Περί της βάσης τού 10

01/07/2012 - 05:56
Πάει πολύς καιρός από τότε που η κ. Γιαννάκου αποφάσισε να καθιερώσει τη βάση του 10 (αυθαίρετα) και η κ. Διαμαντοπούλου εφέτος να την καταργήσει, ώστε να εισέρχονται όλοι οι απόφοιτοι του λυκείου στις ανώτερες και ανώτατες σχολές της χώρας, μέχρι που να συμπληρωθεί ο αριθμός των κατ’ έτος φοιτητών.
Aγαπητή, εφημερίδα.
Πάει πολύς καιρός από τότε που η κ. Γιαννάκου αποφάσισε να καθιερώσει τη βάση του 10 (αυθαίρετα) και η κ. Διαμαντοπούλου εφέτος να την καταργήσει, ώστε να εισέρχονται όλοι οι απόφοιτοι του λυκείου στις ανώτερες και ανώτατες σχολές της χώρας, μέχρι που να συμπληρωθεί ο αριθμός των κατ’ έτος φοιτητών, που έχει ορίσει το υπουργείο Παιδείας για κάθε σχολή.
Από τότε έχει χυθεί πολύ μελάνι, έχουν γραφεί άπειρες σελίδες κριτικής, όπως του κ. Ξενοφώντα Μαυραγάνη, που φιλοξένησες στις σελίδες σου, γραμμένες κυρίως από εκείνους που είναι υπέρμαχοι του μέτρου, γιατί έτσι πιστεύουν ότι θα διασωθεί το κύρος των πανελλήνιων εξετάσεων, ότι θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια οι καλύτεροι μαθητές.
Και ποιος είπε στους κυρίους αυτούς ότι ο βαθμός 10 είναι εκείνος που αναδεικνύει τους καλύτερους φοιτητές και δεν είναι το 9, το 12 ή το 13;
Και ποιος είναι αυτός που θα αποκλείσει ένα παιδί που έχει κριθεί ικανό από τους καθηγητές του λυκείου, να μπει σε μία σχολή; Εξάλλου είναι γνωστό σε όλους ότι ο βαθμός του πτυχίου του δεν αντανακλά πάντα την επιτυχία του επαγγελματία κατά την άσκηση του επαγγέλματός του.
Και ποιος είναι αυτός που μέσα από μια σειρά εξεταστικών θεμάτων, που είναι ίδια για όλους τους μαθητές, είτε διαγωνίζονται για να μπούνε στο Πολυτεχνείο ή στο ΤΕΙ Ιχθυοτροφίας Πτολεμαΐδας, είτε στη Νομική Αθηνών ή στο ΤΕΙ Μουσικών Οργάνων του Αγρινίου, μπορεί να διαγνώσει το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών που διαγωνίζονται;
Και ποιος θα μας πει ότι τα θέματα αυτά καλύπτουν όλο το εύρος των γνώσεων που θα έπρεπε να γνωρίζει ο «άξιος» μαθητής;
Δε νομίζω να χρειάζεται πολύ μυαλό για να καταλάβει κάποιος ότι ένας μέτριος μαθητής είναι πολύ εύκολο να γράψει κάτω από τη βάση του 10 όταν τα θέματα των εξετάσεων είναι δύσκολα, όπως γίνεται κάθε χρόνο, αφού στα ίδια θέματα, με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας, διαγωνίζονται και οι μαθητές που θα ξεχωρίσουν για να μπούνε π.χ. στην Ιατρική Σχολή.
Kύριοι, οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν έχουν διαγνωστικό χαρακτήρα, δηλαδή δε γίνονται για να διαγνώσουν την ποσότητα της μόρφωσης κάθε παιδιού, αφού το επίπεδο των γνώσεών τους ελέγχεται στο λύκειο και έχουν κριθεί άξια να συμμετάσχουν στις εξετάσεις, αλλά ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΟ. Σκοπό έχουν να βάλουν τα παιδιά σε μία αξιολογική σειρά για να επανδρώσουν τις θέσεις που έχει ορίσει η Πολιτεία για κάθε σχολή. (Μπορεί ο αριθμός αυτός να είναι λάθος, μεγάλος ή μικρός, όμως αυτό αφορά τις επαγγελματικές ανάγκες της κοινωνίας μας και όχι τον τρόπο που δίνουν εξετάσεις τα παιδιά.)
Γι’ αυτό, το καλύτερο που θα μπορούσαν να κάνουν όσοι διαμαρτύρονται γιατί η κ. Διαμαντοπούλου κατήργησε τη βάση του 10, που πολύ καλά έκανε, θα ήταν να διαμαρτύρονται και να απαιτούν να αλλάξει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα από το λύκειο μέχρι και το πανεπιστήμιο. Μόνο έτσι θα επιτύχουμε τα παιδιά μας να μορφώνονται σωστά, αλλά και ο αριθμός των φοιτητών που εισάγονται κάθε έτος να ανταποκρίνεται στον αριθμό των θέσεων εργασίας που έχει ανάγκη η αγορά, στις οποίες θα επιλέγονται όσοι χρειάζονται και όσοι αγαπούν το επάγγελμα που επιλέγουν, για να μην παρουσιάζεται το φαινόμενο να βγαίνουν από τα πανεπιστήμια 1.000 επαγγελματίες ενώ χρειάζονται μόνο 100 και οι υπόλοιποι να μένουν άνεργοι για να καταλήξουν ντελιβεράδες σε κάποιο φαστ-φουντ, παρά τους κόπους που κατέβαλαν για να πάρουν το πτυχίο τους και τα τεράστια ποσά που ξόδεψε η οικογένειά τους για να επιτύχουν το σκοπό τους.

Χίος 9-7-2010
Πιτσιλαδής Σαράντος

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey