Χτυπάει τους 2.000 τόνους

01/07/2012 - 05:56
Σε μία δύσκολη χρονιά για την αγορά του ελαιολάδου, η ΕΑΣ Λέσβου καταγράφει ραγδαία αύξηση των πωλήσεων τυποποιημένου ελαιολάδου. Ο διευθυντής πωλήσεων της Ένωσης, Νίκος Μάττας, καθημερινά δέχεται νέες παραγγελίες από πελάτες και με ικανοποίηση μας λέει ότι ανοίγουν συνεχώς νέες αγορές.
Σε μία δύσκολη χρονιά για την αγορά του ελαιολάδου, η ΕΑΣ Λέσβου καταγράφει ραγδαία αύξηση των πωλήσεων τυποποιημένου ελαιολάδου. Ο διευθυντής πωλήσεων της Ένωσης, Νίκος Μάττας, καθημερινά δέχεται νέες παραγγελίες από πελάτες και με ικανοποίηση μας λέει ότι ανοίγουν συνεχώς νέες αγορές. Ο ίδιος εκτιμά ότι οι πωλήσεις τυποποιημένου ελαιολάδου τη φετινή χρονιά θα προσεγγίσουν τους 2.000 τόνους. Πρόκειται για ένα στόχο που επί χρόνια προσπαθούσε η Ένωση να πετύχει.

Φαίνεται ότι οι προωθητικές προσπάθειες που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, έπιασαν τόπο και έτσι σήμερα η Ένωση δρέπει καρπούς. Είναι εντυπωσιακό ότι η άνοδος των πωλήσεων έρχεται σε μια χρονιά, που όλοι οι παράγοντες της αγοράς του ελαιολάδου είναι συγκρατημένοι και εκτιμούν ότι θα υπάρξει μια μικρή αλλά αισθητή μείωση του συνολικού όγκου των πωλήσεων, της τάξης του 5% με 10%.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης των πωλήσεων της Ένωσης, θυμίζουμε ότι το 2008 οι πωλήσεις είχαν φθάσει τους 1.399 τόνους, το 2007 τους 1.481 και το 2006 τους 1.226 τόνους. Αυτό σημαίνει ότι σε σχέση με πέρυσι η ΕΑΣ Λέσβου αναμένεται να πετύχει μια αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 40% περίπου. Μάλιστα ο κ. Μάττας αναφέρει ότι οι πωλήσεις θα μπορούσαν να είναι κατά πολύ μεγαλύτερες αν υπήρχαν διαθέσιμες ποσότητες ελαιολάδου για πώληση.

Ζητούν λάδι…

Όμως, αυτή την περίοδο στη Λέσβο οι διαθέσιμες ποσότητες έξτρα παρθένου και παρθένου ελαιολάδου είναι πολύ περιορισμένες, ως συνέπεια της μειωμένης παραγωγής λαδιού στη Λέσβο επί σειρά ετών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή την περίοδο η ΕΑΣ Λέσβου αναζητά απεγνωσμένα ελαιόλαδο κατάλληλο για τυποποίηση, αλλά δε βρίσκει. Έτσι, τις μικρές ποσότητες που έχει στις αποθήκες της, τις κρατάει για να καλύψει τις παραγγελίες που ήδη έχει λάβει.
Ο κύριος όγκος των πωλήσεων της ΕΑΣ Λέσβου κατευθύνεται στην ελληνική αγορά, παρά το ότι γίνονται προσπάθειες να αναπτυχθούν και οι εξαγωγές. Πρόσφατα η ΕΑΣ Λέσβου έβαλε τα τυποποιημένα ελαιόλαδά της και τα άλλα προϊόντα που παράγει, στη γειτονική αγορά της Χίου. Πρόκειται για μια μικρή αγορά, αλλά όχι αμελητέα. Ας σημειωθεί ότι για πάρα πολλά χρόνια η ΕΑΣ Λέσβου δεν είχε καν αντιπρόσωπο στη Χίο.
Τα πρώτα βήματα αυτής της συνεργασίας είναι ενθαρρυντικά. Επίσης πολύ καλή πορεία έχει το λάδι της Ένωσης στην αγορά της Πάτρας. Πρόκειται για μια μικρή έκπληξη, καθώς όλοι εκτιμούσαν ότι πολύ δύσκολα το λάδι της Λέσβου θα μπορέσει να σταθεί σε αγορά της Πελοποννήσου. Το καταναλωτικό κοινό σε αυτή την περιοχή έχει «μάθει» στις έντονες γεύσεις που έχουν τα ελαιόλαδα της Πελοποννήσου, οι οποίες είναι πολύ διαφορετικές από τη γεύση που έχει το ελαιόλαδο της Λέσβου.

Ξεπεράστηκαν προβλήματα…

Τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η ΕΑΣ Λέσβου στο παρελθόν με το τυποποιητήριό της έχουν ξεπεραστεί. Σήμερα έχει ένα σύγχρονο τυποποιητήριο, στο οποίο λειτουργούν ουσιαστικά πέντε γραμμές παραγωγής. Αυτό της δίνει τη δυνατότητα να τυποποιεί ελαιόλαδο από πολύ μικρές συσκευασίες των 40 ml, μέχρι τις πολύ μεγάλες συσκευασίες των πέντε λίτρων. Κι αυτή η δυνατότητα αφορά σε συσκευασίες γυάλινες, πλαστικές και λευκοσιδηρές.
Το συσκευαστήριο έχει πιστοποιηθεί κατά ISO 22000 που σημαίνει ότι πληροί τις προδιαγραφές που προβλέπει και το σύστημα κρίσιμων σημείων (HACCP). Αυτό δίνει πρόσβαση στο ελαιόλαδο και τα άλλα προϊόντα της ΕΑΣ Λέσβου σε όλες τις μεγάλες αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Δυσκολίες στις ανάπτυξη των εξαγωγών

Μεγάλο πρόβλημα για την Ένωση παραμένει η διασφάλιση των εισπράξεων από τις εξαγωγές. «Εμείς ζητούμε από όλους τους αντιπροσώπους μας εγγυητικές επιστολές, για να μπορούσε να διασφαλίσουμε τις εξαγωγές που κάνουμε. Αυτό είναι μεγάλο εμπόδιο για την ανάπτυξη συνεργασιών, ιδιαίτερα τώρα με την οικονομική κρίση. Αν μπορούσε να βρεθεί ένας διαφορετικός τρόπος να λύσουμε το ζήτημα αυτό, τότε θα μπορούσαμε να κάνουμε σημαντικά άλματα στις εξαγωγές», σημειώνει ο κ. Μάττας.
Παρά τα προβλήματα οι πωλήσεις της ΕΑΣ Λέσβου στην Κίνα και την Ιαπωνία έχουν πολύ καλή πορεία.

Οι πωλήσεις τυποποιημένου ελαιολάδου

 

 

Έξτρα Παρθένο

Παρθένο

Κουπέ

Σύνολο ελαιολάδου

Εξαγωγές

2008

613,67

453,38

332,47

1.399,53

152,20

2007

675,40

284,87

521,14

1.481,41

175,70

2006

539,20

271,48

416,29

1.226,98

153,76

Τιμές σε τόνους. Πηγή ΕΑΣ Λέσβου

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey