Δεν πρόκειται για άλλο ένα βιβλίο με γρήγορες «συνταγές» και έξυπνες συμβουλές για δασκάλους. «Η τέχνη της διδασκαλίας» αποτελεί τον απόλυτο οδηγό που βοηθά να κατακτηθεί δίχως κόπο η ουσία αυτού που αποκαλούμε «καλή διδασκαλία».
Alan Haigh
Μεγάλες ιδέες, απλοί κανόνες
Μετάφραση: Μαλβίνα Αβαγιανού
Επιστημονική επιμέλεια: Κώστας Λουτέρης
Εκδόσεις Πατάκη
Αθήνα 2010, σελ. 215
Δεν πρόκειται για άλλο ένα βιβλίο με γρήγορες «συνταγές» και έξυπνες συμβουλές για δασκάλους. «Η τέχνη της διδασκαλίας» αποτελεί τον απόλυτο οδηγό που βοηθά να κατακτηθεί δίχως κόπο η ουσία αυτού που αποκαλούμε «καλή διδασκαλία».
Περιεκτικό και κατανοητό, το βιβλίο του Alan Haigh αποτελεί πηγή κινήτρων και έμπνευσης, εστιάζει στις θεμελιώδεις «μεγάλες» ιδέες πάνω στις οποίες στηρίζεται η τέχνη της διδασκαλίας και στη συνέχεια τις «συμπυκνώνει» σε ένα σύνολο απλών και προσιτών κανόνων, τους οποίους μπορούν να εφαρμόσουν από την πρώτη κιόλας μέρα.
Χωρίζεται σε τέσσερα μέρη και σε 21 κεφάλαια, με τους παρακάτω τίτλους: Σχεδιασμός [Σχεδιάζω τη διδασκαλία με ακρίβεια, Δεν αρκούμαι σε έτοιμα σχέδια μαθήματος, Διαφοροποίηση για καλύτερη μάθηση, Ενοποιώ για να παρακινώ (Διαθεματικότητα), Δε διδάσκω τα πάντα στο ίδιο βάθος], Συμπεριφορά και διαχείριση της τάξης (Δίνω σαφή όρια και οδηγίες, Κάνω άγραφα συμβόλαια με τους μαθητές μου, Μαθαίνω τα παιδιά να αναλαμβάνουν τις ευθύνες των πράξεών τους κ.ά.), Διδασκαλία και μάθηση (Εσείς διδάσκετε, τα παιδιά μαθαίνουν, Καθορίζω το ρυθμό του μαθήματος, Οργανώνω την ομαδική εργασία κ.ά.), Αξιολόγηση (Εκτίμηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας, Εκτίμηση και αξιολόγηση των μαθητών, Εξατομικευμένη μάθηση).