Αδιέξοδο στις άγονες γραμμές

01/07/2012 - 05:56
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, οι δύο διαγωνισμοί για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές θα έπρεπε αυτές τις μέρες να έχουν ολοκληρωθεί και έστω με καθυστέρηση τριών μηνών να εξυπηρετούνται από τις εταιρείες που έχουν κερδίσει σε αυτούς. Όμως όλα δείχνουν ότι θα αργήσει η ολοκλήρωσή τους.
Καθυστερεί η ολοκλήρωση των διαγωνισμών

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, οι δύο διαγωνισμοί για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές θα έπρεπε αυτές τις μέρες να έχουν ολοκληρωθεί και έστω με καθυστέρηση τριών μηνών να εξυπηρετούνται από τις εταιρείες που έχουν κερδίσει σε αυτούς. Όμως όλα δείχνουν ότι θα αργήσει η ολοκλήρωσή τους.


Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, υπάρχει εμπλοκή με τα πιστοποιητικά των πλοίων τα οποία δεν έχουν γίνει αποδεκτά, και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν καταθέσει ενστάσεις, διεκδικώντας την αποδοχή τους.
Χθες το μεσημέρι κανείς δεν μπορούσε να δώσει σαφή απάντηση για το πότε θα ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί και πότε οι εταιρείες θα ξεκινήσουν να εκτελούν τις νέες συμβάσεις των πλοίων τους.
Την ίδια στιγμή, οι ακτοπλόοι θεωρούν ότι είναι απαράδεκτο να υποχρεώνονται από το κράτος να εκτελούν δρομολόγια σε άγονες γραμμές από τη στιγμή που έχουν λήξει οι συμβάσεις τους. Δηλαδή αντιδρούν με την παράταση των συμβάσεων που επιβάλλουν τόσο η Διεύθυνση Θαλασσίων Υποθέσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, όσο και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Η παράταση έχει ισχύ τεσσάρων μηνών και ήδη έχουν περάσει οι τρεις. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, οι διαγωνισμοί για τις άγονες γραμμές θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί τον περασμένο Οκτώβριο και από την 1η Νοεμβρίου να είχαν τεθεί σε εφαρμογή οι νέες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές.
Η μη ολοκλήρωση των διαγωνισμών έχει άμεση σχέση με τον έντονο ανταγωνισμό που αναπτύσσεται μεταξύ των εταιρειών για τις άγονες.
Η ΝΕΛ και η Blue Star κονταροχτυπιούνται για τις γραμμές των Δωδεκανήσων στους διαγωνισμούς που έχουν προκηρυχθεί, με τη ΝΕΛ να διεκδικεί αυτές τις γραμμές με το πλοίο «Μυτιλήνη» και η Blue Star με το «Διαγόρας».
Επίσης η ΝΕΛ διαγκωνίζεται με την ANEK για το άγονο τμήμα της γραμμής Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος. Η πρώτη θέλει να δρομολογήσει εκεί το «European Express» και η δεύτερη το «Ιεράπετρα».

Στη Βουλή το «Aqua Maria»

Στο μεταξύ, αντικείμενο συζήτησης στη Βουλή έγινε το αίτημα αποδρομολόγησης του «Aqua Maria» από τη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος, μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής τής Ν.Δ. Σπύρος Γαληνός, ο οποίος ζήτησε την άμεση αντικατάσταση του πλοίου «Aqua Maria» με πιο σύγχρονο πλοίο. Παράλληλα, έθεσε θέμα καλύτερων αεροπορικών συνδέσεων και ζήτησε παρέμβαση ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των υψηλών τιμών, καθώς και μεταβολή του προγράμματος πτήσεων ώστε οι πτήσεις Αθηνών - Αλεξανδρούπολης και Αθηνών - Καβάλας να κάνουν ενδιάμεσους σταθμούς στη Λήμνο.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι οι κάτοικοι της Λήμνου έχουν δίκιο. Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα του «Aqua Maria» ειδικότερα, ανέφερε ότι το Υπουργείο έχει πιέσει την εταιρεία, έχει θέσει αίτημα για αντικατάστασή του και περιμένει απάντηση την επόμενη εβδομάδα. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι η εταιρεία έχει μια ισχυρή σύμβαση στα χέρια της και το πλοίο «Aqua Maria», σύμφωνα με όλες τις απόψεις της νομικής υπηρεσίας του Υπουργείου, πληροί τους όρους συμβάσεως. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Θα αναμείνω την απάντηση της εταιρείας για να ξεκαθαρίσει το θέμα. Εγώ δεν έχω τη νομική δυνατότητα να επιβάλω στην εταιρεία. Όμως, είμαστε σε μια συζήτηση και πιστεύω ότι αυτή γίνεται σε καλό κλίμα.»
Ο κ. Γεωργιάδης προανήγγειλε συνάντηση της διακομματικής επιτροπής για την ακτοπλοΐα, η οποία θα λάβει αποφάσεις δεσμευτικές για την κυβέρνηση, τη διεξαγωγή ημερίδας στη Μυτιλήνη στις 9 Φεβρουαρίου υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και την επόμενη ημέρα συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στη Μυτιλήνη.
Κύκλοι προσκείμενοι στη ΝΕΛ αναφέρουν ότι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει άλλο πλοίο που να μπορεί να μπει στη θέση τού «Aqua Maria».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey