της ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος μια σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη θα βοηθήσει και το εμπόριο το οποίο είναι ανεπτυγμένο με την Βόρειο Ελλάδα καθώς καθημερινά διακινούνται περί τα 50 φορτηγά με ζωοτροφές. Πέραν τούτου σημείωσε ο κ. Μουτζούρης η διασύνδεση με την Θράκη θα ανοίξει και την πόρτα στον μαθητικό τουρισμό με σχολεία να επισκέπτονται αμφότερα τις δυο Περιφέρειες.

Μάλιστα τότε ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου είχε δηλώσει, μεταξύ άλλων «Στόχος είναι να συνδέσουμε τουριστικά και εμπορικά τις δυο Περιφέρειες ακόμα περισσότερο γιατί οι κάτοικοι των δυο αυτών περιοχών βιώνουν το ίδιο μεγάλο ζήτημα του μεταναστευτικού και αισθάνονται περισσότερο κοντά». Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε πει: «Μια διασύνδεση ακτοπλοϊκή από την Αλεξανδρούπολη θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα στα νησιά Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Ικαρία και γενικά τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Ακόμη καλύτερα αν υπάρχει και αεροπορική σύνδεση, αφού μπορεί να ενδυναμώσει το τουριστικό προϊόν. Επίσης έχουμε και πολλούς φοιτητές από τη δική μας Περιφέρεια που φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου αλλά και αντίστροφα. Επιπλέον εκτιμώ ότι θα ενδυναμωθούν και οι εμπορικές σχέσεις που υπήρχαν από το 1970.  Στόχος μας είναι να δημιουργούμε υποδομές και συνθήκες για να μπορέσουμε πραγματικά να αυξήσουμε τα οικονομικά μας μεγέθη. Η εξωστρέφεια ήταν από την αρχή στις δικές προτεραιότητες και στο πλαίσιο αυτό είναι και η σημερινή συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Γίνεται μία προσπάθεια να ενταχθεί και η Σαμοθράκη στο καθεστώς της λεγόμενης «επιτόπιας βίζας» γεγονός που θα αυξήσει την επισκεψιμότητα της και για το συγκεκριμένο θέμα επίκεινται συναντήσεις στο άμεσο μέλλον».

Η σύνδεση

Με την σύνδεση που σχεδιάζεται ικανοποιείται το αίτημα των δύο Περιφερειαρχών ως προς την διακίνηση των εμπορευμάτων, ωστόσο παραμένει ζητούμενο η γραμμή για την μεταφορά ανθρώπων με στόχο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος.

Τα χρήματα της επιδότησης θα προέρχονται από ταμείο αρωγής φυσικών καταστροφών και κλιματικής κρίσης και θα ανέλθουν στα 10,8 εκατ. ευρώ. για το χρονικό διάστημα που αναφέρθηκε, με στόχο από την Κυβέρνηση να δοθεί μια “ανάσα” στην επιχειρηματικότητα του Έβρου.

Η πρόταση έχει στόχο τη δημιουργία μιας συνδυασμένης μεταφοράς, με πολλαπλά οφέλη κόστους για την κοινωνία, τις επιχειρήσεις και το περιβάλλον και εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανασυγκρότησης του Έβρου που εφαρμόζεται μετά την πυρκαγιά του 2023. Έως σήμερα τα φορτηγά του νομού διανύουν περίπου 800 με 900 οδικά χιλιόμετρα με προορισμό την Αττική.

Η πρόταση, όπως αναφέρεται, προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών με πλοίο ro-ro της ακτοπλοΐας, με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, για τις εμπορικές επιχειρήσεις του νομού από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε αυτό του Κερατσινίου.

H δωρεάν θαλάσσια μεταφορά των νταλικών από και προς το Λεκανοπέδιο της Αττικής, θα συμβάλει στην μείωση του μεταφορικού κόστους των επιχειρήσεων του Έβρου, ώστε και η τροφοδοσία να γίνεται πιο οικονομικά αλλά και τα «εξαγόμενα» τοπικά προϊόντα να φτάνουν στα ράφια της Αττικής σε πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Επιπλέον, η Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι αποκτά εμπορευματική πρόσβαση και στις αγορές της Χίου και της Μυτιλήνης.

Όσον αφορά την επιβατική κίνηση προς Σαμοθράκη αλλά και Λήμνο κάθε καλοκαίρι, από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το τρίμηνο του καλοκαιριού του 2024 διακινήθηκαν πάνω από 110.000 επιβάτες και 14.000 οχήματα. Σε σύγκριση με το 2019 η αύξηση των διακινούμενων επιβατών είναι της τάξης του 52% και των οχημάτων 125%.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey