
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ταλαιπωρία για 175 επιβάτες στο λιμάνι της Καβάλας
Νέα ταλαιπωρία για 175 επιβάτες που ταξίδευαν για Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο με το πλοίο «Ταξιάρχης», το οποίο την Κυριακή το απόγευμα υπέστη μηχανική βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή του, δυο ναυτικά μίλια έξω από το λιμάνι της Καβάλας.
Νέα ταλαιπωρία για 175 επιβάτες που ταξίδευαν για Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο με το πλοίο «Ταξιάρχης», το οποίο την Κυριακή το απόγευμα υπέστη μηχανική βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή του, δυο ναυτικά μίλια έξω από το λιμάνι της Καβάλας.
Το πλοίο, προερχόμενο από Λαύριο - Άγιο Ευστράτιο - Λήμνο, μετέφερε 67 επιβάτες, 12 αυτοκίνητα, δυο φορτηγά και δυο δίκυκλα. Όμως η ταλαιπωρία για τους 175 επιβάτες που περίμεναν στο λιμάνι της Καβάλας για να επιβιβαστούν στο πλοίο με προορισμό τη Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο και το Λαύριο, ήταν μεγάλη. Οι επιβάτες χρειάστηκε να περιμένουν μία ημέρα ώστε η εταιρεία να τους μεταφέρει με το πλοίο «European Express», μαζί με τα 40 αυτοκίνητα, τα δύο φορτηγά και τα δύο δίκυκλα, ενώ κάποιοι από αυτούς ανέβαλαν το ταξίδι ή ταξίδεψαν με άλλο μέσο για τους προορισμούς τους.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας απαγορεύτηκε ο απόπλους τού «Ταξιάρχης» μέχρι την οριστική αποκατάσταση της βλάβης και την προσκόμιση απαραίτητου βεβαιωτικού από το Νηογνώμονα που το παρακολουθεί.
Η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι, λόγω δυσλειτουργίας στην αριστερή κύρια μηχανή του, το πλοίο «Ταξιάρχης» δεν πραγματοποίησε τα δρομολόγιά του την Κυριακή 19 Μαΐου από Καβάλα προς Λήμνο - Άγιο Ευστράτιο - Λαύριο και τη Δευτέρα 20 Μαΐου από Λαύριο προς Άγ. Ευστράτιο - Λήμνο - Καβάλα, τονίζοντας ότι με μέριμνα της εταιρείας γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες.
Μετά και τη νέα βλάβη στο πλοίο «Ταξιάρχης», οι φορείς της Λήμνου είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι, καθώς πιστεύουν ότι αυτό δε θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Το πλοίο εκτελεί την κύρια γραμμή συνδέοντας τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο με το Λαύριο και την Καβάλα, και ο προβληματισμός των φορέων για την τουριστική σαιζόν είναι πλέον διάχυτος, καθώς εκτός των άλλων, το νησί κινδυνεύει να υποστεί και μεγάλη δυσφήμηση.
ΕΠΩΝΥΜΩΣ
Άλλο ένα αυτογκόλ από τη ΝΕΛΤην Κυριακή η ΝΕΛ με ανακοίνωσή της έκανε γνωστό ότι δε θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια του «Ταξιάρχης» που ήταν προγραμματισμένα για Κυριακή και Δευτέρα. Αιτία, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, δυσλειτουργία στην αριστερή κύρια μηχανή του πλοίου.
Η ανακοίνωση περιγράφει το τελευταίο μιας σειράς προβλημάτων που εμφανίζει το πλοίο και τα οποία ξεκίνησαν τη Μεγάλη Δευτέρα, δηλαδή πριν από ένα μήνα περίπου. Η αρχή έγινε με προβλήματα στον εφοδιασμό του πλοίου με πετρέλαιο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ακολούθησαν οι πολύωρες ταλαιπωρίες του επιβατικού κοινού λόγω υπερθέρμανσης της δεξιάς κύριας μηχανής του. Βλάβες οδήγησαν σε προσωρινές αποδρομολογήσεις του πλοίου για τις αναγκαίες επισκευές και η αντικατάστασή του από το «Aqua Maria». Το τελευταίο, για να μεταφέρει τους επιβάτες από την Καβάλα στο Λαύριο, διέσχιζε το μισό Αιγαίο, αφού εκτός από τη Λήμνο και τον Άι-Στράτη προσέγγιζε τα Ψαρά και τα Μεστά της Χίου.
Κι αφού αποκαταστάθηκαν τα προβλήματα στη δεξιά κύρια μηχανή του πλοίου, τώρα εμφανίστηκαν προβλήματα στην αριστερή.
Μετά από όλα αυτά, είναι πολύ λογικό οι κάτοικοι της Λήμνου να αντιμετωπίζουν με τρόμο το τι ίσως συμβεί το καλοκαίρι, όταν η κίνηση θα είναι αυξημένη και η οποιαδήποτε βλάβη θα απειλεί να τινάξει στον αέρα την έτσι κι αλλιώς ισχνή τουριστική κίνηση του νησιού.
Η ΝΕΛ αντιμετωπίζει την κατάσταση αυτή με αδιαφορία ή σα να πρόκειται για περιστατικά ήσσονος σημασίας, παρ’ ότι οι άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου είναι η κύρια πηγή εσόδων της. Οι συνεχείς βλάβες, οι καθυστερήσεις, τα προβλήματα στην προμήθεια καυσίμου και οι αλλεπάλληλες αντικαταστάσεις πλοίων δημιουργούν την εικόνα πως η εταιρεία αδιαφορεί για τις υπηρεσίες που προσφέρει στους κατοίκους των νησιών.
Τα όσα βιώνουν οι επιβάτες των νησιών μας από τα πλοία τής ΝΕΛ μάς θυμίζουν τα όσα βίωναν από τα πλοία τής ΣΑΟΣ που ήταν δρομολογημένα στις ίδιες γραμμές την προηγούμενη δεκαετία.
Η ΝΕΛ μοιάζει να βάζει το ένα αυτογκόλ μετά το άλλο. Δίνει συνεχώς επιχειρήματα στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και τους φορείς της Λήμνου για να αμφισβητούν την αξιοπιστία της. Την Παρασκευή η εταιρεία υποστήριζε πως η ίδια και τα πλοία της είναι αξιόπιστα κατά τη συνεδρίαση του ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) στη Νάξο. Δύο ημέρες αργότερα, ανακοίνωσε τη νέα βλάβη στο «Ταξιάρχης».
Η ΝΕΛ, αν θέλει να κρατήσει τις άγονες του βορείου Αιγαίου, οφείλει να διατηρεί τα πλοία της σε καλή κατάσταση, να εκτελούνται τα δρομολόγια στον προβλεπόμενο χρόνο και οι ώρες προσέγγισης και αναχώρησής τους να είναι εκείνες που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό. Κι επιπλέον θα πρέπει να φροντίσει να βρει καλύτερα πλοία για την εξυπηρέτηση των γραμμών. Άλλωστε η τακτική της να ναυλώνει πλοία αντί να τα αγοράζει, της επιτρέπει σχετικά εύκολα να προχωράει σε αντικαταστάσεις.
Νίκος Μανάβης