Αλήθειες και υπερβολές για το λιμάνι Μύρινας

01/07/2012 - 05:56
Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα της πρόσκρουσης δύο Ο/Γ πλοίων στα κρηπιδώματα του λιμένα Αγ. Νικολάου μέσα σε 24 ώρες, αλλά και όσα στη συνέχεια γράφηκαν και ακούστηκαν, οφείλω ως νόμιμος εκπρόσωπος του φορέα διαχείρισης του λιμανιού να πάρω θέση.
Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα της πρόσκρουσης δύο Ο/Γ πλοίων στα κρηπιδώματα του λιμένα Αγ. Νικολάου μέσα σε 24 ώρες, αλλά και όσα στη συνέχεια γράφηκαν και ακούστηκαν, οφείλω ως νόμιμος εκπρόσωπος του φορέα διαχείρισης του λιμανιού να πάρω θέση, αναγνωρίζοντας αλήθειες και απαντώντας σε υπερβολές. Προκειμένου να έχει ο αναγνώστης μια σαφέστερη εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι Μύρινας πιστεύω ότι θα βοηθήσει μια συνοπτική ιστορική αναδρομή στην πορεία εξέλιξης του λιμανιού της Μύρινας τα τελευταία 40 χρόνια περίπου.
Το Λιμάνι Μύρινας είναι ένα από τα λίγα λιμάνια πανελλαδικά με δυτικό προσανατολισμό. Αυτό έχει ως συνέπεια να προσβάλλεται από Δυτικούς - Νοτιοδυτικούς και Βορειοδυτικούς ανέμους.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 με την κατασκευή του νότιου προσήνεμου μόλου προστατεύτηκε η λιμενολεκάνη από τους Νότιους - Νοτιοδυτικούς ανέμους. Το επόμενο σημαντικό έργο είναι έτοιμο να κατασκευασθεί το 1988. Είναι η κατασκευή μαρίνας στα Βόρεια κρηπιδώματα με δύο εναλλακτικές προτάσεις. Το έργο δε γίνεται γιατί, παρά τη θετική γνώμη του Λιμενικού Ταμείου Λήμνου, ο Δήμος Μύρινας, το Επαρχείο και ομάδα πολιτών σχετικών και άσχετων γνωμοδοτούν αρνητικά με αποτέλεσμα τα 350.000.000 δρχ. να μεταφέρονται στη Σάμο και να γίνεται αντίστοιχο έργο εκεί.
Το 1993 το Λιμενικό Ταμείο αποκτά εγκεκριμένο Προγραμματικό σχέδιο και με βάση αυτό στη συνέχεια, σε δύο φάσεις, κατασκευάζονται 400 μ. κρηπιδώματα στη νότια πλευρά της λιμενολεκάνης με την ταυτόχρονη δημιουργία μεγάλων χερσαίων χώρων από τις προσχώσεις.
Η κατασκευή του Περιφερειακού δρόμου που καταλήγει στο λιμάνι στη διετία 2006 - 2007 και η κατασκευή του έργου του Προστατευτικού Μόλου μήκους 320 μ. περίπου στη διετία 2006 - 2008 λύνει προβλήματα, αλλά, παρ’ όλα αυτά, και πάλι δεν έχουμε λιμάνι ασφαλές και παντός καιρού - δηλαδή ΛΙΜΑΝΙ.
Στη διάρκεια της σύντομης αυτής αναδρομής γίνονται τεράστιες καταστροφές, όπως η ολοσχερής καταστροφή φανοστάτη στο Νότιο Προσήνεμο το 1984, συνεχής προσάμμωση της λιμενολεκάνης, καταστροφή και στη συνέχεια ανακατασκευή του βόρειου κεκλιμένου που εξυπηρετούσε μέχρι και πρόσφατα τις ανάγκες ελλιμενισμού των Ο/Γ πλοίων (κεκλιμένο περίφρακτου λιμένα), τέλος καταστροφή στεγάστρων πέτρινων τοίχων καθώς και πολλών ιδιωτικών σκαφών.
Γεγονός αναμφισβήτητο ύστερα από τα παραπάνω είναι ότι και σήμερα ακόμα δεν έχουμε ασφαλώς λιμάνι αλλά εποχικά κρηπιδώματα, τα οποία χρησιμοποιούμε ανάλογα με τις προθέσεις των ανέμων.
Εάν δεν ολοκληρωθούν τα έργα προστασίας με την επέκταση του νότιου προσήνεμου μόλου σε μήκος 150 μέτρων περίπου και εάν δεν κατασκευασθούν οι χερσαίες εγκαταστάσεις στον λιμένα Αγ. Νικολάου ώστε εκεί να εξυπηρετηθεί το σύνολο της εμπορικής αλλά και επιβατικής κίνησης, για να δοθεί έτσι η δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε τις τουριστικές ανάγκες του λιμένα στα παλαιά (βόρεια) κρηπιδώματα με την ολοκλήρωση του έργου της ανάπλασης που ήδη εκτελείται, δε θα μπορούμε να μιλάμε για λιμάνι ασφαλές, σύγχρονο και προστατευμένο. Αυτός είναι και παραμένει ο στόχος της Υπηρεσίας και για την επίτευξή του κάνουμε ό,τι μπορούμε προς κάθε κατεύθυνση.
Σ’ αυτόν το στόχο καλώ όλους τους αρμοδίους να επικεντρώσουν το ενδιαφέρον τους, αν θέλουν πραγματικά η Μύρινα να αποκτήσει λιμάνι, δηλαδή ένα σημαντικό βατήρα για την ανάπτυξή της.
Σε ό,τι αφορά τώρα τα προχθεσινά συμβάντα, έχω να πω τα εξής: Και τα δύο περιστατικά έγιναν όταν έπνεαν ισχυροί Βορειοανατολικοί άνεμοι που παρέσερναν τα πλοία λόγω του μεγάλου έξαλου όγκου που έχουν και των μεγάλων πιέσεων που δεχόντουσαν.
Συνεπώς, η απουσία των προσκρουστήρων δεν ήταν η αιτία που προκάλεσε τα συμβάντα. Ίσως η επιμονή των πλοιάρχων να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες που μετέφεραν, η παρουσία του πολεμικού πλοίου που ελλιμενίζεται στο ασφαλέστερο σημείο των κρηπιδωμάτων του λιμένα Αγίου Νικολάου, να ήταν αιτίες των συμβάντων. Προσκρουστήρες, δηλαδή μεγάλα λάστιχα, υπήρχαν και συνεχώς ανανεώνονται, οι κατεστραμμένες δέστρες άμεσα αντικαθίστανται και συνεπώς δε θα πρέπει κανείς να αναζητά παραλείψεις και υπευθύνους εκεί που δεν υπάρχουν.
Τέλος, η Υπηρεσία μας, παρά τις περιορισμένες οικονομικές της δυνατότητες, έκανε και κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του λιμένα.

* Ο Αθανάσιος Σκαμάγκης είναι πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λήμνου και δήμαρχος Μύρινας.
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey