
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μετά την έκπτωση της ΝΕΛ από όλες τις άγονες
Πόσο χρόνο έχει η διοίκηση της ΝΕΛ να βρει επενδυτές για να καλύψει την αύξηση κεφαλαίου που έχει ανακοινώσει; Προκειμένου να καλύψει τις βασικές υποχρεώσεις της και να μπουν σε κίνηση τα πλοία της; Δηλαδή να αποκτήσει ξανά παραγωγική δραστηριότητα.
Πόσο χρόνο έχει η διοίκηση της ΝΕΛ να βρει επενδυτές για να καλύψει την αύξηση κεφαλαίου που έχει ανακοινώσει; Προκειμένου να καλύψει τις βασικές υποχρεώσεις της και να μπουν σε κίνηση τα πλοία της; Δηλαδή να αποκτήσει ξανά παραγωγική δραστηριότητα.
Το ενημερωτικό δελτίο της αύξησης κεφαλαίου που θα ρυθμίζει αυτά τα θέματα δεν είχε εκδοθεί μέχρι χθες.
Γεγονός που δείχνει τη δυστοκία που υπάρχει στην εξεύρεση επενδυτών που θα βάλουν ζεστό χρήμα στην εταιρεία.
Θυμίζουμε ότι ζητάει 25,54 εκατ. ευρώ. Παρότι, καλά πληροφορημένες πηγές, υποστηρίζουν πως όλες οι προσπάθειες της διοίκησης της ΝΕΛ έχουν επικεντρωθεί σε αυτό το στόχο, δηλαδή στην εξεύρεση των επενδυτών, η απώλεια των άγονων γραμμών έχει κάνει πολύ πιο δύσκολη την προσπάθεια αυτή καθώς η εταιρεία δεν μπορεί να επικαλεστεί ότι έχει ορισμένα σταθερά έσοδα που μπορούν να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητά της.
Έστω να αποτελέσουν μια αξιόλογη οικονομική βάση που θα δελεάσει τους υποψήφιους επενδυτές.
Μπορεί να καταπέσει
Τα χρονικά περιθώρια για την εύρεση των επενδυτών δεν είναι απεριόριστα για την διοίκηση της ΝΕΛ. Κι αυτό είναι βέβαιο πως το γνωρίζει η ΝΕΛ, αλλά και οι ανταγωνιστές της.
Η συμφωνία εξυγίανσης προβλέπει πως η εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει ορισμένα ποσά στους πιστωτές της προκειμένου να εξοφλήσει το μέρος των υποχρεώσεών της που δεν έχει διαγραφεί.
Τρεις μήνες μετά, από την στιγμή που η ΝΕΛ δεν θα καλύψει αυτές τις υποχρεώσεις, η συμφωνία μπορεί να κηρυχθεί άκυρη. Κάτι που θα γίνει με πρωτοβουλία κάποιου ή κάποιων από τους πιστωτές της.
Από την στιγμή που θα καταπέσει η συμφωνία εξυγίανσης οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να προσφύγει στα δικαστήρια και να οδηγήσει την ΝΕΛ σε πτώχευση.
Στην περίπτωση που καταπέσει η συμφωνία στην ουσία αναβιώνουν τα διαγραφέντα χρέη και η ΝΕΛ θα επιστρέψει στην προηγούμενη οικονομική κατάσταση. Πιθανότατα κανείς από τους πιστωτές της εταιρείας δεν έχει θα βγει κερδισμένος από αυτή την εξέλιξη. Δεν αποκλείεται όμως να υπάρχουν πιστωτές που να προτιμούν να οδηγηθεί η εταιρεία σε πτώχευση, ακόμη και επί ζημία τους, παρά να παραμείνει σε λειτουργία.
Ζημιά από τις εγγυητικές
Άλλωστε η Τράπεζα Πειραιώς η οποία είναι μεγαλομέτοχος της Hellenic Seaways χάνει σημαντικά ποσά από την κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών που είχε δώσει στη ΝΕΛ το προηγούμενο καλοκαίρι για τις άγονες γραμμές που τότε κατείχε. Μόνο οι εγγυητικές επιστολές των άγονων γραμμών των Κυκλάδων, που πρόσφατα έχασε η ΝΕΛ, είχαν αξία που ξεπερνούσε το ένα (1) εκατ. ευρώ.
Οι εγγυητικές είχαν δοθεί από την Τράπεζα με προσωρινή διαταγή που είχε εκδοθεί πέρυσι το καλοκαίρι από το Πρωτοδικείο Μυτιλήνης, ύστερα από προσφυγή της ΝΕΛ.
Αν συνυπολογιστούν και οι εγγυητικές επιστολές των άλλων άγονων γραμμών που έχασε η ΝΕΛ από το περασμένο Σεπτέμβριο η συνολική ζημία για την Τράπεζα Πειραιώς ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ.
Από την άλλη πλευρά η Τράπεζα βλέπει μια εταιρεία δικών της συμφερόντων την Hellenic Seaways να βελτιώνει θεαματικά τα οικονομικά της από τη στιγμή που μπήκε στις άγονες γραμμές.
Κατά συνέπεια τα στελέχη της εκτιμούν πως σύντομα θα μπορέσουν να αποσβέσουν τις ζημίες -από την κατάπτωση των εγγυητικών- με την βελτίωση της αξίας των μετοχών της Hellenic Seaways και την πιθανή αποκόμιση κερδών στο μέλλον.