Εγκρίθηκαν απ’ την Περιφέρεια τα ελάχιστα δρομολόγια των ΚΤΕΛ για τα χωριά της Λέσβου, που φέτος δε θα αυξηθούν

40% μείον η επιβατική κίνηση

07/03/2013 - 14:14

Ποτέ άλλοτε δεν εξυπηρετήθηκαν τα χωριά της λεσβιακής υπαίθρου με τόσο λίγα δρομολόγια των ΚΤΕΛ όσο φέτος, οπότε δεν προβλέπεται να γίνουν πρόσθετα δρομολόγια πέραν των ελαχίστων που εγκρίθηκαν προχθές απ’ την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

Ποτέ άλλοτε δεν εξυπηρετήθηκαν τα χωριά της λεσβιακής υπαίθρου με τόσο λίγα δρομολόγια των ΚΤΕΛ όσο φέτος, οπότε δεν προβλέπεται να γίνουν πρόσθετα δρομολόγια πέραν των ελαχίστων που εγκρίθηκαν προχθές απ’ την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Κι αυτό γιατί, όπως εξηγεί ο πρόεδρος των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, αθροιστικά της μείωσης που είχε σημειωθεί στην επιβατική κίνηση τα προηγούμενα χρόνια εξ αιτίας της κρίσης και της γενικότερης ύφεσης, έχει μειωθεί ακόμη περισσότερο ο κόσμος που μετακινείται με τα λεωφορεία. Σε σχέση με πέρυσι, η νέα αυτή μείωση στην επιβατική κίνηση προσδιορίζεται στο 40%, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των γραμμών να είναι πλέον ζημιογόνες για τα ΚΤΕΛ.

«Με την έγκριση των ελάχιστων δρομολογίων, διασφαλίζουμε τα υποχρεωτικά δρομολόγια σύνδεσης των χωριών με τη Μυτιλήνη και μεταξύ τους ανά γεωγραφική περιφέρεια», ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου - Λήμνου, Ηρακλής Βερβέρης, που υπέγραψε τη σχετική απόφαση για τα δρομολόγια που αφορούν στις εξής κατευθύνσεις ανά περιοχή: Αγιάσου, Πολιχνίτου, Καλλονής, Πέτρας - Σκουτάρου - Μήθυμνας, Φίλιας - Ανεμότιας - Σκαλοχωρίου - Βατούσας - Ερεσού - Σιγρίου, Μανταμάδου - Κλειούς - Πελόπης - Συκαμνιάς - Λεπετύμνου - Κάπης - Υψηλομετώπου, Γέρας και Πλωμαρίου.

Μόνο ένα, Κυριακή
Τα δρομολόγια αυτά θα ισχύσουν έως τις 10 Ιουνίου και είναι αξιοσημείωτο πως δεν εξυπηρετούν την ύπαιθρο τις Κυριακές, με εξαίρεση μόνο ένα δρομολόγιο από και προς τον Ταξιάρχη, που ξεκινά απ’ τη Μυτιλήνη το πρωί στις 7.45΄, με επιστροφή απ’ το Μανταμάδο στις 12 το μεσημέρι.

Ο κ. Βερβέρης ανέφερε ότι ενδεχομένως να υπάρξουν κάποιες αλλαγές-προσαρμογές, κυρίως στις ώρες των δρομολογίων που εγκρίθηκαν, μετά την απόφαση για τις μισθώσεις των μαθητικών δρομολογίων και σε συνεννόηση με τους φορείς της Εκπαίδευσης και τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Λέσβου, Παναγιώτη Πλωμαρίτη. Ο αντιπεριφερειάρχης επεσήμανε ακόμη ότι πριν την έγκριση των δρομολογίων, ζητήθηκε η σύμφωνη γνώμη και οι παρατηρήσεις των γεωγραφικών αντιδημάρχων, ενώ τόνισε πως το μόνο πρόβλημα που υπάρχει αφορά στη Λαφιώνα, όπου η πρόεδρος του χωριού διαμαρτύρεται για την ώρα επιστροφής του λεωφορείου στο χωριό, ζητώντας να αλλάξει.

«Δε μετακινείται ο κόσμος…»
Μέχρι τώρα, όπως επεσήμανε ο κ. Βερβέρης, τα ΚΤΕΛ, ανάλογα και με την κίνηση, εκτός απ’ τα υποχρεωτικά ελάχιστα δρομολόγια προσέθεταν και άλλα σε διαφορετικές μέρες ή αύξαναν τον αριθμό των λεωφορείων σε ήδη υπάρχουσες στο πρόγραμμα. «Φέτος», είπε ο πρόεδρος των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Λέσβου, Χρήστος Παράσχου, «δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα για κανένα επιπλέον δρομολόγιο, σε καμμία γραμμή, κι ούτε και χρειάζεται άλλωστε, γιατί ο κόσμος δε μετακινείται. Αυτοί που κατέβαιναν απ’ τα χωριά στη Μυτιλήνη, δυο και τρεις φορές τη βδομάδα, τώρα λόγω της κρίσης έχουν αλλάξει συνήθειες και πάνε στην αγορά ή για δουλειές στην πόλη μια φορά στο δίμηνο. Οπότε κι έχει μειωθεί κατά 40% η επιβατική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, που ήταν ήδη μειωμένη, γιατί ο κόσμος είχε περιορίσει τις μετακινήσεις, ακόμη και με τα Ι.Χ. του, ή έκανε ωτοστόπ.»

Ο κ. Παράσχου υποστηρίζει πως το 60% των γραμμών, ακόμη και με την εκτέλεση των ελαχίστων δρομολογίων, είναι πλέον ζημιογόνες για το ΚΤΕΛ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey