
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
13 έδρες στη Λέσβο, μία όλη η Λήμνος, μία και ο Άγιος Ευστράτιος
Στην τελική ευθεία της μπαίνει σε επίπεδο Βορείου Αιγαίου η διαδικασία προσαρμογής των ταξί στο καινούργιο θεσμικό πλαίσιο, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα να χορηγηθούν και νέες άδειες ταξί. Το πόσες θα είναι αυτές θα καθοριστεί με απόφαση του περιφερειάρχη το Μάρτιο του 2013.
Στην τελική ευθεία της μπαίνει σε επίπεδο Βορείου Αιγαίου η διαδικασία προσαρμογής των ταξί στο καινούργιο θεσμικό πλαίσιο, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα να χορηγηθούν και νέες άδειες ταξί. Το πόσες θα είναι αυτές θα καθοριστεί με απόφαση του περιφερειάρχη το Μάρτιο του 2013, οπότε και θα δοθούν ανά περιοχή-έδρα κι όσες παραπάνω άδειες προκύπτουν, αν προκύπτουν, απ’ τα πληθυσμιακά δεδομένα και την επισκεψιμότητα της κάθε περιοχής.
Χθες, ο Νάσος Γιακαλής με πρόσκληση ενδιαφέροντος που δημοσιοποίησε (δημοσιεύεται ολόκληρη στις σελίδες 18 και 19 του σημερινού μας φύλλου), καλεί κάθε ενδιαφερόμενο να αποκτήσει νέα άδεια Επιβατηγού Δημοσίας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου, ή να μετατρέψει υφιστάμενη άδεια σε άλλο τύπο, δηλαδή σε άδεια ειδικής μίσθωσης (πολυθέσια οχήματα χωρίς ταξίμετρο), να υποβάλει σχετική αίτηση μέχρι την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013.
Οι έδρες
Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου τον Ιούλιο, η οποία δημοσιεύτηκε σε φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης και ισχύει εδώ και ένα μήνα, έχουν καθοριστεί οι έδρες για τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, αφού ο κάθε ένας θα πρέπει να προσδιορίζει την ή τις έδρες για τις οποίες αιτείται. Οι έδρες σε επίπεδο Νομού είναι συνολικά 15, από μία σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, με το κάθε νησί να αποτελεί συγκοινωνιακά μία ενιαία έδρα, και 13 στη Λέσβο, όπου κάθε δημοτική ενότητα (πρώην καποδιστριακός δήμος) αποτελεί πλέον ενιαία ενότητα.
Όπως μας είπε ο γενικός διευθυντής Μεταφορών και Επικοινωνιών Βορείου Αιγαίου, Γιώργος Γουγούλας, ήδη έχει ξεκινήσει η «τακτοποίηση» ζητημάτων που αφορούν στην «επέκταση» των 198 υπαρχόντων αδειών ταξί, στα νέα όρια της κάθε δημοτικής ενότητας. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως ο ταξιτζής της Μυτιλήνης μπορεί να πάρει κούρσα απ’ τα Πάμφιλα, αλλά και ο ταξιτζής των Λουτρών μπορεί να κάνει πιάτσα στο αεροδρόμιο ή στο λιμάνι Μυτιλήνης. Ομοίως, ο ταξιτζής απ’ την Άγρα μπορεί να πάρει πελάτη απ’ την Καλλονή, όπως και ο ταξιτζής της Βατούσας απ’ την Ερεσό. Αρκεί να προχωρήσει στην αλλαγή των ομόκεντρων κύκλων που υπάρχουν στο όχημά του και στην τροποποίηση της άδειάς του.
Αναλόγως, και οι νέες άδειες που θα δοθούν, θα αφορούν σε συγκεκριμένη έδρα.
Πόσες άδειες;
Η αγωνία των αιτούντων θα διατηρηθεί έως το τελευταίο 15νθήμερο του προσεχούς Μαρτίου, οπότε και προβλέπεται ο κ. Γιακαλής να αποφασίσει τον αριθμό των αδειών που θα χορηγηθούν ανά έδρα, βάσει όμως συγκεκριμένων στοιχείων. Όπως μας είπε ο κ. Γουγούλας, το Άρθρο 85 του Νόμου 4070/2012 προβλέπει το μαθηματικό τύπο με τον οποίο θα γίνει ο υπολογισμός των αδειών ταξί και των αδειών οχημάτων ειδικής μίσθωσης που πρέπει να υπάρχουν ανά έδρα. Οπότε, εάν απ’ αυτούς τους αριθμούς αφαιρεθεί ο αριθμός των αδειών που έχουν δοθεί έως τώρα, υπολογίζεται ανά δημοτική ενότητα πόσες ακόμη θα χορηγηθούν. Ενδεχομένως σε κάποιες περιοχές, βάσει του μαθηματικού τύπου, να μην μπορεί να δοθεί νέα άδεια.
Σημειώνουμε ότι ο αριθμός των αδειών που θα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε έδρα, είναι ανάλογος με τον αριθμό των κατοίκων και των διανυκτερεύσεων που έχουν καταγραφεί την προηγούμενη τριετία, δηλαδή τα έτη 2010, 2011 και 2012, στην περιοχή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Τα περιθώρια που παρέχει ο νόμος στον περιφερειάρχη να αυξήσει τον αριθμό των αδειών και μάλιστα αιτιολογημένα, είναι περιορισμένα και κυμαίνονται από 0,1 έως 0,5% επί του αριθμού των αδειών που προκύπτουν απ’ τον τύπο. Για παράδειγμα, αν με τον τύπο προβλέπεται μία έδρα να έχει 68 άδειες ταξί, με απόφαση του περιφερειάρχη μπορούν να αυξηθούν σε 72 ή έως και 90, αρκεί να υπάρχει επαρκής αιτιολόγηση.