
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ανησυχία προκάλεσαν οι ανακοινώσεις τής Olympic Air
Παγωμάρα προκάλεσε στη Λέσβο η απόφαση της Olympic Air να προχωρήσει σε διακοπή πτήσεων από Αθήνα προς Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη στις 13 Οκτωβρίου και προς Ρόδο από τις 30 Σεπτεμβρίου. Διότι οι αποφάσεις της εταιρείας μπορεί να μην πλήττουν άμεσα τις αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου με την Αθήνα, ωστόσο κανείς δε γνωρίζει τι θα γίνει το Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.
Παγωμάρα προκάλεσε στη Λέσβο η απόφαση της Olympic Air να προχωρήσει σε διακοπή πτήσεων από Αθήνα προς Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη στις 13 Οκτωβρίου και προς Ρόδο από τις 30 Σεπτεμβρίου. Διότι οι αποφάσεις της εταιρείας μπορεί να μην πλήττουν άμεσα τις αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου με την Αθήνα, ωστόσο κανείς δε γνωρίζει τι θα γίνει το Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.
Οι πρώτες πληροφορίες από ταξιδιωτικούς πράκτορες της Μυτιλήνης αναφέρουν πως για το χειμώνα σχεδιάζονται περικοπές στις πτήσεις που συνδέουν τη Μυτιλήνη με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Στη γραμμή Μυτιλήνη - Αθήνα αναμένεται να μείνουν δύο πτήσεις την ημέρα (σήμερα υπάρχουν τρεις και σε κάποιες ημέρες τέσσερις πτήσεις). Στη γραμμή Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη αυτήν τη στιγμή υπάρχουν μόνο τα αεροσκάφη τής Aegean Airlines, που πραγματοποιούν πέντε πτήσεις την εβδομάδα. Το χειμώνα οι πληροφορίες λένε πως τα δρομολόγια θα μειωθούν σε τρία την εβδομάδα.
Zημιογόνες πλέον
Τα νησιά δίνουν σημαντικό πτητικό έργο στις αεροπορικές εταιρείες, αλλά σε περιόδους ύφεσης τέτοιες αεροπορικές γραμμές καθίστανται ζημιογόνες. Γι’ αυτό και πριν από μερικούς μήνες η Aegean Airlines αποχώρησε από ορισμένες γραμμές, ενώ από κάποιες άλλες αποχώρησε η Olympic Air. Προφανής στόχος των δύο εταιρειών, να σταματήσει ο ανταγωνισμός στις πτήσεις που εξυπηρετούν τα νησιά, καθώς δεν τον δικαιολογούσε η συνεχώς μειούμενη επιβατική κίνηση. Τον περασμένο μήνα έγινε γνωστό ότι η Aegean άλλαξε τον τρόπο χρέωσης των αποσκευών των επιβατών σε ορισμένες πτήσεις από και προς τη Θεσσαλονίκη. Ανάμεσά τους, και αυτές που αφορούν τη Μυτιλήνη. Αν και δε δηλωνόταν από την εταιρεία, στόχος της κίνησης αυτής ήταν η αύξηση των εσόδων της. Φαίνεται πως η προσαρμογή στα δεδομένα που δημιουργούνται από τη διαρκώς μειούμενη επιβατική κίνηση, θα συνεχιστεί.
Η άλλοτε κραταιά «Ολυμπιακή» (σήμερα Olympic Air) περνάει δύσκολες μέρες, όπως και όλος ο όμιλος της MIG (Marfin Investment Group). Τα προηγούμενα χρόνια η εταιρεία προχώρησε σε συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της, ελπίζοντας έτσι να καταφέρει να καταστεί κερδοφόρα. Σήμερα οι πτήσεις τής Olympic Air αφορούν κατά κύριο λόγο στον ελλαδικό χώρο και τα Βαλκάνια. Η κρίση μείωση δραστικά την επιβατική κίνηση στις πτήσεις εσωτερικού και έτσι η εταιρεία έπρεπε να αντιμετωπίσει ένα ακόμη πρόβλημα. Το δεύτερο εξάμηνο του 2012 αποφασίσθηκε η συγχώνευση με την Aegean, που μέχρι σήμερα βρίσκεται υπό εξέταση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκή Ένωσης.
Η συγχώνευση είναι μια λύση που εξυπηρετεί και τις δύο πλευρές. Ο όμιλος της MIG θα ξεφορτωθεί μια επιχείρηση που παράγει ζημίες και είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψει σε κερδοφορία. Παράλληλα θα εισπράξει ένα σεβαστό ποσό, που θα βελτιώσει τη ρευστότητά του.
Από την άλλη πλευρά, η Aegean Airlines θα δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας που θα την κάνουν πιο ανταγωνιστική σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Από εντελώς διαφορετική σκοπιά αντιμετωπίζουν το ζήτημα οι νησιώτες, οι οποίοι βλέπουν τις αεροπορικές συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας ως κοινωνική ανάγκη κι όχι ως ακόμη μια επιχειρηματική δραστηριότητα. Γι’ αυτό και η φημολογούμενη μείωση των αεροπορικών συνδέσεων είναι ένα ακόμη πλήγμα.