Τον Έλληνα τον τραβάει η... χλιδή*

01/07/2012 - 05:56
Τον Έλληνα φαίνεται ότι τον τραβάει η... χλιδή, καθώς οι μεγάλες αλυσίδες ειδών πολυτελείας έχουν εντάξει τη χώρα μας στους top προορισμούς ανά τον κόσμο όσον αφορά το άνοιγμα των νέων καταστημάτων.
Η κρίση, η κρίση, αλλά τον Έλληνα φαίνεται ότι τον τραβάει η... χλιδή. Κι αυτό γιατί, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των μεγάλων πολυεθνικών του λιανεμπορίου, οι μεγάλες αλυσίδες ειδών πολυτελείας φαίνεται ότι έχουν εντάξει τη χώρα μας στους top προορισμούς ανά τον κόσμο όσον αφορά το άνοιγμα των νέων καταστημάτων και ήδη η τάση αυτή φαίνεται να είναι αυξητική. Έτσι, η Αθήνα βρίσκεται στη 18η θέση όσον αφορά τους 20 πρώτους προορισμούς που προτιμούν οι αλυσίδες πολυτελείας και ήδη ποσοστό 68% έχουν παρουσία στη χώρα μας. Στην πρώτη θέση της κατάταξης, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της διεθνούς εταιρείας συμβούλων ακινήτων CB Richard Ellis (η οποία εκπροσωπείται στη χώρα μας από τον όμιλο ΑΤRIA), βρίσκεται σταθερά το Λονδίνο με ένα... συντριπτικό 97% των ξένων αλυσίδων πολυτελείας να έχει ήδη παρουσία εκεί και ακολουθεί με 89% το Χονγκ Κονγκ και με ένα 86% το Παρίσι.

Louis Vuitton, Prada, Ralph Lauren, Tod’s, Dior, Burberry είναι μερικές μόνο από τις γνωστές φίρμες που κατοικοεδρεύουν στην πανάκριβη, από πλευράς ενοικίων, Βουκουρεστίου, έχοντας μάλιστα πληρώσει πανάκριβα τον «αέρα», ενώ και η πλευρά της Σταδίου προς το Σύνταγμα στο τετράγωνο του Attica είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, με πασίγνωστα ονόματα όπως οι Dolce & Gabbana, Hermes, Ferragamo, Bally, Cartier, Van Cleef & Arperls. Αrmani, Gucci, Donna Karan, MCM, Hugo Boss, Βalenciaga κ.ά. έχουν προτιμήσει την περιοχή του Κολωνακίου, ενώ από τα προάστια, η Κηφισιά και το Μαρούσι (λόγω του Golden Hall) φαίνεται ότι προσελκύουν περισσότερο τις «χλιδάτες» φίρμες. Στη Θεσσαλονίκη, Τσιμισκή και Προξένου Κορομηλά έχουν προσελκύσει εσχάτως πολύ γνωστά ονόματα, όπως οι οίκοι Tod’s, Balenciaga, Dolce & Gabbana, Burberry, Louis Vuitton κ.ά., ενώ δεν είναι λίγες και οι μεγάλες φίρμες που ψάχνουν χώρους.
Εκτός των αλυσίδων πολυτελείας, η Ελλάδα θεωρείται μεν μικρή αγορά, ωστόσο η παρουσία των ξένων αλυσίδων είναι σημαντική αν ληφθεί υπόψη ότι ποσοστό περί του 34% των πλέον γνωστών ονομάτων έχει ήδη παρουσία στη χώρα μας. Το Λονδίνο βρίσκεται και σε αυτή την περίπτωση στην πρώτη θέση της κατάταξης, με παρουσία του 60% των top ξένων retailers και ακολουθεί το Παρίσι και η Νέα Υόρκη με ποσοστά αντίστοιχα στο 49% και 47%.

Τι λαμβάνεται υπόψη

Επισημαίνεται εδώ ότι η έρευνα της CBRE λαμβάνει υπόψη συνολικά 67 αγορές παγκοσμίως και 280 μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου, οι οποίες παρουσιάζουν και τα πιο φιλόδοξα πλάνα επέκτασης. Οι πιο διεθνείς αλυσίδες προέρχονται από την περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (173 στο σύνολο των 280), 65 από την Αμερική και 22 από την περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού.
Οι πιο μεγάλοι διεθνείς λιανέμποροι, με παρουσία σε πάνω από 40 από τις 67 συνολικά εξεταζόμενες χώρες, είναι ονόματα που βρίσκονται και στην Ελλάδα, όπως η McDonald’s, η Zara, Μango, η Hugo Βοss κ.ά.. Ως αναδυόμενες αλυσίδες χαρακτηρίζονται από την έρευνα, αυτές που έχουν παρουσία σε έναν αριθμό από 15 έως 40 χώρες, όπως η Next (η οποία παρεμπιπτόντως ετοιμάζεται να έλθει στην Ελλάδα), η Gant και η Vero Moda, ενώ πιο τοπικές θεωρούνται οι αλυσίδες 3 και FNAC με παρουσία από οκτώ έως 15 χώρες. Πανευρωπαϊκά, πάντως, οι αλυσίδες πολυτελείας είναι οι πιο διεθνείς σε σχέση με τις υπόλοιπες, με παρουσία κατά μέσο όρο σε πάνω από 30 χώρες.
Στο επίκεντρο της έρευνας εφέτος βρέθηκαν οι λεγόμενες «αναδυόμενες» αγορές, στις οποίες προσπαθεί να επεκταθεί η συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων αλυσίδων. Από τους γείτονές μας, η Τουρκία βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων λόγω της γενικότερης ανόδου της Κωνσταντινούπολης, αλλά και της ραγδαίας ανάπτυξης των εμπορικών κέντρων. Ειδικά ως προς το τελευταίο, οι αναλυτές της CBRE επισημαίνουν ότι η εξεύρεση του κατάλληλου χώρου - ειδικά στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους - είναι το βασικό εμπόδιο, που μάλιστα καθυστερεί τις μεγάλες αλυσίδες ως προς την επέκτασή τους σε μία νέα αγορά και για το λόγο αυτό προτιμούν τον ευκολότερο δρόμο της ενοικίασης καταστημάτων σε μεγάλα εμπορικά κέντρα.

Τι γίνεται με την κρίση;

Η οικονομική κρίση δίνει ένα καλό «πάτημα» σε ουκ ολίγες πολυεθνικές του λιανεμπορίου, να εδραιωθούν σε νέες αγορές και να αυξήσουν τα μερίδιά τους στις υφιστάμενες είτε με οργανική ανάπτυξη είτε με την εξαγορά των πιο «αδύναμων» ανταγωνιστών τους. Πάντως, όπως προκύπτει και συνολικά από την έρευνα, είναι πολλές τελικά οι αλυσίδες που επιλέγουν να καθυστερήσουν την επέκτασή τους διεθνώς - τουλάχιστον προσωρινά - έως ότου οι προοπτικές σε επίπεδο κατανάλωσης και οικονομίας είναι λιγότερο αβέβαιες.

*ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΡΔΟΣ
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey