
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Το πρώτο τρίμηνο του 2014
Αύξηση ζημιών κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2014 ο όμιλος της ΝΕΛ, ενώ ταυτόχρονα συνεχίστηκε η μείωση του τζίρου του.
Αύξηση ζημιών κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2014 ο όμιλος της ΝΕΛ, ενώ ταυτόχρονα συνεχίστηκε η μείωση του τζίρου του.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 6,98 εκατ. ευρώ, από 9,64 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2013, καταγράφοντας μια υποχώρηση 28%. Τα αποτελέσματα προ και μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημία 6,21 εκατομμυρίων, έναντι ζημιών 5,14 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2013.
Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου ανήλθε σε 28,775 εκατ. ευρώ, έναντι 23,293 εκατομμυρίων που ήταν στις 31 Μαρτίου τού 2013.
Όμως το σημαντικότερο στοιχείο είναι πως το λειτουργικό αποτέλεσμα του ομίλου ανήλθε σε ζημίες 3,23 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 2,68 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου χρόνου. Το στοιχείο αυτό δείχνει πως παρά τις μεγάλες περικοπές δαπανών, τη μείωση του τζίρου ως αποτέλεσμα της περικοπής δρομολογίων, τη συγχώνευση άγονων γραμμών και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των ναυτικών, ο όμιλος δεν κατάφερε να πετύχει μείωση ζημιών, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
Παράλληλα, οι λειτουργικές ζημίες τής ΝΕΛ δείχνουν πως δεν είναι βιώσιμες, με τις σημερινές συνθήκες, οι άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου. Αυτά τα στοιχεία, προφανώς, είχε υπόψη του τον περασμένο Ιανουάριο ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης, όταν σε συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών δήλωνε πρόθυμος να παραχωρήσει τις άγονες γραμμές σε όποιον ήθελε να αναλάβει την εκμετάλλευσή τους.
Αυτά τα στοιχεία είναι πιθανότατα η αιτία που το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν κηρύσσει έκπτωτη τη ΝΕΛ από τις άγονες, παρά τις αλλεπάλληλες ματαιώσεις δρομολογίων είτε λόγω μηχανικών βλαβών είτε λόγω αδυναμίας προμήθειας πετρελαίου.
Οι άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου έχουν καταστεί μη βιώσιμες από το συνδυασμό της μειωμένης επιβατικής/μεταφορικής κίνησης, του υψηλού κόστους των καυσίμων και των σχεδόν στάσιμων επιδοτήσεων που δίνει το ελληνικό κράτος.
Θυμίζουμε πως ο όμιλος της ΝΕΛ έχει περιορίσει τη δραστηριότητά του στην εκμετάλλευση των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου και στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου.
Παρά τα αρνητικά αποτελέσματα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο όμιλος υπογραμμίζεται πως έχει καταρτιστεί επιχειρηματικό σχέδιο, με βάση το οποίο αναμένεται η επίτευξη ικανής κερδοφορίας και πλεονάσματος λειτουργικών ταμειακών ροών, που θα εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη κάλυψη των υποχρεώσεων του ομίλου, καθώς και τα απαραίτητα πλεονάσματα για την περαιτέρω ανάπτυξή του.
Στις 25 Ιουνίου
Δύο γενικές συνελεύσεις τής ΝΕΛ
Αναβλήθηκε χθες, για δεύτερη φορά, η έκτακτη γενική συνέλευση της ΝΕΛ, που είχε ως μοναδικό θέμα την αύξηση κεφαλαίου της μητρικής εταιρείας του ομίλου κατά 19,159 εκατ. ευρώ. Αυτό δείχνει πως η Τράπεζα Πειραιώς δεν αποδέσμευσε τις μετοχές των μεγαλομετόχων της εταιρείας που είναι ενεχυριασμένες σε αυτή. Η δεύτερη επαναληπτική έκτακτη γενική συνέλευση έχει προγραμματιστεί για τις 25 Ιουνίου.Την ίδια ημέρα, θα πραγματοποιηθεί και η τακτική γενική συνέλευση της μητρικής εταιρείας. Κατά τη διάρκειά της θα συζητηθούν θέματα που αφορούν στην τρέχουσα λειτουργία της εταιρείας. Επίσης η διοίκησή της αναμένεται να αναλύσει τα στοιχεία του ισολογισμού και το σχεδιασμό που θα καταστήσει την εταιρεία και τον όμιλο βιώσιμη επιχείρηση.
Μεγάλο μέρος της συνέλευσης θα αφιερωθεί στην ενημέρωση των μετόχων ως προς το θέμα της εξυγίανσης του ομίλου που εγκρίθηκε από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου και η οποία δεν έχει υλοποιηθεί πλήρως από την Τράπεζα Πειραιώς.
Ζήτημα που σίγουρα θα απασχολήσει τη συνέλευση, είναι και οι φήμες που θέλουν ο όμιλος της ΝΕΛ να είναι υπό πώληση, με πιθανότερο αγοραστή την Hellenic Seaways.
Συνεχίζονται τα προβλήματα
Εν τω μεταξύ, νέα έξαρση παρουσιάζει η έλλειψη ρευστότητας της ΝΕΛ, που οδηγεί σε αλλεπάλληλες ματαιώσεις δρομολογίων των πλοίων της. Για παράδειγμα, το «Θεόφιλος» βγήκε εκτός δρομολογίων λόγω αδυναμίας εφοδιασμού με καύσιμα την περασμένη Παρασκευή και αναμενόταν να επιστρέψει στα δρομολόγιά του χθες Τετάρτη.Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την αντίδραση του βουλευτή Χίου τής Ν.Δ., Σταμάτη Κάρματζη, ο οποίος με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, αναφέρει πως οι συνεχείς καθυστερήσεις και ματαιώσεις δρομολογίων έχουν ως συνέπεια να αυξάνεται και το κόστος μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
Παράλληλα, ζητά από τον υπουργό να πράξει τα δέοντα ώστε να υποχρεωθεί η ΝΕΛ να συμμορφωθεί με τις συμβατικές της υποχρεώσεις.