
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μειώθηκαν στο μισό οι υπάλληλοι του Τελωνείου μέσα σε μια πενταετία, ενώ διπλασιάστηκε η δουλειά
Ζήτημα άμεσης στελέχωσης του κεντρικού Τελωνείου Μυτιλήνης βάζουν οι συνδικαλιστές, προτάσσοντας το επιχείρημα της μεγάλης αύξησης της δουλειάς. Μέσα στην τελευταία πενταετία, όπως υποστηρίζουν, παρ’ ότι διπλασιάστηκε ο όγκος δουλειάς - ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια με την αύξηση των Τούρκων επισκεπτών - έχει μειωθεί στο μισό η δύναμη των τελωνειακών.
Ζήτημα άμεσης στελέχωσης του κεντρικού Τελωνείου Μυτιλήνης βάζουν οι συνδικαλιστές, προτάσσοντας το επιχείρημα της μεγάλης αύξησης της δουλειάς. Μέσα στην τελευταία πενταετία, όπως υποστηρίζουν, παρ’ ότι διπλασιάστηκε ο όγκος δουλειάς - ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια με την αύξηση των Τούρκων επισκεπτών - έχει μειωθεί στο μισό η δύναμη των τελωνειακών. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι επίκειται και το άνοιγμα της νέας πύλης εισόδου στην Πέτρα, κι ενδεχομένως να ακολουθήσει κι η πύλη του Πλωμαρίου, επιβάλλεται να ενισχυθεί η υπηρεσία μέσα στους επόμενους μήνες με τουλάχιστον έξι με δέκα ακόμη υπαλλήλους.
Πριν από μερικά χρόνια, οι τελωνειακοί της Λέσβου ανέρχονταν σε 43 συνολικά. Σήμερα, υπηρετούν 14 τελωνειακοί - μαζί με τον προϊστάμενο - στο κεντρικό Τελωνείο Μυτιλήνης, δύο στο Πλωμάρι και οκτώ στελεχώνουν το ΣΔΟΕ. Αυτή η μείωση, κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων και μη αναπλήρωσης του προσωπικού που έφυγε, έχει ως αποτέλεσμα, όπως μας είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων της 9ης Τελωνειακής Περιφέρειας (χωρικά περιλαμβάνει τα νησιά Λέσβο, Λήμνο και Χίο), Παναγιώτης Μανωλάκας, «πολύ συχνά να γίνεται αλλαγή και επανακαθορισμός των καθηκόντων και ο κάθε υπάλληλος να αναλαμβάνει και νέα πρόσθετα καθήκοντα».
Αύξηση τουριστών
Περιγράφοντας την αύξηση της δουλειάς, ο κ. Μανωλάκας ανέφερε ότι ενώ δεν έχουν μειωθεί οι εκτελωνισμοί, που αποτελούν μία βασική αρμοδιότητα των τελωνειακών, έχουν υπερδιπλασιαστεί οι ανάγκες στελέχωσης των υπηρεσιών ελέγχου στον τομέα του τουρισμού. Ειδικά την τελευταία διετία όπως επεσήμανε, έχουν αυξηθεί οι Τούρκοι επισκέπτες, ενώ υπάρχουν και τα τσάρτερ στο αεροδρόμιο, για τα οποία χρειάζεται να υπάρχει τελωνειακός υπάλληλος.
«Στην πράξη είναι αδύνατον ένας υπάλληλος στη βάρδια να ελέγξει τόσους τουρίστες, και ειδικά τα Σαββατοκύριακα χρειάζεται να απασχοληθούν πολλοί συνάδελφοι, ακόμη και αν δεν έχουν βάρδια, για να αντιμετωπιστεί η πολλή δουλειά», προσέθεσε ο κ. Μανωλάκας, σημειώνοντας ότι με αυτά τα δεδομένα υπήρξε μεγάλο πρόβλημα ακόμη και με τις άδειες των τελωνειακών.
«Οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν πριν από δυο χρόνια, οπότε και στελεχώθηκε το κεντρικό Τελωνείο με ακόμη δύο συναδέλφους. Όμως, όπως έχει η κατάσταση, χρειάζεται επάνδρωση με τουλάχιστον έξι υπαλλήλους, αίτημα που έχουμε θέσει κατ’ επανάληψη και επαναφέραμε και στα πλαίσια των προτάσεων που έχουν γίνει με αφορμή την κινητικότητα», συνέχισε ο πρόεδρος του Συλλόγου, θέτοντας ακόμη μία διάσταση, σε σχέση με τις νέες πύλες εισόδου.
Το μίνιμουμ των τελωνειακών που θα πρέπει να μετακινηθεί στην Πέτρα όταν θα ανοίξει η πύλη εισόδου, είναι τέσσερις υπάλληλοι, ενώ αναλόγως θα πρέπει να ενισχυθεί και το Τελωνείο στο Πλωμάρι, που τώρα με δύο υπαλλήλους εξυπηρετεί τις οινοποιίες της περιοχής.
«Το Λιμενικό με δύναμη τοπικά περί τα 180 με 200 στελέχη, ή αντίστοιχα η Αστυνομία με 250 - 300, σίγουρα δεν έχουν πρόβλημα να αναλάβουν και τις νέες πύλες εισόδου. Για τους τελωνειακούς, όμως, γεννάται τεράστιο ζήτημα, γιατί ήδη δεν επαρκούν για τις ανάγκες του κεντρικού Τελωνείου», υποστήριξε τέλος ο κ. Μανωλάκας, που θεωρεί επιβεβλημένο μέσα στους επόμενους μήνες και φυσικά πριν λειτουργήσει η πύλη της Πέτρας, να ενισχυθεί το Τελωνείο με νέο προσωπικό.
Σε διαθεσιμότητα δέκα καθαρίστριες σ’ όλες τις οικονομικές υπηρεσίες
«Κατήργησαν» την καθαριότητα
Πριν από λίγες μέρες, όμως, και σε συνέχεια της κεντρικής απόφασης για κατάργηση του κλάδου των καθαριστριών στο Υπουργείο Οικονομικών, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δέκα συνολικά καθαρίστριες σ’ όλες τις οικονομικές υπηρεσίες (κεντρικό Τελωνείο, ΔΟΥ Μυτιλήνης, Κτηματική Υπηρεσία, Χημείο, ΣΔΟΕ και Τελωνείο Πλωμαρίου) της Λέσβου, οι οποίες είχαν και διαφορετικές σχέσεις εργασίας με το Δημόσιο (μόνιμες, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μερική απασχόληση).Εκτός των ζητημάτων που αφορούν στις εργαζόμενες και τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους, όπως η κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων (αναμένεται παρέμβαση και απ’ την ΑΔΕΔΥ για το θέμα, όπως μας είπε ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος, Νίκος Χρυσάφης), η κατάργηση του κλάδου είχε άμεσες συνέπειες και στην κατάσταση συγκεκριμένων χώρων που χαρακτηρίζονται από μεγάλη προσέλευση κοινού, όπως η Εφορία και το Τελωνείο.