Κονταροχτυπιούνται η ΝΕΛ και η Blue Star στο νότιο Αιγαίο για τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων. Όσα προβλήματα και να αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο, όσο και αν καθυστερεί τις πληρωμές, οι άγονες γραμμές παραμένουν πάντα ελκυστικές.
Μήλον της Έριδος οι άγονες γραμμές του νοτίου Αιγαίου
Κονταροχτυπιούνται η ΝΕΛ και η Blue Star στο νότιο Αιγαίο για τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων. Όσα προβλήματα και να αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο, όσο και αν καθυστερεί τις πληρωμές, οι άγονες γραμμές παραμένουν πάντα ελκυστικές. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ακόμη και σήμερα είναι έτοιμες να αντιπαρατεθούν προκειμένου να διεκδικήσουν τις γραμμές αυτές, παρ’ ότι υποστηρίζουν ότι είναι ζημιογόνες.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η ΝΕΛ και η Βlue Star έχουν καταθέσει προσφορές με τις οποίες διεκδικούν τη γραμμή που συνδέει τον Πειραιά με το Καστελλόριζο και διέρχεται από τα άλλα νησιά των Δωδεκανήσων. Πρόκειται για ένα δρομολόγιο που πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα και έχει προκηρυχθεί από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι φάκελοι των προσφορών ανοίχθηκαν χθες και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αναμένεται να γίνουν γνωστά στο τέλος του μήνα.
Η ΝΕΛ και η Blue Star, με τα πλοία «Μυτιλήνη» και «Διαγόρας» αντίστοιχα, ήδη διεκδικούν τις γραμμές:
α) Πειραιάς - Πάτμος - Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Κως - Σύμη - Ρόδος
β) Πειραιάς - Αστυπάλαια - Κάλυμνος - Κως - Νίσυρος - Τήλος - Ρόδος και
γ) Πειραιάς - Κάλυμνος - Κως - Νίσυρος - Τήλος - Ρόδος
Οι παραπάνω γραμμές έχουν προκηρυχθεί από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν στις 16 Ιανουαρίου.
Οι άλλες γραμμές
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι υπήρξε ενδιαφέρον για όλες τις άγονες γραμμές που προκηρύχθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου. Πολλές φορές στο παρελθόν, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν πήραν μέρος στους διαγωνισμούς καθώς θεωρούσαν ασύμφορο το μίσθωμα που προσέφερε το Ελληνικό Δημόσιο.
Φαίνεται ότι τούτη τη φορά επικράτησαν άλλα κριτήρια. Εκτιμήθηκε ότι η πτώση του τζίρου στις ελεύθερες γραμμές θα συνεχιστεί και τη φετινή χρονιά, κι έτσι οι εταιρείες επέλεξαν να πάρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των κρατικών επιδοτήσεων για να τον προστατεύσουν.