
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μονόδρομος η ναύλωση των πλοίων
Η μακροχρόνια ναύλωση του «Αίολος Κεντέρης» από τη ΝΕΛ, άνοιξε την συζήτηση για την τύχη του πλοίου και το μέλλον της άλλοτε κραταιάς ακτοπλοϊκής εταιρείας λαϊκής βάσης της Λέσβου. Η μέχρι τώρα επίσημη πληροφόρηση αναφέρει ότι το πλοίο φεύγει από την Ελλάδα με μακροχρόνια ναύλωση και θα μεταφερθεί σε ιταλικό ναυπηγείο για επισκευή. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, που προσπαθούμε να διασταυρώσουμε, η ναύλωση του πλοίου έγινε από τον οίκο ναυλομεσιτών «Optima Chartering» και θα εξυπηρετεί γραμμές στη νότια Ιταλία. Οι πληροφορίες που ήθελαν το πλοίο να εξυπηρετεί ακτοπλοϊκές γραμμές στο Μαρόκο, δεν επιβεβαιώνονται. Δημοσιεύματα ναυτιλιακών περιοδικών στην Ιταλία αναφέρουν ότι το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Σικελία - Μάλτα (Αγκούστα - Βαλέτα).
Άνθρωποι που βρίσκονται κοντά στη ΝΕΛ, υποστηρίζουν πως σύντομα θα ακολουθήσει η ναύλωση και δεύτερου πλοίου της εταιρείας στο εξωτερικό χωρίς να αναφέρουν κάποιο άλλο στοιχείο.
Η ίδια η ΝΕΛ πέραν της μακροχρόνιας ναύλωσης του πλοίου στην Ιταλία, δεν έχει προβεί σε καμία επιβεβαίωση ή διάψευση. Το πιθανότερο είναι ότι φοβάται πως κάποιοι από τους πιστωτές και τους εγχώριους ανταγωνιστές της, θα κινηθούν ώστε να σταματήσουν τη ναύλωση των πλοίων της στο εξωτερικό. Γι’ αυτό και οι πληροφορίες από την εταιρεία είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Ο σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός της ΝΕΛ, σε αυτή τη φάση, είναι η ναύλωση όσων περισσότερων πλοίων μπορεί στο εξωτερικό ώστε να αρχίσει να εισπράττει έσοδα. Από τα έσοδα αυτά θα πληρώνει τα προβλεπόμενα ποσά από την συμφωνία εξυγίανσης. Διότι αν δεν πληρώνεται η ετήσια δόση, η συμφωνία παύει να ισχύει κι αμέσως μετά οι πιστωτές μπορούν να απευθυνθούν στο Πρωτοδικείο και να ζητήσουν να κηρυχθεί η εταιρεία σε πτώχευση.
Πέρα από την συμφωνία εξυγίανσης, η ΝΕΛ οφείλει να καταβάλει δεδουλευμένα και αποζημιώσεις στους εργαζόμενους της. Η πλευρά της εταιρείας υποστηρίζει πως οι ναυτικοί έχουν εξοφληθεί μέσα από τη διαδικασία που κίνησε το Υπουργείο. Η διαδικασία αυτή δεν κάλυπτε τους εργαζομένους στις διοικητικές υπηρεσίες της εταιρείας. Οι εργαζόμενοι αυτοί αναφέρουν ότι ως και σήμερα είναι απλήρωτοι και έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη για να πάρουν τα δεδουλευμένα και τις αποζημιώσεις τους.
Παρότι είναι μια θετική εξέλιξη η ναύλωση του «Αίολος Κεντέρης» στο εξωτερικό, η κατάσταση για τη ΝΕΛ παραμένει εξαιρετικά δύσκολη.
Ακόμη κι αν η εταιρεία καταφέρει να ναυλώσει τα πλοία της στο εξωτερικό, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι να ορθοποδήσει. Πρώτα από όλα γιατί είναι βέβαιο ότι μέχρι να τελεσιδικήσουν οι δικαστικές υποθέσεις που έχει σε εκκρεμότητα, θα περάσουν αρκετά χρόνια. Εξίσου βέβαιο είναι πως η είσπραξη των ναύλων θα δώσει στην εταιρεία τη δυνατότητα να πληρώσει σιγά σιγά, τις υποχρεώσεις της και έτσι να κλείσει πολλές από τις δικαστικές εκκρεμότητες που έχει.
Το συμπέρασμα από όλα τα παραπάνω είναι πως ο κ. Αβραντίνης, που πλέον ελέγχει το 95% του μετοχικού κεφαλαίου της ΝΕΛ, επιδιώκει να αποφύγει την πτώχευση της εταιρείας. Και ακολουθεί μια στρατηγική που σε αυτή τη φάση δείχνει να είναι η μόνη ρεαλιστική, ώστε η εταιρεία να διατηρήσει τις ελπίδες ανάκαμψης.